۰ نفر

فشار تحریم های غرب علیه روسیه؛

کاهش مالیات بر درآمد دارایی های دیجیتال در روسیه

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبر: 648949
کاهش مالیات بر درآمد دارایی های دیجیتال در روسیه

روسیه در تلاش برای مقابله با انزوای اقتصادی ناشی از تحریم های اعمال شده به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، به فناوری بلاک چین روی آورده است. مجلس قانونگذار روسیه، لایحه‌ای را درباره مالیات دارایی‌های دیجیتال به تصویب رسانده است که طبق آن فروش آنها را از مالیات بر ارزش افزوده (VAT) معاف می‌کند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ به گزارش سرویس خبری دولتی ریانووستی، برخی دیگر از خدمات مبادلات دارایی دیجیتال نیز از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

همچنین، این لایحه نرخ مالیات بر درآمد صرافی های روسیه برای انتقال تا 5 میلیون روبل(در حال حاضر حدود 93000 دلار آمریکا) 13 درصد اعلام کرد. مبالغ بیش از 5 میلیون روبل هم مشمول مالیات سالانه 15 درصد هستند و نرخ مالیات فعلی برای صرافی ها 20 درصد است.

به گزارش ریانووستی، مالیات بر دارایی های دیجیتال تحت این لایحه مشابه مالیات بر اوراق بهادار است.

دولت در این لایحه اشاره کرده است که یک روش مالیاتی خوب برای دارایی های دیجیتال، کلید ایجاد یک اقتصاد دیجیتال موثر و رقابتی است.

روسیه موضع شکاکانه خود در مورد ارزهای دیجیتال را کاهش داده است زیرا این کشور به طور فزاینده فشار تحریم های اقتصادی غرب ناشی از تهاجم این کشور به اوکراین را احساس می کند.

 بانک های بزرگ روسیه از سیستم سوئیفت مسدود شده اند و کشورهای G7 این هفته خرید طلای تازه استخراج شده یا تصفیه شده روسیه را ممنوع کردند. این اقدامات، همراه با مجموعه ای از تحریم های دیگر، منجر به عدم پرداخت بدهی خارجی روسیه در روز دوشنبه شد.

بانک Sber روسیه در حال آماده شدن برای راه اندازی یک استیبل کوین است

اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون اول بانک مرکزی روسیه در مصاحبه ای در روز پنجشنبه اظهار داشت که آزمایشات مربوط به روبل دیجیتال از سال 2024 به آوریل 2023 موکول خواهد شد.

اولگا اسکوروبوگاتووا گفت:

من فکر می کنم همه کشورهای مستقل،ظرف سه سال آینده، یک ارز دیجیتال ملی خواهند داشت.ما باید در اسرع وقت این کار را انجام دهیم.

علاوه بر این،ارز دیجیتال ملی(CBDC)مسئله مسدود شدن از سوی سوئیفت را حل می کند، زیرا این یکپارچه سازی سوئیفت را غیر ضروری می کند.