۰ نفر

ضعیف شدن صندوق متمرکز بر رمزارزها ؛

بازار ارزهای دیجیتال برای سقوط دیگری آماده می شود؟

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 648650
بازار ارزهای دیجیتال برای سقوط دیگری آماده می شود؟

در حالی که بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی در چند روز گذشته در تلاش برای بهبودی بوده‌اند، اما بدتر شدن مشکلات شرکت Three Arrows Capital (۳AC)، ممکن است ریزش دیگری را برای بازار رمز ارزها رقم بزند؟

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ صندوق 3AC (Three Arrows Capital)، یک صندوق تامینی متمرکز بر رمزارزها، بار دیگر در حال تبدیل شدن به تیتر اخبار است و این بار اوضاع بدتر شده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت سرمایه‌گذاری رمزنگاری، وام 15250 بیت‌کوین و همچنین وام 660 میلیون دلاری USDC را نکول کرده است. این نتیجه بازار ارزهای دیجیتال را به یک سقوط دیگر ناشی از ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) سرمایه‌گذاران تهدید می‌کند.

مبنای این نتیجه‌گیری

یک تحلیلگر صنعت رمزنگاری Terra Research Forum با نام مستعار فَت‌من (FatMan)، تجزیه و تحلیل مفصلی از آنچه که در این کمپانی رخ داده است، ارائه می‌دهد. گزارش شده است که 3AC از وجوه قرض گرفته شده برای اجرای موقعیت‌های خرید اهرمی در بیت‌کوین استفاده کرده است. قیمت مارجین فراخوان بیت‌کوین برای این معامله 24.000 دلار بود.

این تحلیل‌گر ادعا کرد که شرکت 3AC به اندازه هر چیز دیگری حکایت طمع داشت، با توجه به اینکه مدیران آن موقعیت را بدون اطلاع شرکای شرکت اجرا کردند. به گفته فَت‌‌من، آنها ظاهراً موقعیت خرید را مخفی نگه داشته‌اند، زیرا انتظار نداشتند قیمت‌ها به این محدوده پایین کاهش یابد.

بازار ارزهای دیجیتال برای سقوط دیگری آماده می شود؟

فَت‌‌من در ادامه افزود که 3AC وجوه بیشتری را از شرکت‌های تجاری و دارندگان بزرگ رمزنگاری وام گرفته است، در حالی که بازار در حال سقوط بود، این شرکت در تلاشی برای تضمین نقدینگی بیشتر است. آنها همچنین نتوانستند تجارت قبلی خود را فاش کنند، بنابراین در گودالی که قبلاً در آن بودند حفر کردند.

پرداخت پیپر (piper) یا نه

ظاهراً 3AC همچنین نتوانست وثیقه لازم برای جلوگیری از انحلال را فراهم کند و فشار فروش بیشتری را به بیت‎کوین اضافه کرد. این امر تقریباً همزمان با کاهش قیمت بیت‌کوین از 24.000 دلار به 20.000 دلار بود. در این باره تحلیل‌گر فَت‌‌من تخمین می‌زند که 3AC تا 23 ژوئن 400 میلیون دلار دارایی داشت، در حالی که بدهی انباشته شده به ارزش 2 میلیارد دلار بود. این بدان معناست که بیشتر طلبکاران آن پول خود را پس نخواهند گرفت.

بازار ارزهای دیجیتال برای سقوط دیگری آماده می شود؟

آیا این پیش‌فرض باعث ریزش دیگری در ارزهای دیجیتال می‌شود؟

انحلال موقعیت اهرمی 3AC قبلاً به بازارها آسیب وارد کرده است. هیچ موقعیت اهرمی دیگری که بتواند در صورت انحلال باعث کاهش بیشتر شود، فعلا وجود ندارد. با این حال، نمی‌توان گفت که سوراخ موش تا کجا ادامه دارد؟ بنابراین مشخص نیست که آیا برخی از طلبکاران یا سایر طرف‌های تحت تأثیر قرار خواهند گرفت که دارایی‌های BTC خود را بفروشند تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند یا خیر؟ همچنین ترس، عدم اطمینان و شک ناشی از پیش‌فرض 3AC ممکن است، باعث فروش بیشتر ناشی از FUD شود. با این حال، این موضوع باید دیده شود، اگرچه بیت‌کوین ساعاتی پس از اعلام پیش‌فرض 3AC دچار نزولی شد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.