۰ نفر

بیت کوین و مزایای بی شمار؛

کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 647955
کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

نود لایتنینگ نرم افزاری است که به شبکه اصلی بلاک چین و خود شبکه لایتنینگ لینک می دهد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ نود، نرم افزاری است که به شبکه بلاک چین متصل می شود و به روزترین داده های بلاک چین را مبادله می کند. هدف اصلی آن پیگیری هر تراکنش در شبکه بلاک چین است و آن را غیرقابل تغییر، شفاف و غیرمتمرکز می کند. نودهای مختلفی در هر شبکه بلاک چین وجود دارند. به عنوان مثال، فول نود Full node و لایت نود Light node، نود های کلیدی بیت کوین (BTC) هستند.

برعکس، نود‌های تخصصی که به عنوان ماینرها شناخته می‌شوند، معادلات‌ ریاضی را حل می‌کنند و تراکنش‌ها را به بلوکی از تراکنش‌ها اضافه می‌کنند تا پاداش‌های بلوک و کارمزد تراکنش‌ها را به دست آورند.

 با این حال، فول نود بیت‌کوین تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند اما پاداش بلوک را جمع‌آوری نمی‌کنند.

دلایل اصلی اینکه چرا کاربران باید یک فول نود را اجرا کنند، کمک به امنیت عمومی شبکه بیت کوین و افزایش امنیت تراکنش ها میباشد.

یک نود لایتنینگ (LN) به شبکه اصلی بلاک چین مانند بیت کوین، لایت کوین (LTC) و خود شبکه لایتنینگ پیوند می خورد.

 نود های شبکه لایتنینگ از جهات مختلفی با نود های موجود در شبکه بیت کوین متفاوت هستند، که قابل توجه ترین آنها نحوه تأیید تراکنش ها است. به عنوان مثال، شبکه بیت کوین برای تایید هر تراکنش در بلاک چین به همه نود ها نیاز دارد، اما شبکه لایتنینگ فقط به نود هایی برای تایید تراکنش نیاز دارد که مستقیماً با آن ارتباط برقرار می کنند.

کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

مزایای اجرای نود لایتنینگ چیست؟

 برای یادگیری کامل مزایای فناوری نود لایتنینگ ، باید حداقل یک نود فعال داشته باشید. صرف نظر از شبکه آنها، هر کسی می تواند یک نود را به لطف وجود عدم تمرکز این شبکه اجرا کند.

تعداد نود های شبکه لایتنینگ به طور منظم در حال افزایش است.

نود لایتنینگ در شبکه لایتنینگ چگونه کار می کند؟

شبکه لایتنینگ توسط کانال‌های پرداخت جداگانه بین طرف‌هایی که برای مسیریابی تراکنش‌ها متحد شده‌اند ساخته می‌شود.

شبکه لایتنینگ نتیجه ارتباطات متقابل بین مکانیسم های پرداخت چندگانه است.

شبکه لایتنینگ یک راه حل لایه دوم است که بر روی بلاک چین بیت کوین برای حل مسائلی مانند زمان طولانی تایید تراکنش ها ساخته شده است.

 بیت کوین یک شبکه بدون ساختار آن را احاطه کرده است و پرداخت ها با استفاده از کانال هایی انجام می شود که اتصالات همتا به همتای موقتی هستند. در یک کانال، هر تعداد پرداخت قابل ارسال است. نود‌هایی که توسط افراد یا شرکت‌ها اجرا می‌شوند، پرداخت‌ها را برای فعال نگه داشتن شبکه هدایت می‌کنند.

قبل از استفاده از شبکه لایتنینگ، هر مقدار بیت کوین باید در یک کانال پرداخت قفل شود

یک رشته الفبایی  طولانی همراه با اعداد که اغلب با کدهای QR نشان داده می شود، توسط کسانی ایجاد می شود که مایل به دریافت تراکنش هستند.

شخصی که پرداخت می کند فقط کدهای QR را با کیف پول لایتنینگ خود اسکن می کند و با ارائه یک امضای دیجیتال پرداخت را تایید می کند.

تأیید پرداخت فوراً برای سازنده اصلی درخواست، ارسال می شود و در عرض چند ثانیه انجام می شود.

 پرداخت‌ها در شبکه لایتنینگ مشمول دوره‌های انتظار طولانی یا کارمزدهای بیش از حد نمی‌شوند، زیرا در بلاک چین بیت‌کوین انجام نمی‌شوند.

 این بدان معناست که پرداخت های خرد به اندازه یک ساتوشی را می توان با استفاده از شبکه لایتنینگ انجام داد. پس از استفاده از شبکه، می توان با بستن کانال ایجاد شده، از بیت کوین خود در بلاک چین اصلی بیت کوین استفاده کرد.

کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

آیا می توان با اجرای یک نود شبکه لایتنینگ درآمد کسب کنید؟

پاسخ «بله» است،شما می توانید با ارسال تراکنش های دیگر نود های لایتنینگ از طریق نود خود، بیت کوین کسب کنید.

اول باید ذاطمینان حاصل کنید که نود شما با ارسال بیت کوین به آدرس کیف پول نود خود و ایجاد کانال با سایر نود ها درست کار میکند تا بتوانید با شرکت در شبکه لایتنینگ بیت کوین شروع به کسب بیت کوین کنید.

کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

چگونه یک نود لایتنینگ بیت کوین را اجرا کنیم؟

پیش نیازهای اجرای نود لایتنینگ بیت کوین شامل مقداری بیت کوین برای تامین مالی کانال لایتنینگ شما، سرمایه برای خرید تجهیزات سخت افزاری و کیف پول سازگار با لایتنینگ است.

به یاد داشته باشید که نود های لایتنینگ نود های غیر ماینینگ هستند، به این معنی که شما بیت کوین استخراج نمی کنید اما برای اعتبارسنجی بلاک های بیت کوین حیاتی هستند.

نود های اعتبار سنجی رایج ترین نام برای این نود ها هستند. MyNode و Umbrel دو مورد از محبوب ترین گزینه های سخت افزاری تخصصی برای نود های اعتبار سنجی هستند. تنها در چند مرحله ساده، می توانید یک دستگاه myNode جدید راه اندازی کنید.

کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

برای شروع، نرم افزار myNode را برای نوع دستگاه خود دانلود کنید و دستورالعمل های صفحه دانلود را دنبال کنید سپس آن را روی کارت SD فلش کنید. پس از آن، دستگاه را روشن کنید و به یک SSD خارجی وصل کنید. از شما خواسته می شود تا رمز مخصوص محصول خود را تایپ کنید. اگر از نسخه Community استفاده می کنید، می توانید آن گزینه را انتخاب کنید. در غیر این صورت، رمز محصولی را که برای شما ایمیل شده است استفاده کنید، یا می توانید در پایین دستگاه خود آن را پیدا کنید و وارد کنید.

سپس دستگاه شروع به همگام سازی بلاک چین بیت کوین می کند! بسته به ظرفیت دستگاه و شبکه شما، این فرآیند ممکن است به طول انجامد

دستگاه myNode وضعیت همگام سازی فعلی را به شما نشان می دهد. دستگاه به طور خودکار با شبکه بیت کوین متصل می شود و پس از تکمیل همگام سازی اولیه، صفحه اصلی برنامه را نمایش می دهد.

هنگامی که دستگاه myNode شما آماده شود، صفحه اصلی اصلی myNode ظاهر می شود. اگر با لینوکس راحت هستید، می توانید از طریق SSH به دستگاه myNode خود متصل شوید. می‌توانید با استفاده از آدرس IP یا نام میزبان به آن متصل شوید.

برای شروع استفاده از تمام ویژگی‌هایی که myNode ارائه می‌کند، از اعتبار پیش‌فرض به‌عنوان Username: admin و Password: bolt (توصیه می‌شود رمز عبور خود را تغییر دهید) استفاده کنید. قدم بعدی ایجاد یک کیف پول لایتنینگ در myNode است. به صفحه اصلی myNode بروید و روی دکمه "Lightning Wallet" کلیک کنید تا کیف پول ایجاد شود. پس از آن، روی "ایجاد کیف پول" کلیک کنید تا یک کلید خصوصی را دریافت کنید.

این کلید خصوصی بسیار مهم است و هر کسی که آن را بداند می تواند به کیف پول شما دسترسی داشته باشد. این جمله را به عنوان پشتیبان یادداشت کنید و به کسی نگویید! بعد از اینکه کلید خصوصی خود را یادداشت کردید، روی «ادامه» کلیک کنید. دوباره عبارت seed خود را در صفحه بعد وارد کنید تا مطمئن شوید که نسخه پشتیبان شما به درستی تولید شده است. برای ساخت کیف پول خود، روی «ایجاد» کلیک کنید.

اگر کلید خصوصی شما درست باشد، به صفحه اصلی لایتنینگ هدایت می شوید، جایی که کیف پول لایتنینگ شما شروع به همگام سازی و تنظیم خود می کند. کیف پول لایتنینگ باید چند دقیقه دیگر آماده شود و باید صفحه ای مشابه این را ببینید.

کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

چگونه یک نود لایتنینگ سودآور را راه اندازی کنیم؟

نود های لایتنینگ کارآمدترین روش را برای پردازش تراکنش ها جستجو می کنند. برای کسب درآمد، باید هزینه نود خود را به اندازه ای کم تنظیم کنید که شبکه آن را مقرون به صرفه بداند، اما به اندازه ای بالا باشد که یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد غیرفعال با کریپتو باشد.

اجرای یک نود بیشتر شبیه هنر است تا علم، زیرا مراقبت و توجه ویژه ای برای هر کانال لازم است. هنگام ارزیابی کارمزدها، جریان ترافیک، باز و بسته شدن کانال‌ها و ایجاد تعادل مجدد، و با تمرکز بر نمای کلان‌تر در طول زمان به نحوه حرکت ترافیک و هزینه انتقال ترافیک نگاه کنید.

برای تغذیه ترافیک، کانال های خود را تنظیم کنید. با این حال، تا زمانی که ترافیک از هر دو طرف عبور نکند، کانال را کاملا متعادل نگه ندارید.

علاوه بر موارد فوق، زمان خوبی است که در حین تعادل مجدد به مسیرها نگاه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید کجا می‌توان تراکنش ها را با هزینه کم منتقل کرد، که به چه کسی متصل است، و کجا می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش پتانسیل مسیریابی، کانالی را به یکی از نود‌های اتصال باز کنید.

راه اندازی یک حساب Tippin.me برای پذیرش نکات در رسانه های اجتماعی از طریق شبکه لایتنینگ بیت کوین شاید در دسترس ترین و کاربرپسندترین راه برای کسب درآمد با شبکه لایتنینگ باشد. علاوه بر این، هر بار که شخصی از طریق کانال پرداخت شما تراکنش انجام می دهد، می توانید با حمایت از شبکه لایتنینگ که به سرعت در حال رشد است، چند ساتوشی به دست آورید.

سازندگان ویدیو میتوانند Light Tube را بررسی کنند، یک پلتفرم مبتنی بر وب مشابه YouTube که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای بیت کوین ویدیوها را از طریق شبکه لایتنینگ منتشر کنند. کاربرانی که مایل به دیدن یک ویدیو با کیفیت بالا هستند باید هزینه مورد نیاز (معمولاً 100 ساتوشی) را بپردازند.

هزینه اجرای یک نود لایتنینگ چقدر است؟

 به یاد داشته باشید که کسب درآمد انگیزه ای برای اجرای نود لایتنینگ نیست، زیرا سود نود لایتنینگ در بهترین حالت معمولاً چند پنی در ماه است.

 به طور متوسط، تجهیزات لازم برای اجرای یک نود بین 200 تا 400 دلار هزینه دارد.

کسب درآمد دلاری از طریق شبکه لایتنینگ

مشکلات مختلف شبکه لایتنینگ چیست؟

هزینه های مسیریابی، بسته شدن فریبکارانه کانال ها، قرار گرفتن نود ها در معرض سرقت آنلاین و حملات مخرب چند مشکل در شبکه لایتنینگ هستند.

هزینه های مسیریابی یکی از مشکلات حیاتی شبکه لایتنینگ است که برای انتقال پرداخت ها بین کانال ها لازم است. با این حال، نود ها در ازای تسهیل پرداخت ها هیچ پاداشی دریافت نمی کنند. همچنین، بسته شدن کانال تقلبی، به این معنی که یکی از طرفین کانال را بدون اطلاع طرف دیگر می بندد، که منجر به ریسک تراکنش آفلاین می شود، یکی دیگر از مشکلات شبکه لایتنینگ است.

برای انتقال و دریافت پرداخت‌ها در شبکه لایتنینگ بیت‌کوین، نود‌ها باید همیشه آنلاین باشند،این کار باعث میشود کلیدهای خصوصی آن‌ها را در معرض هک، سرقت و کلاهبرداری قرار گیرد. با این حال، ذخیره کردن روی کیف پول های سرد می تواند به جلوگیری از گم شدن کلیدهای خصوصی و سرمایه کاربران کمک کند.

علاوه بر این، اگر کانال های پرداخت به دلیل حمله مخرب بیش از حد بارگیری شوند، ممکن است شرکت کنندگان نتوانند به سرعت پول خود را پس بگیرند. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، اطمینان حاصل کنید که بررسی‌های معقولی مانند ارزیابی بلاک چین‌های مختلف و تجزیه و تحلیل توکن‌های کریپتو انجام می‌دهید.