۰ نفر

مدیرعامل صرافی بایننس؛

سقوط اخیر بازار رمزارزها با سال ۲۰۱۸ قابل قیاس نیست!

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 647613
سقوط اخیر بازار رمزارزها با سال ۲۰۱۸ قابل قیاس نیست!

سقوط اخیر ارزهای دیجیتال بسیاری را به یاد بازار نزولی ۲۰۱۸ انداخت که لحظاتی پس از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال موجود در آن زمان به بالاترین حد خود آغاز شد. اما مدیر عامل بایننس خوشبین است که بازار ارزهای دیجیتال دوباره شکوفا شود و معتقد است، تفاوت کلیدی بین ریزش اخیر رمزارزها با سقوط سال ۲۰۱۸ وجود دارد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ به گفته تحلیل‌گران، ظاهراً دیگر خبری نیست که بازار کریپتوکارنسی را با یک روند نزولی عمده رو به رو کند. افت اخیر باعث شده ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر 1 تریلیون دلار کاهش پیدا کند.

جالب توجه است که چانگ پنگ ژائو (CZ)، مدیر عامل و بنیانگذار بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات 24 ساعته، تفاوت‌های کلیدی را برجسته کرده است که چرا بازار نزولی 2018 متفاوت از بازار فعلی است!

 CZ می‌گوید: "بازار کریپتو فعلی اهرم بیشتری دارد".

به گفته CZ، ارزهای دیجیتال در حال حاضر اهرم بیشتری نسبت به آنچه در سال 2018 وجود داشت، دارند. او اشاره کرد که اهرم در دو دسته است؛ سریع و آهسته. همچنین افزود که اهرم آهسته زمانی پیدا می‌شود که وجوه به پروتکل‌های مختلف مالی غیرمتمرکز (DeFi) وام می‌دهند، در حالی که اهرم سریع بیشتر در صرافی‌های متمرکز، به ‌ویژه محصولات آتی (فیوچرها)، یافت می‌شود.

2

CZ همچنین گفت که اهرم آهسته از سیستم خارج می‌شود، این موضوع دلیل عمده‌ای است که کل بازار ارز دیجیتال یک اثر دومینو را تجربه می‌کند. او در بیانیه‌ای افزود: "هنگامی که یکی از این (وجوه) نقد می‌شود، وام دهندگان آسیب دیده معمولاً چند روز یا چند هفته طول می‌کشند تا درد را درک کنند یا بپذیرند. اینها همچنین می‌توانند اثر آبشاری داشته باشند، اما سرعت انتشار بسیار کندتر است". در نتیجه اثر آبشاری جاری، CZ گفت که برخی از پروژه‌های مرتبط با رمز ارزها معمولاً خوش شانس هستند، زیرا توسط "نهنگ‌های بزرگ" تأمین مالی می‌شوند، در حالی که دیگران چنین حمایتی را از این شرکت‌های بزرگ دریافت نمی‌کنند.

CZ می‌گوید: "اجازه دهید پروژه‌های رمزنگاری بد شکست بخورند".

وی خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها در صنعت رمزنگاری بد هستند و قرار نیست نجات پیدا کنند. به قول او؛ "شرکت‌های بد را تداوم ندهید. بگذار شکست بخورند. بگذارید پروژه‌های بهتر دیگری جای آنها را بگیرند و این اتفاق خواهد افتاد". متأسفانه، این پروژه‌ها از طریق تبلیغات فریبنده مانند انگیزه‌های متورم و بازاریابی خلاق، کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. در حالی که CZ اظهار داشت که بازار ارزهای دیجیتال هنوز پایان این دسته پروژه‌ها را مشاهده نکرده است، گفت: "متأسفانه، برخی از این پروژه‌های «بد» تعداد زیادی کاربر دارند که اغلب از طریق انگیزه‌های متورم، بازاریابی «خلاقانه» یا طرح‌های پونزی خالص به دست می‌آیند. کمک‌های مالی در اینجا معنی ندارد. بگذار شکست بخورند".

در ادامه مدیر اجرایی بایننس خاطرنشان کرد که این پروژه‌های بد نیازی به کمک مالی ندارند. با این حال، پروژه‌های ارز دیجیتالی که کیفیت خوبی دارند و اشتباهات کمی انجام داده‌اند، مواردی هستند که باید حمایت شوند و بمانند. وی افزود، با موقعیت خود به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران صنعت با ذخایر نقدی سالم، وظیفه داریم از کاربران محافظت کنیم. ما همچنین مسئولیت داریم که به بازیگران صنعت کمک کنیم تا بقای خود را حفظ کنند و امیدواریم پیشرفت کنند، اما همه برنامه‌های نجات و حمایت یکسان نیستند.

نظر مایک مک گلون و CZ در مورد قیمت BTC

3

CZ می‌گوید که ارزش بازار فعلی بیت‌کوین پایین است، اگر چه قیمت کاملاً بدی نیست. او گفت: "در سال 2017، ما فکر می‌کردیم قیمت 20 هزار دلار بسیار بالاست. امروز، ما فکر می‌کنیم این محدوده به طرز دردناکی پایین است. زیرا صنعت در حال رشد است".

در همین حال، دیدگاه CZ در مورد رشد گسترده بازار ارزهای دیجیتال توسط مایک مک گلون (Mike McGlone)، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، تکرار شد، او اشاره کرد که بیت‌کوین با قیمت 20.000 دلار این روزها به 5.000 دلار گذشته تبدیل شده است. مک گلون در توییت اخیر خود گفت: " 20.000 دلار امروز بیت‌کوین شاید 5.000 دلار گذشته آن باشد، مورد اساسی روزهای اولیه پذیرش جهانی بیت‌کوین در مقابل کاهش عرضه ممکن است غالب شود، زیرا قیمت معمولاً به سطوح بسیار سرد نزدیک می‎شود".

در حال حاضر، بیت‌کوین در محدوده 21.000 دلار معامله می‌شود و سرمایه گذاران همچنان امیدوارند که زمستان جاری ارزهای دیجیتال به زودی به پایان برسد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.