۰ نفر

به دنبال ریزش بازار رمزارزها؛

حراج هزاران کارت گرافیک به دلیل سقوط صنعت ماینینگ

۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 646987
حراج هزاران کارت گرافیک به دلیل سقوط صنعت ماینینگ

ارزهای دیجیتال در حال سقوط هستند. استخراج با کارت‌های گرافیکی که برق زیادی مصرف می‌کنند، دیگر سودی ندارد. فروشندگان، ماینرها و افرادی که کافی نت‌های اینترنتی را اداره می‌کنند، اکنون مجبور هستند، کارت‌های خود را در اسرع وقت بفروشند.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ اتریوم بدترین ارز دیجیتال ضربه خورده است. در یک ماه، قیمت آن 70 درصد سقوط کرد. استخراج GPU دیگر سودی ندارد. اگر ماینرها نمی‌خواهند، به از دست دادن پول ادامه دهند، باید در اسرع وقت بفروشند، زیرا ارزش کارت‌ها هر روز کمتر است. کارت‌های ماینینگ در چین فروخته می‌شود. حراج‌ها مدل‌های RTX 3060 Ti را به قیمت 300 تا 400 دلار یا کمتر می‌فروشند.

2

فروشندگان، ماینرها و صاحبان کافی نت باید کارت‌هایی را که ماه ها قبل خریده‌اند را به قیمت بالاتر بفروشند. از آنجایی که قیمت اتریوم کاهش یافته است، ضریب بازگشت سرمایه (ROI) اکنون به جای ماه ها، در سال‌ها اندازه گیری می‌شود. این بدان معناست که ماینرهایی که به دنبال سود آسان بودند، اکنون باید کارت‌های خود را در اسرع وقت بفروشند تا حداقل بخشی از سرمایه خود را حفظ کنند، یا باید به استخراج ادامه دهند و امیدوار باشند که ارزهای دیجیتال بهبود پیدا کنند.

اتریوم بین سه ماهه سوم و چهارم به اثبات سهام تبدیل می‌شود. این کار استخراج GPU را حذف می‌کند. ماینرها یک پنجره بسیار باریک برای کسب درآمد، در باقیمانده سال دارند. جایگزین دیگری برای آن‌ها، فروش سریع کارت‌های خود در سایت‌های حراج چینی است. کارت‌های RTX 2060 و 3060 Ti ممکن است به طور قابل توجهی ارزان تر از MSRP (قیمت خرده فروشی توصیه شده) پیدا شوند. نحوه استفاده از این کارت ها ارزش آنها را کاهش می‌دهد. حداقل در این مورد، حراج هایی که کارت های گرافیک در آن فروخته می‌شود، مشخص می‌کند که از آنها برای استخراج استفاده می‌شود.

سلب مسئولیت: این مقاله به هیچ عنوان، به معنای سیگنالی برای خرید یا فروش این دارایی‌ها نیست. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.