۰ نفر

تلاش برای قانون ‌گذاری دنیای کریپتو؛

هشدار مقامات آمریکایی برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 646445
هشدار مقامات آمریکایی برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها

رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) گری گنسلر، به مردم در مورد سرمایه گذاری های رمزنگاری که به نظر بیش از حد واقعی خوب به نظر می‌رسند، هشدار داده است. در همین حال، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید که آشفتگی اخیر بازار ارزهای دیجیتال بر نیاز فوری به چارچوب‌های نظارتی که خطرات ناشی از دارایی‌های دیجیتال را کاهش می‌دهد، تأکید می‌کند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، گری گنسلر، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، هفته گذشته به سرمایه‌گذاران در مورد پلتفرم‌های وام‌دهنده ارزهای دیجیتال  که بیش از حد خوب به نظر می‌رسند، هشدار داد.

 

هشدار این رگولاتور اوراق بهادار به دنبال توقف برداشت وام‌دهنده کریپتو شبکه سلسیوس در اوایل هفته گذشته بود.

گنسلر با ذکر اینکه چطور ممکن است کسی این اندازه درصد بالایی سود ارائه دهد و در عین حال به درستی افشاگری نکند؟ اظهار کرد: ما دوباره دیدیم که پلتفرم های وام دهی تا حدودی شبیه بانک ها عمل می کنند. آنها به سرمایه گذاران می گویند رمزارز خود را به ما بدهید و ما سود حداکثری 7 درصد و حداقلی 4.5 درصدی به شما می‌دهیم.

رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاکید کرد که من به مردم هشدار می‌دهم، زیرا ممکن است همه چیز بیشتر از حد واقعی خوب به نظر برسد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و چندین تنظیم کننده اوراق بهادار دولتی در حال حاضر در حال بررسی تصمیم شبکه سلسیوس برای توقف برداشت هستند. بر اساس گزارش ها، این شرکت متعاقباً سیتی گروپ را به عنوان مشاور استخدام کرد و از Akin Gump Strauss Hauer & Feld، یک شرکت حقوقی که متخصص در بازسازی مالی است، کمک گرفت.

از طرفی، به دنبال سلسیوس، مستقر در هنگ کنگ به طور موقت برداشت و بازخرید محصولات رمزارزی خود را به حالت تعلیق درآورد.

مقام وزارت خزانه داری بر نیاز فوری به چارچوب های نظارتی رمزنگاری تاکید می کند

سقوط ارزهای دیجیتال لونا و استیبل کوین ترا (UST) در اوایل ماه می و مشکلات در پلتفرم‌های وام‌دهی رمزارزی، بازار کریپتو را تکان داده است.

ارزش بازار رمزارزها از اواسط ماه آوریل بیش از یک تریلیون دلار از ارزش بازار خود را از دست داده و بیت‌کوین چند روز گذشته برای اولین بار از سال 2020 به زیر 20 هزار دلار سقوط کرد.

پس از فروش ارزهای دیجیتال، یکی از مقامات وزارت خزانه داری ایالات متحده هفته گذشته بر نیاز فوری به مقررات ارزهای دیجیتال تاکید کرد. این مقام به رویترز گفت، هیچ چیزی مبنی بر اینکه وزارت خزانه داری "فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارد" نیست: ما معتقدیم که آشفتگی اخیر تنها بر نیاز فوری به چارچوب‌های نظارتی که خطرات دارایی‌های دیجیتال را کاهش می‌دهد، تاکید می‌کند.

این مقام توضیح داد: "ما به همکاری نزدیک با شرکای نظارتی خود ادامه می دهیم، زیرا آنها تحت اختیارات فعلی خود اقداماتی انجام می دهند و راهنمایی و تخصص ارائه می دهند، زیرا کنگره قوانینی را برای رسیدگی بیشتر به این خطرات در نظر می گیرد."