۰ نفر

چطور صرافی ارز دیجیتال معتبر پیدا کنیم ؟

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۷:۲۴
کد خبر: 645579
چطور صرافی ارز دیجیتال معتبر پیدا کنیم ؟

آیا تابه‌حال در پیداکردن ارز دیجیتال معتبر به مشکل خورده‌اید؟ اگر به این مشکل برخورده‌اید، می‌توانید با خواندن این مقاله مسئله خود را برطرف کنید؛ چراکه ما در این مقاله به توضیح و بررسی انواع صرافی‌های ارز دیجیتال و نحوه پیداکردن صرافی ارز دیجیتال معتبر برای کاربران پرداخته‌ایم.

در مقاله «صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی» به این موضوع اشاره شد که دنیای ارز دیجیتال از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است. این پیچیدگی افراد زیادی را می‌تواند موفق یا به شکست وادارد. اکنون بعد از خواندن این مقاله می‌توانید بهترین صرافی مدنظرتان را انتخاب کنید؛ بنابراین شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال پایگاهی مجازی برای خریدوفروش انواع و اقسام محصولات کوین (Coins) و توکن‌های (Tokens) مبتنی بر شبکه بلاک‌چین است. شما می‌توانید به‌وسیله ارز رایج کشور خود یا ارز رایج هر کشور دیگری اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنید. از طرفی در این صرافی‌ها می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را نیز باهم جابه‌جا کنید. توجه داشته باشید برای پیداکردن صرافی ارز دیجیتال معتبر نکاتی را باید مدنظر قرار دهید که در بخش‌های بعدی به‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

صرافی‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند. هرکدام از این صرافی‌ها نیز خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند. امروزه بزرگ‌ترین و معروف‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، صرافی بایننس (Binance) است که به‌وسیله چانگ پنگ ژائو یا CZ اداره می‌شود. این صرافی در هنگ‌کنگ واقع شده است و گردش مالی به‌شدت بالایی نیز دارد. در حال حاضر استفاده از این صرافی به علت تحریم‌های اقتصادی علیه ایرانیان به‌شدت سخت است و بسیاری از کاربران به دنبال راهی میان‌بر برای استفاده از خدمات این صرافی هستند.

در این شرایط استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد؛ تعدادی از صرافی‌های ایرانی هستند که به علت داشتن سابقه و پشتوانه مناسب، می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. صرافی‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی نیز دارند که شما با بررسی شرایط هرکدام از آن‌ها می‌توانید بهترین صرافی ارز دیجیتال معتبر را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خاصی برای خود دارند. اگر بخواهیم آن‌ها را به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم کنیم، در دودسته کلی متمرکز و غیرمتمرکز قرار می‌گیرند.

صرافی متمرکز

صرافی متمرکز به صرافی‌هایی می‌گویند که تراکنش‌های مالی در آن‌ها به‌واسطه یک شرکت یا شخص ثالث صورت می‌گیرد. باتوجه‌به این‌که تمام معاملات انجام‌شده در صرافی‌های متمرکز تحت‌نظر یک شرکت واسطه صورت می‌گیرد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنند.

 البته صرافی‌های متمرکز تسهیلات ویژه‌ای را نیز برای کاربر فراهم می‌کنند که باعث می‌شود بسیاری از معامله‌گران به صرافی‌های متمرکز روی بیاورند؛ درواقع با وجود ریسک سرمایه‌گذاری در صرافی متمرکز، امروزه بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال معتبر در جهان، صرافی بایننس است که خود به‌عنوان یک صرافی متمرکز شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی مزایا و معایب این صرافی‌ها می‌پردازیم.

مزایا:

  •  مشخص‌بودن شرکت واسطه در صرافی؛ یعنی شما می‌دانید با چه کسی طرف هستید و می‌توانید سابقه و رزومه شرکت میزبان را، مبنای اعتماد خود به صرافی قرار دهید.
  •  داشتن رابط کاربری و پشتیبانی مناسب؛ اگر در این صرافی‌ها به مشکلی بخورید خیلی راحت‌تر می‌توانید مشکلات خود را پیگیری کنید.
  •  تسهیلات مناسب در صرافی؛ صرافی‌های متمرکز معمولاً با ارائه خدماتی مانند فیوچرز و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکانات بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

معایب:

  •   خطر هک شدن این صرافی‌ها بالاتر است؛ باتوجه‌به متمرکز بودن این شرکت‌ها، ممکن است سرمایه شما از طرف شرکت میزبان یا هکرهای حرفه‌ای تهدید شود.
  •  بالا بودن کارمزد تراکنش‌ها؛ کارمزدی که برای تراکنش در این صرافی‌ها پرداخت می‌کنید به‌مراتب بالاتر از صرافی‌های غیرمتمرکز است.

صرافی غیرمتمرکز

صرافی غیرمتمرکز یکی دیگر از انواع صرافی است که تراکنش‌های انجام‌شده در آن بدون واسطه و به‌صورت فردبه‌فرد صورت می‌گیرند. صرافی Uniswap با داشتن 42% از کل بازار صرافی‌های غیرمتمرکز، به‌عنوان معروف‌ترین صرافی ارز دیجیتال معتبر غیرمتمرکز شناخته می‌شود.

مزایا:

  •   این صرافی‌ها از کاهش خطر هک شدن کمتری نسبت به صرافی‌های متمرکز برخوردار هستند.
  •  این صرافی‌ها با ساختاری که دارند، از پول‌شویی نیز جلوگیری می‌کنند.
  •  شما برای فعالیت در این صرافی‌ها نیازی به احراز هویت ندارید

معایب:

  •   کارکردن با این صرافی‌ها پیچیده‌تر از کار با صرافی‌های متمرکز است
  • مشکلات نقدشوندگی و عدم پرداخت ارزی نیز از دیگر معایب استفاده از این صرافی‌ها است.

صرافی

چه ویژگی‌هایی را برای انتخاب صرافی مطمئن در نظر بگیریم؟

امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال، صرافی‌های معتبر و غیرمعتبر زیادی وجود دارند. توجه داشته باشید که باتوجه‌به غیرمتمرکز بودن دنیای بلاک‌چین و عدم وضع قوانین جهانی مشخص برای این صرافی‌ها، باید در انتخاب این صرافی‌ها دقت زیادی داشته باشید. توجه به ارزش بازار، سابقه، اعتبار و تیم پشت هر صرافی می‌تواند به‌عنوان نکته‌ای بسیار کلیدی برای این صرافی‌ها در نظر گرفته شود.

کاربران ایرانی به علت تحریم‌های اقتصادی نمی‌توانند از صرافی‌های معتبر استفاده کنند. حتی درصورتی‌که بتوانید در این صرافی‌ها نیز فعالیت کنید حساب کاربری شما همواره در تهدید خواهد بود. برای همین می‌توانید از صرافی‌های ایرانی معتبر استفاده کنید. صرافی‌های ایرانی با ارز رایج کشور کار می‌کنند و شما می‌توانید با انتخاب یکی از صرافی‌ها معتمد ایرانی کار خود را در دنیای ارزهای دیجیتال پیش ببرید. ما در صرافی والکس سعی می‌کنیم تا با ارائه بهترین ارزهای دیجیتال و خدمات متنوع، امکانات راحتی را برای شما فراهم می‌کنیم.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع مختلف صرافی ارز دیجیتال آشنا کنیم. همان‌طور که خواندید، صرافی‌های معتبر متمرکز و غیرمتمرکز گوناگونی وجود دارند که کاربر می‌تواند بسته به شرایط و نیازی که دارد، از هرکدام آن‌ها استفاده کند. از طرفی به‌واسطه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی نظیر والکس، از فرصت سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند.

سؤالات متداول

صرافی ارز دیجیتال چه وظایفی دارد؟

وظیفه اصلی صرافی ارز دیجیتال معتبر، ایجاد بستری مناسب برای کاربر جهت خریدوفروش ارزهای دیجیتال است. ازطرفی این صرافی باید سرمایه کاربران خود را نیز تحت حمایت قرار دهد.

تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز در چیست؟

معاملات در صرافی غیرمتمرکز به‌واسطه یک شخص حقیقی یا حقوقی انجام می‌شود. درحالی‌که در صرافی غیرمتمرکز واسطه‌ای وجود ندارد

آیا می‌توان به صرافی ارز دیجیتال ایرانی اعتماد کرد؟

برای پاسخ به این سؤال باید اعتبار و سابقه صرافی مدنظر را بررسی کنید؛ اگر صرافی از اعتبار خوبی برخوردار باشد، راهی مناسب برای ورود به دنیای کریپتو به شمار می‌رود. برای بررسی دقیق تر برای انتخاب "صرافی ایرانی یا خارجی" اینجا کلیک کنید.