۰ نفر

برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۱؛

ارزش کل بازار کریپتو به زیر ۱ تریلیون دلار سقوط کرد

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 644295
ارزش کل بازار کریپتو به زیر ۱ تریلیون دلار سقوط کرد

در میان شکست گسترده تر بازار رمز ارزها، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته به زیر ۱ تریلیون دلار کاهش یافت.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد که در نشانه دیگری از نزدیک شدن سریع زمستان کریپتوها، مجموع ارزش بازار همه ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه به 969 میلیارد دلار سقوط کرد. سقوط بیش از 12 درصدی در روز گذشته در بحبوحه سقوط گسترده تر بازار، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به سطوحی رساند که از فوریه 2021، تقریباً 18 ماه پیش، مشاهده نشده بود.

این افت حدود 200 درصدی نسبت به بالاترین رقم تاریخ خود، یعنی تقریباً 3 تریلیون دلار در نوامبر گذشته رخ داده است. در طول دوره صعودی بازار که شاهد آن بودیم، بیتکوین به بالاترین سطح تاریخ یعنی تقریباً 69000 دلار رسید.

در زمان نگارش این متن، 40 ارز رمزنگاری شده برتر در CoinMarketCap (به استثنای استیبل کوین‌ها)، با ضررهای دو رقمی در 24 ساعت گذشته روبرو بودند. بیت کوین (BTC) امروز به زیر 21 هزار دلار سقوط کرد و در حال حاضر با قیمت 22110 دلار به ازای هر واحد در CoinMarketCap معامله می‌شود. این رمز ارز کاهش بیش از 13 درصدی در روز و بیش از 24 درصدی در هفته گذشته را به خود دیده است. قدیمی‌ترین شبکه ارز دیجیتال این صنعت که زمانی دارای ارزش بازاری 1.3 تریلیون دلاری بود، اکنون به ازای هر کوین مارکت کپ ، 455 میلیارد دلار ارزش دارد.

2

اتریوم نیز دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، در طول روز بیش از 16 درصد از ارزش خود را از دست داد و اکنون در محدوده‌ی قیمتی 1190 دلار معامله می‌شود، در حالی که ارزش بازار آن به 147 میلیارد دلار کاهش یافته است.

به طور کلی، بازار کریپتو از چند هفته گذشته به طور مکرر در رکود بوده است، زمانی که ترس از افزایش تورم باعث کاهش بازارهای سهام و کریپتو شد و در نتیجه سرمایه‌گذاران کریپتو امروز ضربه دیگری را متحمل شدند.