۰ نفر

ایجاد صرافی ارز دیجیتال-بخش اول؛

از صرافی محبوب بایننس چه می دانید؟

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 643784
از صرافی محبوب بایننس چه می دانید؟

فناوری بلاکچین از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۰۸ توانسته تأثیر زیادی در سراسر جهان اینترنتی بگذارد. بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان در تلاش هستند، تا این صنعت نوظهور را در تجارت خود بگنجانند.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بلاکچین که در سال 2008 توسط یک فرد یا گروهی از افراد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اختراع شد، در ابتدا فقط به ارز دیجیتال بیت‌کوین اختصاص داده شده بود. از آن زمان تاکنون، این فناوری کاربردهای متعددی را در زمینه‌های دیگر نیز داشته است. در این مقاله، نحوه ایجاد یک صرافی ارز دیجیتال، ویژگی‌های اصلی این نوع پلتفرم و 5 مرحله مورد نیاز برای توسعه یک صرافی ارز دیجیتال را خواهیم گفت.

معرفی صرافی بایننس

قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه ایجاد یک صرافی ارز دیجیتال، ارزش دارد که بدانید چگونه معروف ترین پلتفرم دنیای کریپتو ساخته شده است.

2

در مرحله اول، ذکر این نکته مهم است که بلاکچین اساساً یک پایگاه داده در دسترس عموم در سراسر جهان است. نه تنها به هر کسی در جهان اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را به آن اضافه کند، بلکه با انتشار آن در سراسر شبکه، این اطلاعات را از قابل دستکاری شدن، منع می‌کند. داده‌ها در مکان خاصی یا روی سرور ذخیره نمی‌شوند، بلکه در سرتاسر یک شبکه غیر متمرکز توزیع می‌شوند که آن را غیرقابل تغییر و ایمن‌تر از محدودیت‌های هر فناوری موجود قبل از بلاکچین می‌کند. علاوه بر این، این نرم افزار منبع باز است، بنابراین می‌توانید حتی بلاکچین خود را ایجاد کنید.

این سیستم غیرمتمرکز را هیچ حزبی در جهان نمی‌تواند، کنترل کند. همچنین ویرایش داده‌های ارسالی، اگر غیرممکن نباشد، حداقل بسیار بعید است. این به این دلیل است که برای سفارشی سازی هر اطلاعاتی، به قدرت محاسباتی بسیار قدرتمندی نیاز است. بنابراین بلاکچین برای ما چه می‌کند و چگونه می‌توان از آن بهره مند شد؟ برای یک کاربر معمولی، استفاده از بلاکچین در بیشتر زمینه‌های زندگی فعلا ممکن است، تفاوت چندانی ایجاد نکند. با این حال، در حوزه بازار مبادلات ارزهای دیجیتال، این فناوری بیشترین محبوبیت و کاربرد را به دست آورده است.

بازار مبادلات ارزهای دیجیتال

3

در حال حاضر، حدود 20.000 ارز دیجیتال وجود دارد، اگرچه همه آنها فوق العاده محبوب نیستند، اما بسیاری از مردم به این فکر می‌کنند که چگونه یک پلتفرم برای تجارت بیت‌کوین یا دیگر رمزارزها را راه اندازی کنند. در حالی که ده‌ها صرافی در حال حاضر در بازار موجود است، آنها از نظر تعداد ارزهایی که به آنها اجازه داد و ستد می‌دهند، کمیسیون‌ها، محدودیت‌ها و غیره متفاوت هستند. یکی از بزرگترین این پلتفرم‌ها در بازار مبادلات ارزهای دیجیتال، صرافی Binance است.

تاریخچه بایننس

بایننس یک شرکت در ابتدا مستقر در چین بود که در تابستان 2017 توسط گروهی از متخصصان بسیار با تجربه راه اندازی شد. اکنون توسط مدیر عامل آن چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) رهبری می‌شود. آقای ژائو قبلاً با بلومبرگ و همچنین با Blockchain.info در بخش فناوری کار کرده بود و به این ترتیب، توانست تیمی بسیار قوی برای توسعه این صرافی ایجاد کند.

4

این شرکت ICO و توکن خود، بایننس کوین (BNB) را راه اندازی کرده است تا کارها را با نرم افزار معاملات ارزهای دیجیتال آغاز کند. در ابتدا اطلاعاتی را از طریق وایت پیپر ارائه کردند، آنها موفق شدند تا اواسط سپتامبر به هدف جمع آوری کمک‌های مالی خود برسند، درست زمانی که چین ممنوعیت جمع آوری کمک‌های مالی را صادر کند. میلیون‌ها دلار از سرمایه گذاران خطرپذیر (VC) در دور تأمین مالی جمع آوری شد.

بایننس چگونه محبوب شد؟

بایننس یک بازیگر کاملاً جدید در بازار مبادلات دیجیتال است، اما در حال حاضر حدود 2 میلیارد دلار ارزش معاملات دارد که واقعاً میزان چشمگیری است. بایننس در کمتر از 6 ماه اول شروع به کار خود، موفق شد با تقریباً 3 میلیون کاربر در سراسر جهان و حدود 100 ارز دیجیتال برای تجارت، به یک شرکت بسیار سودآور تبدیل شود.

از دلایل محبوبیت این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ در وهله اول، یک ایده روشن و شفاف که توسط یک تیم بسیار ماهر با تجربه در معاملات مبادله‌ای ایجاد شده است. ثانیا، تعداد زیاد رمزارزهای لیست شده در آن، همچنین کارمزدهای معاملاتی بسیار پایین در مقایسه با سایر شرکت‌های این صنعت وجود دارد. از یک کاربر فقط 0.01٪ حجم معامله در هر معامله‌ای دریافت می‌شود و برای برداشت ارز نیز هزینه‌های کمی دریافت می‌شود. ارزش BNB به دلیل تعداد معاملات انجام شده در پلتفرم به طور پیوسته در حال افزایش است.

5

نمودار بایننس کوین (BNB)

اما این تنها چیزی نیست که بایننس را از سایر شرکت‌های صرافی مبادلات ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. بایننس علاوه بر انجام مبادلات ارزی، خدمات واقعاً منحصربفردی مانند "Gifto" برای هدیه مجازی و یک برنامه فروش توکن "LaunchPad" ایجاد کرده است. تیم توسعه دهنده بایننس همچنین استارت ‌آپ‌های جدید را پشتیبانی و راهنمایی می‌کنند که شامل فهرست‌بندی و حتی بودجه ارزهای دیجیتال می‌شود، اما محدود نمی‌شود.

در بخش بعدی این مقاله، ویژگی‌ها و چگونگی ساخت یک صرافی محبوب مانند بایننس را توضیح خواهیم داد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.