۰ نفر

به منظور بحث در مورد فناوری؛

دعوت بانک مرکزی اوگاندا از مشاغل ارزهای دیجیتال

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبر: 642810
دعوت بانک مرکزی اوگاندا از مشاغل ارزهای دیجیتال

بانک اوگاندا به اعضای انجمن بلاکچین اوگاندا توصیه کرده که اطلاعات بیشتری در مورد بخش ارزهای دیجیتال داشته باشند. این بانک اعلام کرده که از همکاری با پلتفرم‌های رمزنگاری و نظارتی آینده از جمله، سند باکس استقبال خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ در نامه‌ای خطاب به کوامه روگونگا (Kwame Rugunga)، رئیس انجمن بلاکچین اوگاندا (BAU) در تاریخ 1 ژوئن، در جلسه‌ای بین هر دو طرف در اوایل ماه گذشته اشاره کرد. به گفته بانک مرکزی، این گروه باید قبل از بحث دیگری در مورد مسائل فنی، مقررات را بهبود بخشد.

چارچوب مقررات قبلی

در ژوئن 2021، بانک مرکزی یک چارچوب نظارتی ایجاد کرد که به شرکت‌های فین‌تک در داخل کشور این امکان را می‌داد که راه‌حل‌های مالی متنوعی را آزمایش کنند. اما، مرحله آزمایش در یک محیط کنترل‌شده رخ خواهد داد، با وجود امیدواری‌ها به توسعه و پذیرش پرداخت الکترونیکی و سایر راه‌حل‌های دیجیتال اوگاندا، اما به نظر می‌رسید که BOU دیگر چندان از ارزهای دیجیتال حمایت نمی‌کند. اما به طور شگفت انگیزی، BOU نامه‌ای اخیر منتشر کرد که در آن دیدگاه خود را در مورد بیت کوین و صنعت کلی کریپتو بیان کرد.

دعوت بانک مرکزی اوگاندا از مشاغل ارزهای دیجیتال2

در اوایل سال جاری، در ماه آوریل، این بانک هشداری را در مورد ارزهای دیجیتال منتشر کرد. این بانک بیان کرد که درگاه‌های پرداختی که تراکنش‌ها و پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را امکان‌پذیر می‌کنند، احتمال کلاهبرداری‌های رمزنگاری و پول‌شویی را بیشتر می‌کنند. علاوه بر این، اعلام کرد که شهروندان باید از استفاده از ارزهای رمزپایه و صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند بایننس، اوک کوین، چانگلی، کوینماما یا CEX خودداری کنند. علاوه بر این، این بیانیه نشان داد که شرکت‌های مالی و شرکت‌های فین‌تک ارائه‌کننده راه‌حل‌های ارزهای دیجیتال مجوزهای خود را از دست خواهند داد. دلیل اصلی ممنوعیت اولیه این بود که طبق بیانیه‌ای، بسیاری از شهروندان (میلیون‌ها نفر) سرمایه خود را در کلاهبرداری‌های رمزنگاری از دست داده‌اند.

امید به ارزهای دیجیتال در اوگاندا و آفریقا

دعوت بانک مرکزی اوگاندا از مشاغل ارزهای دیجیتال3

اوگاندایی‌ها به طور کامل دسترسی به رمزارزها را از دست نمی‌دهند. کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را بخرند، معامله کنند و ذخیره کنند. اما صنعت رمزارز هنوز نظارتی ندارد و در حال حاضر، هیچ شرکت رمزگذاری در کشور مجوز فعالیت در کشور را ندارد.

صنعت دارایی دیجیتال در سراسر جهان پذیرفته شده است. در نتیجه، رشد آفریقا در این صنعت نیز سر به فلک کشیده است. این رشد بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر را به خود جذب کرده است. جالب اینجاست که پذیرش کریپتو در آفریقا از سال 2020 تا 2021، 1200 درصد افزایش یافته است. به عنوان مثال، در اوگاندا، حداقل 2 درصد از شهروندان از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. سرعت پذیرش کریپتو نیز در بسیاری از دیگر کشورهای جهان در حال افزایش است. در سال 2021، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان یک مناقصه قانونی تسهیل کرد. کشورهای دیگر نیز حمایت قوی از ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند. به عنوان مثال، KenGen، یکی از شرکت‌های انرژی کنیا، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را تشویق کرد که به این کشور بیایند و از انرژی زمین گرمایی آن استفاده کنند.

دعوت بانک مرکزی اوگاندا از مشاغل ارزهای دیجیتال4

این تلاش می‌تواند درآمد دولت کنیا را از طریق مالیات کریپتو و هزینه‌های استخراج افزایش دهد. بنابراین اوگاندا و سایر کشورهای آفریقایی با پذیرش ارزهای رمزنگاری شده، به دنبال پیشرفت اقتصاد خود هستند.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.