۰ نفر

بررسی همبستگی دو شاخص رمزارزی؛

روند نزولی بازار رمزارزها به زودی پایان می یابد؟

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 642681
روند نزولی بازار رمزارزها به زودی پایان می یابد؟

یک تحلیلگر ناشناس در توییتر،ارتباط بین جستجوی واژه «بازار خرسی» در اینترنت و پویایی قیمت بیت‌کوین (BTC) را بررسی کرد. پایان بازار خرسی کریپتو ممکن است نزدیک باشد زیرا مردم از "بازار نزولی" می ترسند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ این تحلیلگر در توییتر یک تصویر همبستگی دینامیک قیمت بیت کوین (BTC) (در تایم فریم هفتگی و چارت لوگاریتمیک) و علاقه به جستجوی واژه "بازار خرسی" را به اشتراک گذاشته است.

2

از اواسط سال 2017، قیمت بیت کوین (BTC) سه چرخه بازار را طی کرده است. هر یک از آنها به مدت 67 هفته یا 469 روز به طول انجامید. از لحاظ تاریخی، بیت کوین (BTC) پس از اینکه جستجوی «بازار نزولی» به اوج خود رسید، رشد خود را آغاز کرده است.

دسامبر 2018 ،مارس 2020، بیت کوین (BTC) تحت فشار ترس از رکود جهانی، به کف قیمتی خود رسید و هم زمان جستوجو واژه «بازار نزولی» به اوج خود رسید.

آخرین اوج جستوجو "بازار خرسی" در اواخر ماه مه 2022 ثبت شد. چرخه 469 روزه در اواسط ژوئن به پایان می رسد. به این ترتیب، پایین ترین سطح مورد انتظار یا همان کف قیمتی ممکن است نزدیک باشد.

شاخص ترس و طمع هم دوباره به بالاترین حد ماهانه می رسد اما همچنان از منطقه "ترس شدید" خارج نمی شود.

دو روز پیش بیت کوین (BTC)، به 31700 دلار رسید که بالاترین سطح از اول ژوئن 2022 است. این حرکت بیت کوین توانست شاخص ترس و طمع بیت کوین را به 17 برساند که بالاترین نقطه در 30 روز گذشته است، با این حال این شاخص همچنان در منطقه "ترس شدید" قرار دارد.

3