۰ نفر

با وجود افت قیمت آلت کوین ها؛

رشد خیره کننده توکن های متاورسی

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱
کد خبر: 642359
رشد خیره کننده توکن های متاورسی

گزارش جدیدی از Kraken Intelligence نشان می‌دهد که توکن‌های متاورس یکی از تنها دو دسته رمزارزهایی هستند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد قیمت بودند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ توکن‌های متاورس در شرایط نزولی فعلی بازار، تقریباً 400 درصد نسبت به سال گذشته، عملکرد بسیار بهتری از هر دسته دیگر ارزهای دیجیتال دارند.

 

بر اساس داده‌های گزارش بازار در ماه می 2022  توسط کراکن اینتلیجنس و کوین گکو، پیشروهای این دسته عبارتند از: دیسنترالند (مانا) رشد 41 درصدی، سندباکس (SAND) رشد 470 درصدی، اکسی اینفینیتی (AXS) رشد 511 درصدی و استپن (GMT) رشد 746 درصدی.

توکن های متاورس را می توان برای پرداخت هزینه، خرید زمین و مشارکت در سیستم مدیریتی استفاده کرد.

رشد NFT در سال 2021 نه تنها توجه جریان اصلی را به سرمایه گذاری در هنر دیجیتال جلب کرده، بلکه باعث محبوب شدن رمزارزهای متاورسی شده است.

بالاترین رتبه در این دسته‌بندی برای سود نسبت به سال گذشته، مربوط به توکن های مبادله ای بودند که 6 درصد افزایش داشتند. در همین بازه زمانی، سایر گروه‌ها شامل عملکرد منفی بودند که از جمله آنها بیت‌کوین با افت 13 درصدی و دیفای با افت 72 درصدی بودند.

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و پلتفرم‌های متاورس تا کنون در کل سال ۲۰۲۲ بسیار محبوب بوده‌اند. بر اساس داده‌های ارائه شده، به رغم افت کلی بازار، کاربران این بازی‌ها با حدود 1 میلیون مورد در روز ثابت باقی مانده است.

با این حال، گزارش کراکن با اشاره به اینکه اگرچه تعداد کاربران در ماه می ثابت بود، حجم معاملات NFT افت قابل توجه 87.1 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش که تمام دسته‌بندی‌ها ردیابی شده‌اند، از جمله متاورس و توکن‌های مبادله‌ای، در 30 و 90 روز گذشته بازدهی منفی داشته است. توکن های متاورس در 30 روز گذشته با افت 42 درصدی، با بیشترین نوسان با 173 درصد، در میان بدترین بازنده‌ها قرار داشته‌اند.

گزارش بازی ها برای سه ماهه اول DAppRadar اشاره کرد که 2.5 میلیارد دلار برای حمایت از بازی های بلاک چین و پروژه های متاورس در سه ماهه اول سال 2022 جمع آوری شد. طبق این گزارش، سرمایه گذاران مشتاق بودند از بازی ها حمایت کنند زیرا 52 درصد از کل فعالیت های بلاک چین از DApps بازی انجام می شد.

با این سرعت، پروژه‌های بازی برای کسب درآمد و پروژه‌های مرتبط با متاورس امسال 10 میلیارد دلار برای ادامه ساختن آینده این صنعت اضافه خواهند کرد.

توکن های لایه 1 مانند سولانا و کاردانو در طول 90 روز گذشته با 53 درصد و 43 درصد در 30 روز گذشته، بیشترین افت را تجربه کرده‌اند.

بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در هر سه بازه زمانی اندازه‌گیری شده توسط کراکن در مقایسه با آلت‌کوین‌ها ضرر نسبتاً کمتری داشتند.

رشد خیره کننده توکن های متاورسی

میزان تغییر قیمت رمزارزها در بازه‌های زمانی مختلف