۰ نفر

یکی از افراد سرشناس کریپتو فارسی در توییتر معرفی کرد؛

۵ وب سایت رایگان تحلیل آنچین

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 642145
۵ وب سایت رایگان تحلیل آنچین

ارزهای دیجیتال تنها دارایی‌هایی هستند که هر فعالیت تجاری و سرمایه‌گذاری را می‌توان از دفتر کل آنها بازیابی و بررسی کرد. ازآنجایی ‌که بلاک چین‌ها این موقعیت را آماده می‌کنند، کارشناسان نیز از این داده‌های شفاف برای ارزیابی فعالیت تراکنش‌ها و سودمندی شبکه استفاده می‌کنند و این فرآیندی تحت عنوان تحلیل آنچین On Chain یا آنالیز درون زنجیره ای شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم به نقل از یکی از کاربران توییتر به بررسی ۵ وب‌سایت برتر رایگان در حوزه تحلیل آنچین بپردازیم.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ یکی افراد سرشناش جامعه کریپتو فارسی توییتر به نام Grizzly در یک رشته توییت به معرفی 5 وب‌سایت برتر رایگان تحلیل داده های درون زنجیره ای یا آنچین On Chain  پرداخته است.

2

1-وبسایت Chainexposed.com

3

به نقل از Grizzly:"این بهترین وبسایت رایگان تحلیل آنچین است که حتی خود من که اشتراک تمامی سایت‌ها را دارم، از همه چیز بی‌نیاز کرده است. اگر فقط از همین وبسایت استفاده کنید به چیز دیگر نیاز ندارید.

از داده‌های ساده تا داده‌های پیشرفته را می توانید به صورت رایگان در این وب‌سایت بررسی کنید."

وقتی که وارد این سایت می شوید با چنین صحنه ای مواجه میشوید: در کادر سمت چپ این وبسایت گزینه هایی وجود دارد که هر کدام از آنها مربوط به نوعی از تحلیل آنچین است.

4

به طور مثال قسمت Unrealized Profit/Loss یا همان سود/زیان تحقق نیافته، قسمت Supply In Profit/Loss(%)   شما می توانید داده های مربوط به عرضه در سود و زیان هولدر های بیت کوین را بررسی کنید.

5

2-وبسایت Checkonchain.com

6

وبسایت دوم می تواند انتخاب خوبی باشد که متعلق به "چک‌مِیت" تحلیلگر ارشد گلسنود است.

داده‌هایی در این وبسایت وجود دارد که جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید، خصوصا قسمت Magic Lines و Realised Value چارت‌هایی وجود دارد که به شما در بررسی روندهای میان‌مدت و بلندمدت کمک می‌کند."

7

بعد از ورود به سایت گزینه های تحلیل داده های بلاکچین که در قسمت بالا قرار دارد را انتخاب می کنید.

8

به طور مثال وقتی گزینه BTC: Magic را انتخاب می کنیم امکانات متعددی پیش روی ما قرار می گیرد که یکی از آنها مدل s2f  یا انباشت به جریان است.

9

مدل Stock to Flow یا S2F، بیت کوین را به عنوان یک کالای ذخیره ارزش به مانند طلا، نقره یا پلاتین مورد بررسی قرار می دهد. دلیل ذخیره ارزش بودن این کالاها این است که مقدار آن ها محدود می باشد و با گذشت زمان، عرضه آن ها کمتر می شود.

103-وبسایت Theblockcrypto.co

11

به نقل از Grizzly در توضیح این وبسایت:" سومین پیشنهاد یک گزینه عالی برای بررسی داده‌های بازارهای اسپات و مشتقات، NFT ، دیفای، صرافی‌ها، موسسات و غیره هست."

وبسایت  Theblockcrypto یکی از غنی ترین وبسایت های تحلیل داده های بلاکچین است، به طوری که که می توانید داده های مربوط به هر نوع بازاری را در قسمت سمت چپ Marketsانتخاب کنید و به تجزیه و تحلیل آن بپردازید.

12

اگر گزینه spot را انتخاب کنید 14 چارت برای شما ظاهر می شود که هر کدام از آنها یک کاربرد دارند.

13

نکته قابل توجه این وبسایت که باید به آن به آن اشاره کنیم این است که برای بلاکچین های اتریوم، سولانا و بیت کوین تحلیل های آنچین جداگانه وجود دارد.

14

علاوه بر این شما می توانید داده های درون شبکه ای مربوط به DEFI و بازار NFTرا هم به صورت کاملا رایگان از این وبسایت استخراج کنید.

15

داده های مربوط به نقل و انتقالات هفتگی NFT بر اساس نوع آن(NFT مربوط به بازی و NFT مربوط به هنر و کلیکسیون)

4-وبسایت Tsypruyan.github.io

16

چهارمین مورد، یک مجموعه داده آن‌چین کامل و رایگان بر روی گیت هاب است.

تقریبا هر چیزی که از آن‌چین نیاز دارید مانند (داده‌های مربوط به ماینرها، آدرس‌ها و سنتیمنت بازار) در این سایت وجود دارد.

اطلاعت مربوط به سنتیمنت بازار و ماینر ها این وبسایت نسبت به دیگر وبسایت های این حوزه متمایز می کند.

17

چارت بالا مربوط به هزینه کارمزد ماینرهای بیت کوین است. کارمزد ماینر مقادیری از بیت کوین است که برای تشویق ماینرها برای تایید تراکنش ها داده می شود.

این وبسایت به لحاظ امکانات کاملا غنی است، ولی از لحاظ دسته بندی منظم موضوعات و طراحی کمی ضعیف ظاهر شده است که باعث می شود وقتی کاربران وارد این سایت می شوند سردرگم شوند.

5-وبسایت Lookintobitcoin.com

18

وب سایتی برای بررسی چرخه‌های مارکت که نمودارهای متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد. این سایت فقط مخصوص بررسی داده های بیت کوین است.

در بدو ورود به این وبسایت با نوشته (-دسترسی به داده‌های بیت‌کوین برای همه،

-نمودارهای زنده رایگان،

-شفاف سازی برای سرمایه گذاران بیت کوین)مواجه می شوید.

19

3 گزینه برای کاربران موجود است: یادگیری، نمودارهای بیت کوین و اندیکاتورها، اگر می خواهید در مورد بیت کوین یاد بگیرد می توانید وارد قسمت Learning بشوید و 0 تا 100 بیت کوین را یاد بگیرید.

قسمت bitcoin charts برای تحلیل داده ای درون شبکه ای است

20

نکته قابل توجه برای کسانی که میخواهند از این وبسایت بطور تخصصی استفاده کنند این است که باید اکانت ویژه را خریداری کنند.

21