۰ نفر

نحوه رفتار در بازار رمزارزها؛

چگونه در بازار نزولی رمزارز دوام بیاوریم؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 641974
چگونه در بازار نزولی رمزارز دوام بیاوریم؟

بازار نزولی حتی برای با تجربه ترین معامله گران و سرمایه گذاران می‌تواند بسیار استرس زا باشد. روندهای نزولی با بازارهای کریپتو بیگانه نیستند و در واقع این یک واقعیت اجتناب ناپذیر سرمایه گذاری است، اما همیشه آن اندازه که به نظر می رسد وحشتناک نیست.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ از آنجایی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوب هم در بازارهای صعودی و هم در بازارهای نزولی وجود دارد، اگر درست برنامه‌ریزی شود، یک بازار نزولی کریپتو گاهی اوقات می‌تواند نقاط ورود خوبی به بازار با ریسک‌های کمتر، پاداش‌های بزرگ‌تر و احتمالات خرید پایین ارائه دهد. همانطور که گفته شد، داشتن یک استراتژی معاملاتی خوب و همچنین آمادگی، نرخ بقای شما را در بازار نزولی تعیین می کند.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا بفهمید بازار نزولی کریپتو چیست و چگونه آن را شناسایی کنید و کارهایی را که ممکن است بخواهید انجام دهید را فهرست می‌کنیم. از جمله، کارهایی که باید از انجام آن‌ها تا زمان تبدیل شدن بازار نزولی به بازار صعودی اجتناب کنید.

چگونه در بازار نزولی رمزارز دوام بیاوریم؟ 1

بازار خرسی کریپتو چیست؟

به زبان ساده، بازار نزولی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت دارایی‌های کریپتو برای مدت طولانی به کاهش خود ادامه می‌دهد و با افت حداقل 20 درصدی نسبت به اوج‌های اخیر مشخص می‌شود.

همانطور که می‌دانید، طوفانی کامل از اخبار بد که می‌توانید در اینجا اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها بیابید، بر بازارها تأثیر گذاشت و منجر به کاهش بیش از 60 درصدی ارزش بازار جهانی کریپتو از بالاترین رکورد خود یعنی 3 تریلیون دلار به 1.25 تریلیون دلار شد. در زمان نوشتن این مقاله بیت‌کوین، با ارزش ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، نسبت به بالاترین سطح تاریخ خود در نوامبر سال گذشته تقریباً 56 درصد کاهش داشت.

چگونه از بازار خرسی کریپتو می‌توان جان سالم به در ببریم؟

صرف نظر از اینکه به احتمال زیاد رنگ پرتفوی کریپتو شما در این مدت قرمز است، در اینجا چند نکته برای زنده ماندن در زمستان ارزهای دیجیتال آورده شده است.

چگونه در بازار نزولی رمزارز دوام بیاوریم؟ 2

  • به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید

به یاد داشته باشید که باید معامله کنید، نه اینکه با پولی که به سختی به دست آورده اید قمار کنید. اگرچه عوامل انتظار و عدم قطعیت هم در تجارت و هم در قمار وجود دارند، زیرا هر دو شرط بندی می‌کنند و منتظر نتایج آن هستند، یک برنامه دنیایی از تفاوت را ایجاد می کند. در این چرخه بحرانی بازار کریپتو، به شما توصیه می کنیم که به استراتژی معاملاتی اصلی خود پایبند باشید. فرصتی را برای بازبینی اهداف و تحمل ریسک خود به دست آورید. همچنین، مطمئن شوید که یک استراتژی خروج خوب یا یک استراتژی برای جلوگیری از ضرر را اجرا کنید، چه باور کنید یا نه، اما این می تواند قسمت عمده سود را به زیان سنگین تبدیل کند.

اگرچه چالش برانگیز است، اما ممکن است ایده خوبی باشد که در مورد بازارها و پروژه‌ها بیشتر بدانید که ما را به نکته بعدی هدایت می‌کند.

  • تحقیق مناسب خود را انجام دهید

شعار حرفه‌ایی‌های این بازار، این است که خودتان تحقیق کنید، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از قرار دادن هر پروژه در ترازنامه، چند واقعیت را در مورد هر پروژه بدانید. به‌جای خرید تحت تأثیر ویدیوهای خانوادگی، کانال‌های سیگنال فروش یا YouTube، آنچه را که وایت پیپر آن پروژه وعده می‌دهد، همچنین مواردی مانند ارزش بازار کلی رمزارز، پروژه پشت آن، موارد استفاده از آن، شهرت توسعه‌دهندگان و تیم، فناوری زیربنایی و جدول زمانی یا نقشه راه آن را مطالعه کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا در طول آشفتگی غیر منتظره بازار آرام باشید و شما را برای جذب نوسانات زیادی آماده کند.

  • تسلیم FOMO یا FUD نشوید و از واکنش‌های تند تند و احساسی اجتناب کنید

یک معامله گر خوب باید بداند چه زمانی بخرد، چه زمانی نگهداری کند و مهمتر از همه چه زمانی بفروشد. هنگام معامله در بازارهای صعودی بسیار آسان است، فراموش کنید که از دست دادن ارزش کریپتو چقدر وحشتناک است. اما به یاد داشته باشید؛ بازارهای خرسی دوام ندارند. به طور کلی در سرمایه گذاری دارایی‌های غیرمتمرکز مانند کریپتو، این شما و فقط شما هستید که مسئول پول خود هستید، بنابراین توجه داشته باشید که وحشت زدگی هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

چگونه در بازار نزولی رمزارز دوام بیاوریم؟ 3

  • تنوع بخشی کنید

این نکته ممکن است بسیار مخاطره آمیز به نظر برسد. مطمئناً هیچ توصیه‌ای برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از جانب این مقاله وجود ندارد، اما در نظر داشته باشید که نباید همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید. با توجه به این واقعیت که همه شاخص‌های اصلی ارزهای دیجیتال درست زیر بالاترین سطح تاریخ هستند، این ممکن است فرصت خرید خوبی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام شما باشد.

  • در پایین‌ترین قیمت‌ها بخرید

هر تاجری باید از چنین افت و خیزهای بازار بهره‌مند شود. ممکن است بخواهید پروژه‌های کم ارزش را جستجو کنید. اما در حین انجام این کار مراقب باشید، رایج‌ ترین دام برای تازه واردان، خرید ارز دیجیتال با سرمایه‌هایی است که نمی‌توانند از دست بدهند. اشتباه رایج دیگر خرید با قیمت بالا و فروش پایین است، در حالی که باید برعکس این کار را انجام دهید، یعنی زمانی که بازار در روند نزولی قرار دارد، کریپتو بخرید و زمانی که قیمت آن به بالاترین حد خود رسید، سودهای خود را نقد کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.