۰ نفر

افزایش هشریت و کاهش قیمت بیت کوین:

کاهش چشمگیر درآمد استخراج بیت کوین

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبر: 641001
کاهش چشمگیر درآمد استخراج بیت کوین

ماینرهای بیت کوین ماه سختی را به لحاظ درآمد و سودآوری پشت سر گذاشتند. با این حال، هشریت شبکه همچنان بالا است.درآمد و سود استخراج بیت کوین همراه با قیمت این دارایی در سال جاری با عمیق شدن زمستان کریپتو به کاهش خود ادامه می دهد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ ماه می یکی از بدترین ماه‌ها برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در سال گذشته بوده است، زیرا درآمد و سودآوری همچنان رو به کاهش است. بر اساس داده‌های Ycharts درآمد روزانه استخراج بیت‌کوین در ماه می ۲۷ درصد کاهش یافت.

در اول ماه می، درآمد روزانه استخراج از ۴۰.۵۷ میلیون دلار برای استخراج کنندگان بیت کوین ، به ۲۹.۳۷ میلیون دلار در پایان می کاهش یافت. درآمد روزانه ماینینگ در ۲۴ می به کمترین میزان در یازده ماه گذشته یعنی ۲۲.۴۳ میلیون دلار رسید.

نمودار

درآمد روزانه استخراج بیت کوین

درآمد روزانه ماینینگ در آوریل ۲۰۲۱ به اوج خود در حدود ۸۰ میلیون دلار رسید، اما از آن زمان تا کنون ۶۲ درصد کاهش یافته است.

توییت

بر اساس داده های Bitinfocharts، سود روزانه ماینینگ، به پایین ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۲۰ رسیده است. در حال حاضر سود ماینینگ به ۰.۱۱۲ دلار در روز به ازای هر ۱ تراهش رسیده است.

علاوه بر این، این شاخص از ابتدای سال، ۵۶ درصد کاهش داشته است و از اوج سال ۲۰۲۱ یعنی ۰.۴۵۰ دلار به ازای هر ۱ تراهش ، بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته است.

نمودار سودآوری

سودآوری استخراج بیت کوین. دلار/تراهش

بر اساس Bitinfocharts، نرخ هش شبکه بیت کوین همچنان بالاست، نرخ کنونی هش بیت کوین ۲۱۱.۸۲ اگزاهش در ثانیه است. این رقم تقریباً ۱۶ درصد از بالاترین رکورد خود که کمی بیش از ۲۵۰ اگزاهش در ثانیه در ۲ می بود، کاهش یافته است.

نرخ هش بالا اما سودآوری پایین ممکن است نشان دهد که سطح رقابت بسیار بیشتری در بخش استخراج بیت کوین نسبت به گذشته وجود دارد. در بازارهای نزولی قبلی، استخراج‌کنندگان دستگاه‌های خود را با کاهش قیمت دارایی و سودآور نبودن عملیات به طور موقت خاموش می‌کردند.

علاوه بر این، طبق گفته گلسنود، جریان مبادله استخراج‌کنندگان به تازگی به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده‌ است، که نشان دهنده آماده‌سازی برای فروش بیت کوین توسط برخی از ماینرها باشند.

مبادله لیت کوین

جریان مبادله استخراج‌کنندگان بیت کوین