۰ نفر

پایان ریزش بازار ارزهای دیجیتال؛

رمز ارزها برای سرمایه گذاری جذاب شده اند؟

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 640089
رمز ارزها برای سرمایه گذاری جذاب شده اند؟

​ماه می، ماه سختی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است. بانک‌های مرکزی همچنان به شدت از کریپتو انتقاد می‌کنند. اما معامله گران باید تا به کی بیت‌کوین را فقط در لیست تماشای خود داشته باشند؟

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ به طور کلی سال ۲۰۲۲، به ویژه ماه می دوره‌ سختی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است. به طوری که بر اساس داده‌های TradingView، ارزش بازار کریپتو در ماه می تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از دست داده است. ارزش بیت‌کوین بیش از نیمی از قیمت خود از زمان اوج، در نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است که باعث سقوط کل بازار ارزهای دیجیتال شد.

به دلیل اینکه فدرال رزرو به شدت سیاست‌های پولی خود را برای مبارزه با تورم تشدید می‌کند، بازارها از فروش سنگین رنج می‌برند و به گفته مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، ارزهای دیجیتال ممکن است ۷۰ درصد دیگر کاهش یابد.

رمز ارز

بانک‌های مرکزی نیز به شدت از ارزهای دیجیتال انتقاد می‌کنند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، این ماه گفت که ارزهای دیجیتال ارزشی ندارند. Riksbank سوئد گزارش داد که ارزهای دیجیتال پول نیستند و هشدار داد که ارزهای رمزپایه چالش‌هایی را برای ثبات مالی ایجاد می‌کنند. کریس برنیسک (Chris Burniske)، یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز Placeholder Ventures، گفت که انتظار می‌رود در نیمه آخر سال ۲۰۲۲، بازارهای ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود برسد. به گفته کریس برنیسک، تورم می‌تواند در اواخر سال شروع به کاهش کند و سال ۲۰۲۳ می‌تواند سال خوبی برای ارزهای دیجیتال باشد.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، استراتژیست جی پی مورگان، گفت که بیت‌کوین در حال حاضر به میزان قابل توجهی زیر قیمت منصفانه خود معامله می‌شود و او برای آینده رشد قابل توجهی را برای این رمز ارز پیش بینی می‌کند. او افزود:

"علیرغم افت اخیر بازار که باعث شد، بیت‎کوین دوباره وارد محدوده ۲۸۰۰۰ دلار شود، این بانک چشم انداز مثبت خود را حفظ کرده است. در آینده و به طور کلی تر، بازار بیت‌کوین و کریپتو را صعودی می‌بینیم".

مورگان

زمان سرمایه گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده رسیده است؟

اگر تصمیم دارید در ژوئن ۲۰۲۲ روی ارزهای رمزپایه سرمایه گذاری کنید، باید بیت‌کوین را در فهرست تماشای خود داشته باشید، زیرا قیمت سایر ارزهای دیجیتال معمولاً با قیمت آن همبستگی دارند. عدم اطمینان ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، تورم بالا، و خطرات فزاینده رکود اقتصادی همچنان در کانون توجه سرمایه گذاران است. به همین دلیل، احتمالاً در هفته‌های آینده شاهد کاهش‌های جدید برای بسیاری از ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

در این راستا، ولز فارگو (Wells Fargo) به مشتریان خود هشدار داد که با توجه به عدم اطمینان در مورد وضعیت بازار رمز ارزها، اندازه تجارت خود را در این بازار، کوچک نگه دارند زیرا در چنین شرایطی اشتباهات به راحتی انجام می‌شود. بیت‌کوین از این یکشنبه زیر سطح ۳۰.۰۰۰ دلار معامله می‌شود که نشان می‌دهد قیمت به زودی سطح حمایت ۲۸.۰۰۰ دلار را آزمایش می‌کند. اگر قیمت این سطح حمایت را بشکند، به کل بازار ارزهای دیجیتال فشار می‌آورد.

نمودار

از طرف دیگر، اگر قیمت بیت‌کوین سطح مقاومتی که ۳۵.۰۰۰ دلار است را بشکند، کل بازار ارزهای دیجیتال را تقویت خواهد کرد.

خلاصه

بازار کریپتو تا کنون در ماه می تقریباً ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است و به گفته مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، ارزهای دیجیتال ممکن است ۷۰ درصد دیگر کاهش یابند. کریس برنیسک، یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز Placeholder Ventures، می‌گوید که انتظار می‌رود در نیمه آخر سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح در بازارهای ارزهای دیجیتال برسیم.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.