۰ نفر

۵ قدم برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبر: 639319
۵ قدم برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای

چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟ بسیاری از فعالان مارکت، تازه‌واردان و حتی افرادی که هنوز وارد بازار نشده‌اند این سؤال را می‌پرسند. فعالیت در بازارهای کریپتو با تبدیل شدن به تریدر حرفه ای فرق دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟ بسیاری از فعالان مارکت، تازه‌واردان و حتی افرادی که هنوز وارد بازار نشده‌اند این سؤال را می‌پرسند. فعالیت در بازارهای کریپتو با تبدیل شدن به تریدر حرفه ای فرق دارد. افراد زیادی هستند که تجربه بالایی در خریدوفروش رمزارز دارند اما معمولاً موفق نیستند یا سود چندانی کسب نمی‌کنند. در مقاله پیش‌رو با پنج گام اصلی تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای کریپتوکارنسی آشنا می‌شوید. همه تریدرهای مجرب، کارشان را از یک نقطه صفر آغاز کرده‌اند، مطالعه مقاله زیر نیز می‌توان شروعی بر ماجراجویی‌هایی رویایی شما در بازار کریپتو باشد.

بیت کوین

1- دوره‌های آموزشی، مهم‌ترین گام برای تبدیل شدن به تریدر حرفه ای

به نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ارزهای دیجیتال عضوی جدایی‌ناپذیر در زندگی آینده انسان خواهند بود. حتی برخی بر این باورند که کریپتو در آینده جایگزین ارزهای سنتی خواهد شد و بسیاری از کشورهای دنیا این دارایی مجازی را به رسمیت شناخته‌اند. با این اوصاف آموزش ارز دیجیتال برای تبدیل شدن به تریدر حرفه ای، ذهن بسیاری از افراد آینده‌نگر را درگیر کرده است. کسب مهارت در هر زمینه‌ای، بدون سپری‌کردن زمان ممکن نیست. 

از طرف دیگر، بازارهای مالی و کریپتو، فضایی پر از فاکتورهای متغیر، نوسان‌های کوچک و بزرگ و حالات غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. در این میان، افراد و مجموعه‌هایی نیز حضور دارند که تجربه گذشته و یافته‌هایشان را در قالب دوره‌های آموزشی عرضه می‌کنند. شاید بتوان گفت شرکت در دوره‌ها، راه میان‌بر برای دستیابی به مهارت‌های اولیه معامله رمزارز محسوب می‌شود. مجموعه داجکس یکی از مؤسسات آموزشی معتبر است که دوره‌هایش برای همه افراد، در سنین مختلف کاربرد دارد. با آموزش‌های این مؤسسه حتی می‌توان از پشت پرده معاملات بازارهای مالی آگاه شد. 

بیت کوین

2- اتخاذ یک استراتژی مناسب، گامی مهم از مراحل تریدر شدن

فعالیت در هر نوع بازار مالی نیازمند استراتژی خاصی است. باتوجه‌به نوسان قیمت رمزارزها، تصمیمات احساسی راه به جایی نخواهد برد. حتی کوچک‌ترین اقدام در ترید کریپتو اگر بدون برنامه و فکر قبلی صورت بگیرد، شاید منجر به ازدست‌رفتن کل سرمایه شود. به‌همین‌خاطر در تدریس خصوصی ارز دیجیتال، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری یکی از سرفصل‌های مهم است. تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای بدون شناخت استراتژی‌های بازار کریپتو و استفاده از آن‌ها در زمان مناسب غیرممکن است.

افراد تازه‌وارد در بازار کریپتو شاید تصور کنند که تریدرهای حرفه‌ای، بیشتر مشغول تجزیه‌وتحلیل بازار هستند. حقیقت این است که بهترین معامله‌گرها، از استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند که در گذشته آزمونشان را پس داده‌اند. داشتن استراتژی مناسب برای ترید رمزارز، می‌تواند سوددهی طولانی‌مدت به همراه داشته باشد. انواع مختلفی از استراتژی در بازارهای کریپتو وجود دارد. یک دسته از تریدرها تمایل به سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند. گروه دیگری از افراد نیز به خریدوفروش در بازه‌های زمانی کوتاه مشغول هستند. سرمایه‌گذاری چه بلندمدت باشد چه کوتاه‌مدت، نیاز به برنامه‌ریزی‌های خاصی دارد.

3- تعیین حد سود و ضرر، اقدام منطقی هر معامله‌گر باتجربه

یکی از پاسخ‌های اصلی برای پرسش «چگونه یک تریدر موفق شویم» به شناسایی زمان دقیق برای سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. هیچ‌کس دوست ندارد ارزش سرمایه‌اش با افت روبه‌رو شود یا پیش از سوددهی، دارایی‌اش را از بازار خارج کند. حد سود و ضرر به تریدرهای حرفه‌ای کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری را به‌موقع انجام بدهند یا قبل از ضرر، سرمایه را بفروشند. آگاهی از حد سود و حد ضرر یکی از گام‌های اصلی تبدیل‌شدن به تریدر حرفه‌ای و موفق است. در دوره‌های آموزشی داجکس روی یادگیری عمیق این دو مفهوم تأکید می‌شود.

معاملات ارز دیجیتال فقط برای کسب سود انجام نمی‌شوند و گاهی اوقات باید جلوی ضرر را هم گرفت. شناسایی بهترین زمان برای خروج از بازار برای حفظ سرمایه انجام می‌شود. با تعیین حد ضرر (Stop Loss) می‌توان بهترین زمان برای پایان سرمایه‌گذاری را تعیین کرد. حد سود (Take Profit) نیز یک قیمت پیش‌بینی‌شده براساس تحلیل بازار است. تریدرهای حرفه‌ای از حد سود استفاده می‌کنند تا با بیشترین میزان درآمد از معاملات خارج شوند. شناختن زمان مناسب برای خروج از بازار، وجه تمایز تریدرهای باتجربه و تازه‌کار است. 

بیت کوین

4- آشنایی با روان‌شناسی بازار، راز تبدیل‌شدن به یک تریدر بهتر

تصمیمات و اقدامات انسان ناشی از محرک‌های روانی است که از نیاکان بشر به ارث رسیده‌اند. بی‌تردید، فاکتورهای غیرفیزیکی و تصمیمات احساسی انسان‌ها می‌تواند روی اقداماتشان در بازار کریپتو تأثیر بگذارد. تصمیم‌گیری‌هایی احساسی حتی شاید منجر به نوسان شدید در قیمت رمزارزهای مختلف شود. در علم روان‌شناسی، کنش‌ها و واکنش‌های روانی انسان بررسی می‌شود. در روان‌شناسی بازار، الگوهای رفتاری فعالان بازار و تأثیرشان روی معاملات بررسی می‌شود. یک معامله‌گر کاربلد باید بتواند جو روانی حاکم بر بازار را در هر لحظه شناسایی کند.

با استفاده از روان‌شناسی بازار می‌توان رفتار عموم تریدرها را توصیف کرد. تحلیل‌های توصیفی، به پیش‌بینی رفتار افراد و تغییرات بازار در بازه‌های زمانی مختلف کمک می‌کند. برخی معتقدند یکی از ارکان اصلی موفقیت در بازارهای کریپتو، تسلط به جو حاکم در بازار است. یک تریدر مجرب باید بتواند رفتارهای اشتباهش را با الگوهای جدید جایگزین کند. علاوه‌بر آن، روان‌شناسی بازار با تحلیل انگیزه‌ها و رفتار جمعی دیگران می‌تواند منجر به کسب سود یا جلوگیری از ضرر شود. 

5- مدیریت ریسک، یک مهارت ضروری برای همه فعالان بازارهای مالی

بازارهای مالی همواره دچار نوسان می‌شوند و مارکت کریپتو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرگونه نوسان در بازار رمزارزها موجب ضرر و سود افراد خواهد شد. یک تریدر برای کسب سود و جلوگیری از ضرر در زمان نوسان باید بداند که به دنبال چه چیزی است. از همه مهم‌تر، یک معامله‌کننده حرفه‌ای باید مهارت مدیریت ریسک را بلد باشد. حرفه‌ای‌های دنیای کریپتو می‌دانند که در چه زمانی معامله کنند و روی چه میزان از سرمایه‌شان ریسک داشته باشند.

مدیریت ریسک عبارت است از کاربرد سیاست‌های مدیریتی برای ارزیابی و کنترل خطرات. با استفاده از معیارهای خاصی می‌توان تصمیمات نهایی را ارزیابی کرد تا ریسک هر اقدام به حداقل کاهش پیدا کند. مدیریت ریسک فقط برای کاهش خسارت‌های سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود. درک فرصت‌ها برای استفاده از سرمایه در موقعیت‌های مناسب و انجام معاملات سودده از نتایج ترفندهای مدیریت ریسک هستند. ارزیابی خطرات در بازار ارز دیجیتال مفاهیم مختلفی مثل ریسک بازار یا ریسک طرف مقابل معامله را دربر می‌گیرد.

بیت کوین

دوره‌های داجکس، میان‌برهایی شگفت‌انگیز برای تبدیل‌شدن به یک تریدر حرفه‌ای

سؤالات پرتکرار علاقه‌مندان کریپتو مثل «تریدر شدن چقدر زمان میبرد» یا «برای تریدر شدن چه رشته ای باید خواند» جواب مشخصی ندارند. بااین‌وجود، مسیر برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر ماهر در دنیای ارز دیجیتال مشخص است. در این مقاله سعی کردیم 5 راه برای کسب مهارت در بازار معاملات رمزارز را معرفی کنیم. یادگیری مباحثی مثل روان‌شناسی بازار و مدیریت ریسک یا تسلط بر ترفندهای تعیین حد سودوضرر نیازمند صرف وقت و تجربه‌کردن است. 

بهترین راه کسب مهارت در هر زمینه‌ای، مراجعه به افراد متخصص و کمک‌گرفتن از تجربه آن‌هاست. مجموعه داجکس یک کسب‌وکار بین‌المللی است که به‌جای کلی‌گویی و روش‌های رایج آموزشی، کارآموزان را برای ورود به بازار آماده می‌کند. دوره‌های Dogex در سطوح مختلفی ارائه می‌شوند و برای هر علاقه‌مند ورود به کریپتو مناسب هستند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصان حرفه‌ای داجکس وارد آدرس fa.dogex.ae شوید یا با شماره 0097145656871 تماس بگیرید.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است