۰ نفر

مقایسه دو بازار مالی؛

ارزهای دیجیتال یا فارکس کدام بهتر است؟

۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 639046
ارزهای دیجیتال یا فارکس کدام بهتر است؟

​تجارت ارزهای دیجیتال اغلب در همان دسته معاملات فارکس ذکر می‌شود. این به این دلیل است که فارکس، مانند رمز ارز، شامل معاملات ارزها است. با این حال، تفاوت‌هایی اساسی بین این دو نوع بازار وجود دارد. تجارت در فارکس یک محصول شناخته شده با سابقه طولانی است، در حالی که معاملات کریپتو نسبتاً جدید است، حجم بازار معاملات ارز یا همان فارکس روزانه حدود ۶.۶ تریلیون دلار آمریکا است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در بازار ارزهای دیجیتال به طور متوسط ​​حجم معاملات روزانه ۰.۱ الی ۰.۲ تریلیون دلار آمریکا است. از این رو، بازار فارکس نقدینگی بیشتری دارد. وقتی به کل سرمایه بازار نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ارزش تمام ارزهای فارکس (شامل ۱۷۰ ارز فیات مختلف) در حدود ۲ تا ۳ کادریلیون دلار آمریکا است و ارزش بازار همه ارزهای دیجیتال بین ۱ به ۲ تریلیون دلار آمریکا است. بنابراین، ارزش تمام ارزهای فارکس ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ برابر بیشتر از همه ارزهای دیجیتال است. فارکس یک بازار سنتی است که اغلب واسطه‌ها، کارگزاران و موسسات دیگری را درگیر می‌کند که در هر مرحله از فرآیند معاملاتی کارمزد دریافت می‌کنند. برعکس، حذف عمدی یک واسطه یکی از بزرگترین جذابیت‌های معاملات ارزهای دیجیتال است.

ارز دیجیتال

ثبات، تنظیم و نوسانات

فارکس فاقد نوسانات مشابه کریپتو است و کسب سود قابل توجه بدون اهرم را پیچیده می‌کند. با این حال، این مزیت نقدینگی موجود است. به عبارت دیگر، مبادله یک ارز خاص فیات با ارز دیگر، مانند دلار آمریکا با پوند بریتانیا، آسان است. چنین دستوراتی معمولاً در میکرو ثانیه اجرا می‌شوند. نقدینگی فارکس همچنین تضمین می‌کند که حتی معاملات بزرگ نیز بر قیمت بازار تأثیر نمی‌گذارد. در معاملات کریپتو، به خصوص در مواردی غیر از دو ارز دیجیتال بزرگ بیت کوین و اتریوم، معاملات بزرگ اغلب تأثیر زیادی بر قیمت دارند. از آنجایی که معاملات بسیار کمتری (حجم کمتر) برای ارزهای دیجیتال وجود دارد، تراکنش های منفرد به راحتی کل صحنه را جابجا می‌کنند. این همچنین به این معنی است که میانگین نوسان در معاملات کریپتو بسیار بیشتر از معاملات فارکس است. از این رو کسب سود با یک سرمایه کوچک را آسان تر می‌کند، اما ریسک بیشتری نیز دارد.

بیت کوین

از آنجایی که تجارت فارکس برقرار است، همچنین یک بازار تنظیم شده و بالغ است. برخلاف دنیای کریپتو، دنیای فارکس تحت سلطه واسطه ها است، این بدان معناست که معاملات فارکس می‌تواند گران شود و مقایسه کارگزاران و بروکر‌ها به شدت توصیه می‌شود. قرار گرفتن در معرض نهادی یکی دیگر از جنبه های مهم تجارت فارکس است. برخلاف کریپتو، معاملات فارکس عمدتاً توسط بانک‌های معروف و تحت نظارت، واسطه‌ها و شرکت‌های تخصصی انجام می‌شود. این بدان معناست که نگاهی به تقویم اقتصادی بین‌المللی، ایده‌ای از تأثیر رویدادهای جهانی بر ارزهای سنتی فیات می‌دهد. ارزهای دیجیتال نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، اما به روشی متفاوت این اتفاق می‌افتد.

چه چیزی را انتخاب کنیم؟

 

فارکس و ارز دیجیتال

اینکه تجارت فارکس یا کریپتو گزینه بهتری است یک انتخاب شخصی است. هر دو بازار مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، در حالی که تجارت کریپتو می‌تواند بازده بالقوه بیشتری را به همراه داشته باشد و هزینه‌های کمتری را متحمل شود، معاملات فارکس ثبات بیشتر و نوسان کمتری را ارائه می‌دهند. به طور کلی، معامله گران با تجربه به سرمایه گذاران بی تجربه توصیه می‌کنند که سرمایه گذاری‌های خود را متنوع کنند تا ریسک‌ها را به حداقل برسانند و سود را افزایش دهند. بنابراین، ممکن است مجبور نباشید بین تجارت ارز دیجیتال یا فارکس یکی را انتخاب کنید. ممکن است نیاز باشد که شما هر دوی آنها را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک با نیازها و سبک معاملاتی شما مطابقت دارد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.