۰ نفر

گسترش روزافزون پذیرش رمزارز؛

کمک صندوق بین المللی پول به السالوادور در تهیه آمار پذیرش بیت کوین

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبر: 637887
کمک صندوق بین المللی پول به السالوادور در تهیه آمار پذیرش بیت کوین

صندوق بین المللی پول اشاره کرده که به روش های مختلف به دولت السالوادور کمک های فنی می کند. به گفته گری رایس، سخنگوی این سازمان، این گروه در حال گفتگو با مردم دولت سالوادور در مورد مسائل مالیاتی و پولشویی، از جمله مسائل مهمی که صندوق بین المللی پول در گزارش های قبلی مطرح کرده بود، است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در حالی که صندوق بین المللی پول با اقدامی که السالوادور در سال گذشته با اعلام بیت کوین به عنوان ارز قانونی انجام داد مخالف بود، همچنان در حال مذاکره منظم با نمایندگان دولت سالوادور است.

 در یک کنفرانس مطبوعاتی ارائه شده در هفته گذشته، گری رایس، سخنگوی این سازمان، اظهار داشت که در مورد چندین موضوع مربوط به پذیرش بیت کوین در این کشور با السالوادور تماس گرفته شده است.

رایس اذعان داشت: "کارکنان صندوق بین المللی پول و مقامات سالوادور به گفتگوهای منظم در مورد موضوعات مهمی که توسط هیئت اجرایی ما در ماه ژانویه تاکید شده بود، ادامه می دهند."

اگرچه صندوق هشدار داد که تصمیم اتخاذ شده با تصویب قانون بیت کوین در کشور ممکن است خطراتی را برای ثبات آن در پی داشته باشد، اما السالوادور همچنان به مسیر خود ادامه داده است.

کمک فنی

رایس همچنین هدف از این مذاکرات را بررسی مالیات، پولشویی کمک فنی به دولت در خصوص آمار پذیرش بیت کوین ذکر کرد.

رایس در ادامه اظهار کرد: "گفتگوها از جمله پیشرفت مقامات در جمع آوری آمار در مورد استفاده از بیت کوین و سایر اطلاعات مربوط به پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی در السالوادور ادامه دارد. بنابراین، ما در این زمینه کمک های فنی ارائه می دهیم."

با این حال، این سخنگو مشخص نکرد که از چه راه هایی برای تعیین کمیت استفاده از بیت کوین و کریپتو در السالوادور کمک می کند.

امتیاز اعتباری السالوادور به دلیل عدم شفافیتی که برخی از آژانس‌ها مانند Moody’s به سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین توسط بوکله نسبت می‌دهند، به میزان قابل توجهی آسیب دیده است.

به گفته رسانه‌های محلی، گفت‌وگوهای این کشور با صندوق بین‌المللی پول می‌تواند به بستن یک قرارداد ۱.۳ میلیارد دلاری برای دستور مالی آن کمک کند. همچنین این سازمان از السالوادور می‌خواهد سیاست‌های خود را در چندین موضوع، از جمله مبارزه با پولشویی، شفافیت مالی، پاسخگویی در استفاده از بودجه عمومی و تقویت چارچوب مبارزه با فساد، تشدید کند.