۰ نفر

معرفی بهترین ماینر در سال ۲۰۲۲

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 637807
معرفی بهترین ماینر در سال ۲۰۲۲

رشد ارزش قیمت بیت‌کوین و محبوبیت این ارز دیجیتال باعث شده است روز به روز بر تعداد سرمایه‌گذاران صنعت ماینینگ افزوده شود، اما عملیات ماینینگ یا همان استخراج رمز ارز شبیه به هر کسب و کار و تولیدی دیگر نیازمند سرمایه اولیه است و در این جا انتخاب و خرید ماینر قدرتمند و پربازده، قدم اول است. در این گزارش به معرفی یکی از بهترین و پربازده‌ترین دستگاه‌های ماینر در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛یکی از نکاتی که پیش از ورود به صنعت ماینینگ باید به آن توجه کرد، این است که به دلیل افزایش سختی شبکه بیت‌کوین دیگر نمی‌توان به تاکتیک‌های قبلی بسنده کرد و شبیه به اوایل شروع این صنعت با کامپیوترهای خانگی و کارت‌های گرافیک خانگی عملیات ماینینگ انجام داد! بنابراین دستگاه‌های اسیک به وجود آمد تا بصورت انحصاری فقط بیت کوین استخراج کند.  

به طور مثال در سال‌های گذشته که این سختی شبکه بسیار پایین بود با یک دستگاه ماینر S۹ با قدرت هش ریت ۱۴ تراهش می‌شد سود بسیاری را دریافت کرد اما در حال حاضر دیگر حتی روشن کردن چنین دستگاه‌هایی با توجه به مصرف برق بسیار زیاد آن به صرفه نیست. این مدل ماینر در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد و مصرف برق ۱۳۷۲ وات دارد.

شرکت Bitmain که جزو اولین و وسیع‌ترین کارخانه‌های تولید دستگاه ماینر است هر ساله ماینر‌های با هش ریت بالاتر و مصرف برق یکسان و یا حتی پایین‌تر نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر را روانه بازار می‌کند.

معرفی بهترین ماینر در سال ۲۰۲۲؛ Bitmain Antminer S19 pro

در سال ۲۰۲۰ شرکت بیتمین جدیدترین مدل ماینر خود را با نام s19pro  با هش ریت ۱۱۰ تراهش وارد بازار کرد که حتی با گذشت نزدیک به ۲ سال امروزه قوی ترین دستگاه بازار ایران و جهان است. مصرف برق این مدل ۳۲۵۰ وات است. این سخت افزار مجهز به تراشه‌های نسل جدید است که راندمان مصرف انرژی را به ۲۳ ژول بر تراهش می رساند. با توجه به این موارد، این دستگاه می تواند بهترین تجربه ماینینگ را برای کاربرانش رقم بزند.

ویژگی اصلی این ماینر کیفیت ساخت قطعات آن است. عمر یک دستگاه ماینر بصورت معمول بین ۲ تا ۴ سال بستگی به شرایط نگهداری آن دارد ولی این ماینر طبق گفته شرکت بیت مین در صورتی که در بهترین شرایط ممکن از نظر میزان رطوبت محیط و تهویه مناسب نگهداری شود این امکان را دارد که حتی بعد از ۴ سال هم با یک سود دهی خوب به کار خود ادامه دهد.

قیمت جهانی مدل S19pro 110 th در سال گذشته از حدود ۸۰۰۰ دلار تا ۱۲۰۰۰ دلار متغیر بوده است ولی در ایران از حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود تا به امروز که کمترین قیمت آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

به‌طور کلی مهمترین عواملی که بر سودآوری و بازگشت سرمایه یک دستگاه ماینر تاثیر می‌گذارد، موارد زیر است؛

  • قدرت دستگاه (هش ریت/نرخ هش): مقدار قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش که هر چقدر بالاتر باشد، مقدار بیت کوین‌های استخراج‌شده بالاتر می‌رود. مثال: قدرت دستگاه Antminer S۱۹ Pro حدود ۱۱۰ تراهش بر ثانیه (110TH/S) است.
  • مصرف برق دستگاه: مقدار برق مصرفی دستگاه استخراج بر حسب وات که هر چقدر بالاتر باشد، هزینه برق بیشتری را بر دوش ماینر می‌گذارد. مثال: مصرف برق دستگاه Antminer S۱۹ Pro حدود ۳۲۵۰ وات (3250W) است.
  • قیمت دستگاه: میزان پولی که برای خرید دستگاه استخراج پرداخت می‌شود که هر چقدر بیشتر باشد، ماینر باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه خرید برگردد و بنابراین زمان بازگشت سرمایه افزایش می‌یابد.

به‌جز موارد فوق، عوامل زیاد دیگری مثل قیمت بیت کوین، تعرفه برق و سختی شبکه بیت کوین در بازگشت سرمایه تأثیرگذار است؛ اما سه مورد بالا فقط مربوط به دستگاه بود.

دارا ماینر، وارد کننده دستگاه‌های ماینر قانونی نو و استوک، و ارائه دهنده خدمات هاستینگ و تامین کننده فارم قانونی با بهترین شرایط نگهداری از ماینرها و بالاترین میزان کسب سود برای سرمایه‌گذاران به صورت ۲۴ ساعته و رایگان به علاقه مندان صنعت ماینینگ مشاوره می‌دهد.

چرا استخراج بیت‌کوین؟

یکی از ویژگی‌های بیت کوین که آن را از دیگر رمز ارز ها متمایز می‌کند محدودیت آن است یعنی کلا ۲۱ میلیون بیت کوین در جهان امکان ماین دارد که تا به امروز حدود ۱۹ میلیون آن توسط ماینر ها در سر تا سر دنیا استخراج شده است، ولی نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که حتی در صورتی که همه این بیت کوین‌ها استخراج شود (یعنی حدودا تا سال ۲۱۴۰ میلادی) باز هم ماینرها از این کارمزد تراکنش‌ها سود خواهند برد حتی بیشتر از سود فعلی آن ها! این موضوع بدلیل افزایش احتمالی و انفجاری ارزش (قیمت) بیت کوین بعد از استخراج تمامی آن پیش بینی می‌شود. برای انتخاب یک دستگاه ماینر در کنار قدرت هش ریت آن حتما باید به قانونی بودن واردات این دستگاه دقت نمایید.

برای شروع سرمایه گذاری باید ریسک را به حداقل برسانید؛ با خرید قانونی از دارا ماینر شما این امکان را دارید که سرمایه اولیه خود را بیمه نمایید.