۰ نفر

رییس کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالای ایالات متحده بیان کرد؛

تایید بیت کوین و اتریوم به عنوان کامودیتی

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 637708
تایید بیت کوین و اتریوم به عنوان کامودیتی

رییس کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اظهار کرد که اطمینان دارد بیت‌کوین و اتریوم کالا هستند. وی نحوه همکاری آژانسش با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای تنظیم بخش رمزارز را تشریح و اشاره کرد که "در حال حاضر هیچ گونه حمایتی از مشتری در بازار کریپتو وجود ندارد."

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ روستین بهنام، رییس CFTC، هفته گذشته در مصاحبه ای با CNBC، مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال توسط CFTC و SEC را مورد بحث قرار داد.

از وی خواسته شد تا در مورد لایحه ای در کنگره که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را مسئول توکن های اوراق بهادار و CFTC را مسئول توکن های کامودیتی می کند، اظهار نظر کند.

این یک مسئله قدیمی بین CFTC و SEC است. ما از لحاظ تاریخی رابطه خوبی داریم. در این فضا، به نظر من، منطقی است که کامودیتی‌ها توسط کمیسیون معاملات آتی کالا و اوراق بهادار توسط SEC قانون‌گذاری شوند.

رییس CFTC خاطرنشان کرد که در فضای رمزارز، برخی از کوین‌ها به عنوان اوراق بهادار و برخی دیگر کامودیتی هستند.

زمانی که از بهنام خواسته شد درباره ادعای رییس SEC، گری جنسلر، مبنی بر اینکه بیشتر توکن‌های رمزنگاری موجود در بازار اوراق بهادار هستند، توضیح دهد، تاکید کرد که بزرگترین ارزهای دیجیتال کامودیتی هستند.

وی تاکید کرد: "من با اطمینان می‌توانم بگویم که بیت‌کوین و اتریوم، کامودیتی هستند."

رییس CFTC با اشاره به اینکه ممکن است شمار زیادی توکن‌های اوراق بهادار وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: "رمزارزهای زیادی وجود دارد. به نظر من منطقی است که هر آژانسی به ترتیب صلاحیت، کامودیتی و اوراق بهادار را داشته باشد."

از رییس CFTC پرسیده شد که آیا بین این دو آژانس اختلاف نظر وجود دارد؟ او با تاکید بر اینکه هر آژانس تلاش می کند بهترین کار را انجام دهد، پاسخ داد: "نمی گویم اختلاف نظر وجود دارد."

بهنام در مورد فروش گسترده ارزهای دیجیتال در هفته گذشته گفت: "افراد بسیاری ضرر کردند. پول زیادی در بازار از بین رفت و واقعاً در حال حاضر هیچ حمایتی از مشتری وجود ندارد."

وی در پایان اظهار کرد که هم CFTC و هم SEC می‌خواهند صنعت رمزارز را «متفکرانه» قانون‌گذاری کنند، از مشتریان محافظت کرده و از ثبات مالی نیز محافظت کنند.