۰ نفر

پیش بینی وضعیت ماینینگ

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 636228
پیش بینی وضعیت ماینینگ

ایران به دلیل شرایط آب و هوایی و دسترسی راحت به انرژی تجدیدپذیر و برق نسبتا ارزان در مقایسه با دیگر کشورها می‌تواند در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها بستر مناسبی برای رشد و توسعه صنعت ماینینگ باشد؛ ضمن اینکه در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت بیتکوین و کاهش سختی شبکه بهترین زمان برای استخراج حداکثری است تا با هولد کردن بیتکوین و فروش آن در زمان اوج قیمت به بهترین سود دست یابیم. اما آینده صنعت ماینینگ در گرو خیلی مسائل اقتصادی، سیاسی و... است؛ دارا ماینر ارائه دهنده خدمات کامل هاستینگ برای ماینینگ با استفاده از تحلیل‌های ارائه شده از آینده این صنعت در ایران می‌گوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ صنعت ماینینگ به عنوان یکی از جذابترین و جدیدترین انواع سرمایه گذاری در دنیا به حساب می‌آید؛ جذابیت این نوع سرمایه گذاری در ایران را میتوان درآمد دلاری دانست، در نتیجه علاوه بر سود استخراج رمز ارز، با نوسان دلار هم سود زیادی را برای استخراج کنندگان میتوان در نظر گرفت.

مصرف انرژی برق توسط صنعت ماینینگ نسبت به دیگر صنعت‌ و تولیدی ها بسیار بالاتر است و طبیعتا با برق سوبسید دار و خانگی نمی توان به به صنعت ماینینگ ورود کرد به این معنی که طبق قانون، استفاده از ماینرهای قانونی در مراکزی که مجوز ماین ندارند غیر قانونی است و عواقبی نظیر جریمه نقدی، قطع انشعاب برق و... را دارد. به همین دلیل در راستای رشد و توسعه صنعت ماینینگ فارم ها وارد عمل می‌شوند.

1

در ایران با وجود ظرفیت‌های زیاد برای گسترش صنعت استخراج رمزارز از جمله بیتکوین دستگاه‌هایی که می‌توانند برای کشور ارزش افزوده تولید کنند طی این سالها خاموش شدند، با وجود اینکه پیک مصرف برق در ایران حداکثر چهار ماه است و میتوان در ماه های کم مصرف از پتانسیل های موجود برای ایجاد فارم های ماینینگ بیتکوین بهره برد.

برای قرار دادن دستگاه ماینر در یک فارم باید به نکات زیر توجه کرد؛

.فارم باید قانونی باشد

.محیط فارم باید استاندارد و شرایط نگهداری از ماینر را داشته باشد

.پشتیبانی فنی تخصصی بصورت  ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

. راه های متفاوت تامین برق فارم با کمترین قطعی در سال

.زیر ساخت مناسب فارم

.هزینه اجاره فارم

.راه های نظارت بر میزان درآمد

خوشبختانه دارا ماینر به عنوان وارد کننده دستگاه‌های ماینر قانونی نو و استوک و ارائه دهنده خدمات هاستیگ و اجاره فارم قانونی امکان سرمایه‌گذاری کاملا قانونی و امن را برای علاقه‌مندان به صنعت ماینینگ فراهم آورده است.

پیشبینی وضعیت سودآوردی ماینینگ در جهان

طبق گزارش Chainalysis، مقبولیت جهانی ارزهای دیجیتال از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدودا ۲۳۰۰ درصد و از سه ماهه دوم ۲۰۲۰ تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۸۱ درصد رشد داشته است. پذیرش در آمریکای شمالی، اروپای غربی و آسیای شرقی طی سال گذشته عمدتاً توسط سرمایه‌گذاری نهادی هدایت شده است که نشان دهنده پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال است.

همچنین بر اساس گزارش وبسایت The Block Research، استخراج‌کنندگان بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. بر اساس گزارش چشم انداز دارایی‌های دیجیتال که در سال ۲۰۲۲ توسط وبسایت The Block Research منتشر شد، آمارها نشان از افزایش ۲۰۶ درصدی درآمد ماینینگ بیتکوین در ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته‌ی میلادی دارد. لازم به ذکر است که این برآورد بر این فرض قرار گرفته است که شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه برق و سایر منابع، انباشته خود را به فروش می‌رسانند. اما برخی از ماینرها سکه‌های استخراج شده خود را نگه می‌دارند.

 جدول زیر نشان می دهد که اکثر مدرن ترین ماشین ها می توانند با قیمت بیت کوین بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار همچنان سودآور باقی بمانند. برخی از ماشین‌ها اگر با برق کمتر از ۰.۰۵ کیلووات ساعت کار می‌کنند، می‌توانند افت زیر ۵ هزار دلار را تحمل کنند. پس یکی از نکاتی که هنگام انتخاب ماینر باید به آن توجه داشت میزان سودآوری و طول عمر ان است به این معنی که حتا در پایین ترین حالت قیمت بیتکوین ماینر سودده باشد.

2

اگرچه در طول سال ۲۰۲۱ میلادی به دلیل برخی رویدادها، در بعضی از ماه‌ها درآمد ماینرها کاهش یافت، اما به طور کلی درآمد استخراج بیت‌کوین با افزایش قیمت‌های دارایی‌های دیجیتال افزایش یافت و در اوایل نوامبر به بالاترین حد خود رسید.

برای خرید دستگاه‌های ماینر قانونی نو و استوک با بهترین قیمت از دارا ماینر مشاوره بگیرید.

یکی از نکات بسیار مهم در حال حاضر افت شدید قیمت بیت کوین است و این باور ممکن است ایجاد شود که درآمد ماینرها هم افت شدیدی داشته باشد اما با توجه به توضیحات قبلی درمورد سختی شبکه هرچه قیمت بیت کوین پایین‌تر باشد سختی شبکه هم پایین تر می‌آید دلیل این موضوع این است که ماینر های کمتری در شبکه جهانی بیت کوین استخراج را انجام می‌دهند؛ این موضوع باعث افزایش درآمد ماینرهای فعال در استخراج بیت کوین می‌شود.

پیش بینی میزان سختی شبکه کار آسانی نیست دلیل این موضوع این است که هرگز نمی‌توان حدس زد چه میزان ماینر در شبکه بیت کوین خواهد بود اما کارشناسان حوزه رمز ارز در دنیا با تکیه بر تحلیل‌ها پیش بینی کرده‌اند که احتمالا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به بالای ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید! و این موضوع در آینده سختی شبکه بیت کوین را به شدت بالا خواهد برد.

در نتیجه با توجه به این موضوع که در حال حاضر قیمت بیت کوین در کمترین میزان خود در ۶ ماه گذشته است و اینکه سختی شبکه پایین آمده است بهترین زمان برای استخراج حداکثری بیت کوین و ذخیره آن در کیف پول خود است تا در زمانی که قیمت بیت کوین افزایش یافت با فروش بیت کوین های ماین شده بیشترین سود را کسب کنید.

تکنولوژی و شبکه رو به رشد بیتکوین که به عنوان رقیب سیستم بانکدارای است و جزو ده دارایی برتر جهان محسوب می‌شود و همچنین باتوجه به استراحت موقت بیتکوین در قیمت های پایین که موجب سهولت در ماین کردن بیتکوین می گردد و این موضوع که این ارز به عنوان یک واحد پول جهانی دسترسی به بازار جهانی را به مراتب ساده تر می‌کند می توان نتیجه گرفت این صنعت رو به رشد  محل امنی برای علاقه مندان به سرمایه  گذاری است به خصوص اینکه ایران دارای یکی از ارزان ترین برق‌های جهان‌ است.