۰ نفر

رضا سلطانی، سرپرست پروژه متاورس اکسکوینو در گفت و گو با اقتصاد آنلاین؛

آینده از آن رمزارزهاست / در مورد اکسکوینو بیشتر بدانید

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبر: 635767
آینده از آن رمزارزهاست / در مورد اکسکوینو بیشتر بدانید

رضا سلطانی گفت: جدای از نابه‌سامان بودن فعلی شرایط بازار رمزارزها، ولی به صورت کلی در بلند مدت روند بازار مثبت و صعودی است و نمی‌توان نام این شرایط را سقوط گذاشت. دنیای رمزارزها چیزی است که با اقتصاد ما گره خورده و آینده از آن رمزارزهاست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قطعا شما نیز در این روزها بیش از پیش اسم رمزارزها را شنیده‌اید و شاید حتی درمورد این بازار کنجکاو نیز شده باشید. اینکه در آینده چه اتفاقی در این بازار اتفاق خواهد افتاد، چه طور می‌توان در این بازار سرمایه‌گذاری کرد، فواید این بازار چیست و... سوالاتی است که احتمالا ذهن شما را نیز درگیر کرده و به دنبال جوابی مناسب برای آن هستید. در این گزارش با ما همراه باشید تا در مورد این بازار بیشتر بدانید و به برخی از سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده است پاسخ دهیم. 

ما برای پاسخ دادن به این سوالات به سراغ رضا سلطانی رفته‌ایم. او که سرپرست پروژه متاورس اکسکوینو است، به بررسی یک نمای کلی از بازار رمزارزها و میز معرفی اکسکوینو می‌پردازد.

وی در مورد آینده بازار رمزارزها گفت: جدای از نابه‌سامان بودن فعلی شرایط بازار رمزارزها، ولی به صورت کلی در بلند مدت روند بازار مثبت و صعودی است و نمی‌توان نام این شرایط را سقوط گذاشت. دنیای رمزارزها چیزی است که با اقتصاد ما گره خورده و آینده از آن رمزارزهاست. در آینده می‌توانیم در مورد رمزارزها بیشتر صحبت کرد و استفاده بیشتری از آن داشت؛ مثلا در شرایط فعلی جنگ روسیه و اوکراین، رمزارزها ابزاری برای پرداخت کمک‌های مالی است و در آینده هم همین خواهد بود و اتفاقات جالبی در این حوزه داریم.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا در سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها مشکلی وجود دارد یا خیر توضیح داد: در حال حاضر مشکلی از نظر سرمایه‌گذاری از ایران در حیطه رمزارزها نداریم. هرچند قانونی نیست اما مشکلی برای سرمایه‌گذاری هم وجود ندارد.

برخی معتقدند تحریم‌های ایران بر قیمت بیت‌کوین تاثیر داشته؛ سرپرست پروژه متاورس اکسکوینو در این باره می‌گوید: حجم بازار بیت‌کوین آنقدر زیاد است که ایران تاثیری در بازار نداشته باشد، کشورهایی مثل روسیه نیز برای دور زدن تحریم‌ها از این دارایی استفاده می‌کنند و اینکه بگوییم تحریم‌های ایران قیمت را افزایش داده درست نیست.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین گامی که هر فرد برای ورود به بازار رمزارزها باید بردارد، آگاهی است. مثل اینکه یک دانشجوی پزشکی بخواهد عمل انجام دهد؛ در ابتدا نیازمند آگاهی در هر زمینه‌ای هستیم.

سلطانی ادامه داد: چند وقت پیش شاهد افتتاح چند ETF در صندوقهای بورس نیویورک و شیکاگو بودیم. روی آوردن سرمایه‌گذاران سنتی در این دارایی‌ها نشان دهنده پذیرش جمعی این دارایی‌ها ست و می‌تواند خبر خوبی برای فعالین این حوزه باشد.

وی در مورد اکسکوینو به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: اکسکوینو یک  پلتفرم معادله رمزارزی آنلاین است که کاربران می‌توانند بیش از ٢٠٠ رمزارز در آن معامله کنند. افرادی که به ابزار بیشتری برای معامله نیاز دارند می‌توانند به  اکسکوینومارکت مراجعه کنند که کاربران می‌توانند در آن ١٠٠ تا ١۵٠ رمز ارز باهم ترید کنند و صرافی در آن دخیل نیست.  البته خوانندگان توجه داشته باشند که ما پلتفرم مبادله رمزارزها هستیم و کار آموزش را انجام می‌دهیم ولی مشاوره سرمایه‌گذاری نمی‌دهیم و همه مفاهیم ما بحث آموزش است.

سرپرست پروژه متاورس اکسکوینو در رابطه با امنیت کیف پول های الکترونیکی اظهار داشت: به صورت کلی کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند. اما دقت داشته باشید رمزعبور خود را ذخیره کنید و با کسی به اشتراک نگذارید. اگر روی لینکهای ناشناس کلیک کنید به راحتی کیف پول شما هک خواهد شد. پس حتما مراقبت باشید.

سلطانی همچنین تصریح کرد: رمزارزها محدودیتی برای خرید و فروش ندارد اما هر صرافی سیاست خود را دارد و بر این اساس برخی محدودیت نقدینگی و خرید و فروش وجود دارد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه اینوتکس یازدهمین دوره است که برگزار می‌شود ولی اولین بار است که با این استقبال مواجه شده است و این نشان از افزایش آگاهی مردم در این حوزه است.

آینده از آن رمزارزهاست / در مورد اکسکوینو بیشتر بدانید

همچنین مجتبی سادات مدیر مارکتینگ اکسکوینو در رابطه با چگونگی فعالیت این شرکت بیا داشت: اکسکوینو در زمینه خدمات جامع در حوزه بلاکچین ها، از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده و در طی این سالها نیز تلاش کرده تا بستری امن و مقرون به صرفه را برای معاملات رمز ارز ها ایجاد کند.

سادات افزود: ما هم صرافی هستیم و هم فضای مارکت پلیس را داریم. یعنی کاربران هم می‌توانند با یکدیگر معمله کنند و هم به خودمان که به عنوان صرافی هستیم معامله انجام دهند.

وی در این باره خاطرنشان کرد: ما اولین نفر بودیم که به متاورس ورود کردیم، که در ایونت‌ها آثار ایرانی را برای اولین بار در این فضا به نمایش گذاشتیم. بعد از آن نیز می‌خواهیم فضایی را برای اینکه ایرانی‌ها به صورت اقتصادی بهره ببرند، ایجاد کنیم.