۰ نفر

در پی مشکلات اخیر بازار رمزارزها؛

ناگفته هایی درباره بنیاد لونا

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 635017
ناگفته هایی درباره بنیاد لونا

پس از رکود قیمت ارزهای دیجیتال برای چند هفته متوالی به دلیل ترس از افزایش سودهای بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا نوبت به دسیسه دسته جمعی و هماهنگ شده توسط نهنگ‌های بیت فینکس و بیتکوین ماکسی های ناشناس رسید که از رقیبی نه چندان جدید به دلیل هولد کردن تعداد زیادی بیتکوین رنج می برند. اما این اتفاق بسیار پیچیده تر از چیزی است که به ذهن ما خطور می کرد.

اقتصاد آنلاین – بهروز عالی پور؛ موفقیت های پی در پی بنیاد لونا باعث جذب سرمایه گذاران بزرگی شد که این هزینه به خرید بیتکوین توسط این تیم در قیمت های بالاتر از ۴۰ هزار دلار منجر شد و این کار برای ایجاد پشتوانه ای قوی برای اکوسیستم لونا و مهم تر از آن استیبل کوین این اکوسیستم به نام یو اس تی انجام شد.

استیبل کوین لونا که با هدف سود سالانه ۲۰ درصد به کسانی که این استیبل کوین را در پلتفرم لونا استیک میکردند راه اندازی شد، نگرانی استیبل کوین هایی مانند تتر و پس از آن دولت امریکا که تیمی در کره جنوبی قادر به ایجاد دلار الگوریتمیک شده بود را در پی داشت. در حالی که تیم های همنظیر مانند ترون و نیر به فکر ایجاد استیبل کوین برای اکوسیستم خود افتادند و حتی موسس ترون، جاستین سان مدعی شد که حاضر به پرداخت ۳۰ درصد سود سالانه برای استیبل کوین اکوسیستم خودش است.

این کار باعث شد به این فکر بیفتند که این اکوسیستم را دچار اختلال کرده و در نهایت زمین بزنند که این کار در دو روز اخیر انجام شد و شروع آن با دامپ کردن یو اس تی در صرافی ها شروع شد. این تیم به دلیل پیشگیری از این اتفاق و حفظ دیفای این اکوسیستم مجبور شد تمامی اتریوم های خود را در قیمتی پایین تر از خرید خود به فروش بگذارد که این کار نتوانست جلوی دامپ شدن را بگیرد و بعد از آن گزینه ای جزو فروش بخشی از بیت کوین های خود نداشتند که این کار به دامپ شدن بیشتر قیمت بیتکوین و کل بازار رمزارزها منجر شد.

از این رو مجبور شدند بیتکوین هایی که در قیمت بالای ۴۰ هزار دلار خریده بودند را زیر ۳۵ هزار دلار به فروش برسانند و به یو اس تی استیبل کوین خود تبدیل کنند. در حالی که قیمت این استیبل کوین در مقابل تتر در زمان نوشتن این گزارش به ۶۰ سنت هم رسید. بنیاد لونا تنها تعداد محدودی از بیتکوین های باقی مانده را به پلتفرم میکر داو انتقال داد و در ازای آن وام گرفت که باعث ایجاد فشار خرید برای لونا کوین انجام شد و لونا توانست در عرض سه ساعت از قیمت ۲۳ دلار به ۳۶ دلار که حدود شصت درصد می‌شود ریکاور کند.

2

با این حال در زمان نوشتن این گزارش، توکن لونا با افت حدود 94 درصد در طول 24 ساعت گذشته، به قیمت 1.87 دلار معامله می‌شود.

3

بعد از این اتفاق پائولو که از مسئولین اصلی در شرکت چاپ و پرینت تتر است توییتی با این محتوا منتشر کند:

"من ایرادی نمیبینم که یو اس تی خیلی سریع رشد کرده و این برای بازار استیبل کوین هم بسیار جالب است. اما استیبل کوینهای الگوریتمی بزرگ با مارکت کپی بالاتر از ۳۰ میلیارد هرگز آزمایش نشدند و عملکرد آنها جالب خواهد بود. رقابت همیشه خوب و سرگرم‌کننده است."

4

 

پس از آن توییت دیگری منتشر کرد که به طور نامحسوس به عملکرد خوب تتر در مقابل ترا یو اس دی کنایه زد.

5

به عنوان سخن پایانی باید گفت که کسی یا کشوری نمی‌تواند جلوی این پروژه را با چنین اقداماتی بگیرد و این اقدامات صرفا موقتی هستند و در نهایت باعث قوی تر شدن این اکوسیستم و افزایش اعتماد به این تیم در آینده ای نه چندان دور می‌شود.

خبرهایی ضد و نقیض هم از جذب سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری توسط این اکوسیستم در بلومبرگ پخش شده و برای اینکه بدانید بزرگی این جذب سرمایه چقدر است باید بگوییم که ایلان ماسک یک میلیارد دلار و مایکل سیلور چهار میلیارد دلار سرمایه در بازار کریپتو دارند.

توصیف بلومبرگ از فاندر لونا که یک جوان ۳۰ ساله است این است:

"دو کوان را ملاقات کنید, سی ساله ای که پادشاه دیوانه‌ها است."

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این گزارش توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.