۰ نفر

تحریم ها بلای جان ایرانی ها؛

آخرین وضعیت صرافی های خارجی ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 634468
آخرین وضعیت صرافی های خارجی ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی

تحریم های بین الملی مانع از فعالیت قانونی صرافی های خارجی در ایران است. کاربران از ایران برای دسترسی به رمزارز هایی که در صرافی های داخلی وجود ندارند و دسترسی به خدماتی که فقط در صرافی های خارجی وجود دارد، مجبور بودند به تعداد انگشت شمار صرافی هایی هم که احراز هویت KYC نداشتند با فیلترشکن به آنها متصل شوند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ با این حال اندک صرافی هایی هم که نیاز به احراز هویت نداشتند در حال پیوستن به جمع صرافی های احراز هویت دار هستند، در این گزارش میخواهیم آخرین وضعیت صرافی های خارجی در ایران را بررسی کینم تا هموطنان عزیزمان در استفاده از این صرافی ها دچار مشکل نشوند.

1-صرافی بایننس و ممنوعیت همیشگی برای همه

2

استفاده از صرافی بایننس برای ایرانی ها کاملا ممنوع است و هیچ راهی برای استفاده از این صرافی وجود ندارد چون هر کاربری که بخواهد وارد این صرافی بشود نیاز به احراز هویت است.

احراز هویت در این صرافی به راحتی آب خوردن است ولی چون کشور ایران در لیست تحریم های اقتصادی بین الملی است،استفاده از این صرافی برای ایرانی ها ممنوع میباشد.

2-صرافی کوکوین

3

بعد از تحریم شدن ایران و مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در بایننس، صرافی کوکوین یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای کوچ کردن از بایننس بود.

این صرافی هنوز هیچ الزامی برای احراز هویت kyc ندارد و کاربران بدون احراز هویت میتوانند در شبانه روز حداکثر 5 بیت کوین برداشت کنند،ولی کاربران ایرانی باید حتما برای امنیت بیشتر از فیلترشکن استفاده کنند و ip خود را تغییر دهند تا برایشان دردسر ایجاد نشود.

3-صرافی کلاهبرداری کوینکس

4

صرافی کوینکس یک صرافی بی نام و نشان است که از قوانین بین الملی تبعیت نمیکند و دسترسی آن برای ایرانی ها کاملا مجاز است و هیچ محدودیتی برای هیچ کاربری ندارد،ولی این تمام ماجرا نیست،صرافی کوینکس بعلت ماهیت بی صاحب بودن آن پر از کلاهبرداری،تقریبا روزی نیست که کاربری از صرافی شکایت نکند به پلیس فتا کشور،کاربران دائما از خالی شدن حسابشان در این صرافی شکایت میکنند،به همین خاطر کارشناسان رمزارز کشور همیشه در رابطه با این صرافی به مردم هشدار داده اند ولی هیچ گوش شنوایی نیست و عده ای فریب نداشتن احراز هویت این صرافی را میخورند.

در همین رابطه اخیرا گوگل اقدام به حذف این نرم افزار کلاهبرداری از گوگل پلی،فروشگاه اپلیکشین اندروید کرده است،که بسیار اقدام بجا و صحیحی بود.

5

دوباره به هم وطن های عزیزمان هشدار میدهیم که از این صرافی استفاده نکنند.

4-ممنوعیت جدید صرافی بایننس در سیف پل

6

سیف پل یک کیف پول رمزارز است که به تازگی یک سری امکانات از جمله صرافی های رمزارز را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است،صرافی بایننس هم یکی از این صرافی ها بود که بدون احراز هویت به کاربران امکانات میدهد،این قابلیت سیف پل را کاربران ایرانی سریعا کشف کردند و چند ماهی هم توانستند از این باگ استفاده کنند ولی سیف پل خیلی زود متوجه این باگ شد و طی اعلامیه ای که در این روز ها منتشر کرد،اعلام کرد که احراز هویت برای استفاده از صرافی بایننس در سیف پل اجباری شده است.

7

پلتفرم سیف پل طی بیانیه ای اعلام کرد:

از تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) در ساعت 4:30 به وقت تهران برای وصل شدن از طریق سیف پل به صرافی بایننس احراز هویت اجباری است.

این تغییرات فقط برای بایننس در برنامه سیف پل اعمال می شود.

همه محصولات و خدمات غیرمتمرکز دیگر، از جمله ارسال/دریافت، تعویض، پل(Bridge) ، کسب درآمد، DAppstore و موارد دیگر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

پلتفرم سیف پل همچنین به کاربران توصیه می‌کند برای جلوگیری از تأخیر در فرآیند تأیید و محدودیت در دسترسی، تأیید صحت احراز هویت خود را سریعاً تکمیل کنند. برای دستورالعمل های دقیق، لطفا به قسمت آموزش ها مراجعه کنید.

پلتفرم سیف پل این اقدامات را برای کمک به حمایت از تلاش‌های بایننس در شناخت مشتری خود (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) اعلام می‌کند. این امر حفاظت از کاربر و مبارزه با جرایم مالی را بیشتر می کند.