۰ نفر

وضعیت اخیر بازار ارزهای دیجیتال؛

۵ رمزارزی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 634292
۵ رمزارزی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

بیت‌کوین به یک منطقه حمایت بحرانی رسیده و در صورت جهش از این سطح می‌تواند روندی صعودی کوتاه مدتی را دنبال کند، همچنین رمز ارزهای ALGO، XMR، XTZ و THETA می‌توانند در کوتاه مدت رشد بیشتری را تجربه کنند.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ اس اند پی ۵۰۰ و نزدک برای پنج هفته متوالی کاهش یافته‌اند که نشان می‌دهد معامله گران همچنان به کاهش مواجهه با دارایی‌های پرخطر ادامه می‌دهند. ارتباط نزدیک بیت‌کوین با بازارهای سهام ایالات متحده باعث شده است که قیمت آن تحت فشار باقی بماند. به طوری که بیت‌کوین کاهش خود را در تعطیلات آخر هفته افزایش داده و اکنون در مسیر ششمین ضرر هفتگی متوالی خود قرار دارد که اولین مورد از سال ۲۰۱۴ است. ضعف در بیت‌کوین کل بازارهای کریپتو را که ارزش بازار آنها به زیر ۱.۶ تریلیون دلار کاهش یافته است، پایین آورده است.

هنگامی که احساسات غالب بر بازار منفی است، معامله‌گران در هر خبر منفی می‌فروشند. به نظر می‌رسد که کاهش استیبل‌کوین دلار آمریکا TerraUSD (UST) Terra نیز فشار فروش را در بازار ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهد.

بازار ارز دیجیتال

بعد از اینکه شش هفته متوالی بیت‌کوین با کندل قرمز بسته شد، آیا زمان بهبود فرا رسیده است؟ اجازه دهید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که در کوتاه مدت نشانه‌هایی از ثبات را نشان می‌دهند، بررسی کنیم:

 BTC/USDT

بیت‌کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۲۶۸ دلار) در ۵ می کاهش یافت و به زیر خط حمایت کانال صعودی سقوط کرد. این حرکت همچنین واگرایی مثبت در شاخص قدرت نسبی (RSI) را باطل کرد.

نمودار

میانگین‌های متحرک شروع به کاهش کرده‌اند و RSI به منطقه فروش بیش از حد نزدیک می‌شود که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل را در دست دارند.

جفت BTC/USDT حمایت جزئی در ۳۴۳۲۲ دلار دارد، اما اگر گاوها نتوانند از این سطح دفاع کنند، کاهش می‌تواند به ۳۲۹۱۷ دلار برسد. این سطح بسیار مهمی است که باید مراقب آن بود زیرا اگر شکست بخورد، قیمت بیت‌کوین می‌تواند شاهد فروش وحشتناک باشد و توقف بعدی ممکن است ۲۸۸۰۵ دلار باشد. اما اگر قیمت از ۳۴۳۲۲ دلار افزایش یابد، این افزایش قیمت ممکن است با فروش نزدیک به محدوده مقاومتی ناشی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مواجه شود. اگر قیمت از این سطح را به بالا نشکند و برگردد، نشان می‌دهد که احساسات منفی بر دوام است و معامله‌گران در رالی می‌فروشند و این می‌تواند چشم انداز از سرگیری روند نزولی را افزایش دهد. اما اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهش دهند و حفظ کنند، این روند منفی می‌تواند در کوتاه مدت بی اعتبار شود و اگر این اتفاق بیفتد، این قیمت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۱۴۶۶ دلار) برسد.

نمودار2

ALGO/USDT

Algorand ( ALGO ) در چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی معامله می‌شود. قیمت از خط حمایت کانال در ۱ می برگشت و گاوها باعث عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۹ دلار) شدند که نشان می‌دهد، فشار فروش ممکن است کاهش یابد.

نمودار3

بنابراین اگر خریداران قیمت را بالاتر از SMA ۵۰ روزه (۰.۷۶ دلار) نگه دارند، جفت ALGO/USDT می‌تواند تا محدوده خط مقاومت کانال صعود کند که یک سطح مقاومتی مهم برای این جفت ارز است. به طوری که اگر قمیت از آن عبود کند، شروع یک حرکت جدید را نشان می‌دهد و این جفت می‌تواند ابتدا تا ۱.۱۰ دلار و بعداً به ۱.۲۵ دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید، این نشان می‌دهد که ممکن است این جفت اقامت خود را در داخل کانال برای چند روز دیگر تمدید کند. خرس‌ها باید غرق شوند و قیمت را در زیر کانال حفظ کنند تا نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد.

 

XMR/USDT

Monero ( XMR ) در چند روز گذشته حمایت روانی را با قیمت ۲۰۰ دلار پیدا کرده است. خریداران اجازه نداده‌اند که قیمت به زیر خط روند نزولی نفوذ کند و این نشان می‌دهد که تلاش می‌کنند تا سطح را به سمت حمایت برگردانند.

نمودار4

گاوها باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲۳ دلار) نگه دارند تا نشان دهند که فاز اصلاحی ممکن است به پایان رسیده باشد. یک مقاومت جزئی در ۲۴۰ دلار وجود دارد، اما اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، جفت XMR/USDT می‌تواند تا ۲۸۹ دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند. این می‌تواند احتمال شکست را به زیر ۲۰۰ دلار افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، روند نزولی ممکن است تشدید شود و نمودار این جفت ارز ممکن است به ۱۵۰ دلار کاهش یابد.

در نمودار چهار ساعته، این جفت ارز یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خر‌ ها است. اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث هدایت کنند، نشان می‌دهد که روند نزولی ممکن است به پایان برسد. سپس این جفت می‌تواند تا ۲۰۰-SMA صعود کند و بعداً به سمت هدف الگوی ۲۵۲ دلار صعود کند. برعکس، اگر عدم قطعیت مثلث به سمت پایین حل شود، می‌توان گفت که مثلث به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل کرده است و این می‌تواند نشانه از سرگیری حرکت نزولی باشد. هدف الگوی نزولی ۱۶۴ دلار است.

نمودار5

XTZ/USDT

تزوس ( XTZ ) در ۲۹ آوریل به زیر خط روند صعودی بلندمدت رسید و خرس‌ها با موفقیت از سطح شکست در ۵ می دفاع کردند. خرس‌ها سعی کردند، روند نزولی را آغاز کنند، اما در تلاش برای حفظ سطوح پایین‌تر هستند.

نمودار6

اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند صعودی جهش دهند و حفظ کنند، این نشان می‌دهد که نمودار روند نزولی را رد کرده‌ است. سپس جفت XTZ/USDT ممکن است بین SMA ۵۰ روزه (۳.۱۸ دلار) و ۳.۴۰ دلار به منطقه بالای سر صعود کند. اما اگر قیمت یک بار دیگر از خط روند صعودی کاهش یابد، این دیدگاه مثبت می‌تواند باطل شود. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان گفت که خرس‌ها خط روند صعودی را به مقاومت تغییر داده‌اند. شکستن و بسته شدن به زیر ۲.۳۹ دلار می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند به طوری که تا محدوده ۲ دلار ریزش کند.

در تایم فریم چهار ساعته، نمودار میانگین متحرک ۲۰ روزه صاف شده است و RSI واگرایی صعودی ایجاد کرده است که نشان می‌دهد حرکت منفی در حال ضعیف شدن است. بنابراین می‌توان گفت این جفت ارز اکنون می‌تواند تا ۲.۹۰ دلار صعود کند، جایی که خرس‌ها ممکن است مقاومت قوی نشان دهند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می‌تواند درها را برای افزایش احتمالی تا ۳ دلار و بعداً به ۳.۳۰ دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت سربار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌ها می‌فروشند. این می‌تواند محدوده جفت ارز را بین ۲.۹۰ تا ۲.۳۹ دلار حفظ کند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۲.۳۹ دلار کاهش دهند، روند نزولی می‌تواند تمدید و تسریع شود.

نمودار7

THETA/USDT

توکن THETA شبکه Theta در چند هفته گذشته بین ۲.۲۷ تا ۴.۴۰ دلار معامله می‌شد. این محدوده در ۶ می کاهش یافت و نشان داد که خرس‌ها قدرت برتر را داشتند.

نمودار8

اگرچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۵۷ دلار) در حال کاهش است، RSI در تلاش است تا یک واگرایی صعودی ایجاد کند، که نشان می‌دهد شتاب فروش در حال ضعیف شدن است. اگر گاوها قیمت را به بالای سطح شکست ۲.۲۷ دلار برگردانند، می‌تواند چندین خرس تهاجمی را که ممکن است در شکست زیر محدوده شروع به پوزیشن‌های کوتاه کرده باشند، به دام بیاندازد و متضرر شوند. سپس جفت THETA/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد. این سطح مقاومتی مهم است و باید مراقب آن بود، زیرا اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، این جفت ارز می‌تواند به SMA ۵۰ روزه (۳.۱۰ دلار) برسد. اما اگر قیمت از سطح فعلی یا سطح شکست در ۲.۲۷ دلار کاهش یابد و به زیر ۲ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت و صعودی می‌تواند باطل شود.

در تایم فریم ۴ ساعته، گاوها در نزول‌های نزدیک به سطح روانی در قیمت ۲ دلار در حال خرید هستند. بنابراین اگر خریداران قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند، می‌توان گفت که خرس‌ها کنترل خود را از دست داده‌اند. این جفت پس از آن می‌تواند به مقاومت سربار در ۲.۶۴ دلار صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما اگر خریداران این مانع را برطرف کنند، حرکت صعودی ممکن است افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۲۰-EMA یا خط روند نزولی کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در رالی ادامه می‌دهند و این می‌تواند احتمال شکست به زیر ۲ دلار و از سرگیری روند نزولی را افزایش دهد.

نمودار9

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.