۰ نفر

توسعه نرم افزارهای رمزارز در شبکه های اجتماعی؛

اکنون در تلگرام بیت کوین بخرید

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 632789
اکنون در تلگرام بیت کوین بخرید

بنیاد تون، یک پروژه قدیمی که توسط تلگرام کنار گذاشته شده بود، این بنیاد یک کیف پول بیت کوین (BTC) و تون کوین (TON) را در شبکه اجتماعی تلگرام احیا و فعال کرد که از طریق آن می توان این ارزهای دیجیتال را خریداری، مبادله، واریز و برداشت کرد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بنیاد تون قبلا در توییتر، گزارش داد سرویسی را فعال کرده که به شما امکان می دهد تون کوین ها را مستقیماً در چت های پلتفرم ارسال کنید، چیزی که برای آن هیچ هزینه تراکنش پرداخت نمی شود و عملاً خودکار خواهد بود.

همچنین بنیاد تون گفت: «با این سرویس، دیگر نیازی به وارد کردن آدرس‌های کیف پول طولانی و منتظر تأیید شدن ندارید».

این سرویس برای 550 میلیون کاربر تلگرام فعال خواهد شد و با استفاده از رباتی به نام wallet@ می توان بیت کوین را خریداری کرد. این سیستم وظیفه حفاظت از دارایی های کاربران را بر عهده دارد در این سیستم شما فقط می توانید داراییتان را برداشت یا با سایر ارزها مبادله کنند.

 این بدان معناست که کلیدهای خصوصی کیف پول مذکور در کنترل کاربر نیستند، بلکه توسط سرور بنیاد تون محافظت می‌شوند.

ربات wallet @مورد تایید رسمی تلگرام نیست

ربات

اگرچه همه چیز آسان به نظر می رسد، اما در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن یا کیف پول از پشتیبانی رسمی تلگرام برخوردار نیست. اگرچه پروژه تون کوین در داخل شرکت تلگرام متولد شده است،اما هیچ ارتباط مستقیمی با آن ندارند.

در ماه می 2020، تلگرام پروژه بلاک چین پروژه تون خود را پس از دو سال طراحی، برنامه ریزی و مدیریت سرمایه گذاری رها کرد. از آن لحظه به بعد، فقط یک فورک در آن زنجیره وجود داشت و پروژه به توسعه دهندگان واگذار شد.

تون کوین ارز دیجیتال شبکه تون است که در ربات و کیف پول تلگرام نیز قابل معامله است.

تست کیف پول TON

تلگرام2

بعد از راه اندازی ربات اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند این است که شماره تلفن ثبت شده در تلگرام به عنوان الزامی برای ایجاد کیف پول از شما درخواست میشود.

ربات تلگرام2

از آنجا متوجه شدیم که این محصول توسط بنیاد تون متمرکز و محافظت می شود. طبق این پیام، آنها به شماره تلفن «برای تأیید حساب شما و دسترسی به تراکنش‌های مالی» نیاز دارند.

آنها تصریح کردند که تراکنش هاب بیت کوین از طریق شبکه اصلی بیت‌کوین انجام می‌شود و وجوه به دلیل تأیید بلوک‌هایی که باید از طریق عملیات ماینرها طی شود، طی 30 تا 60 دقیقه به کیف پول واریز می‌شود.

آدرس های بیت کوین این کیف پول با 1 شروع می شود. این به این معنی است که تحت یکی از قدیمی ترین فرمت های موجود بنام Legacy در شبکه ایجاد شده است: این آدرس‌ها، به طور کلی، به‌روزرسانی‌هایی را که برای بهبود جنبه‌های کلیدی، مانند عملکرد، قابلیت اطمینان و امنیت تراکنش‌های ارائه شده توسط SegWit و Taproot ارائه شده است، را ندارند.

تصمیم گرفتیم کیف پول را شارژ کنیم. برای آن، ما روی گزینه خرید ارزهای دیجیتال کلیک کردیم و دوباره خرید بیتکوین را انتخاب کردیم. این کیف پول برای خرید بیت کوین با دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR) و روبل روسیه (RUB) از پیش تنظیم شده است.

بنیاد TON امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از پول فیات را از طریق یک نئوبانک فراهم می کند. این نئوبانک در کشور استونی مستقر است. این شرکت امکان خرید این دارایی ها را با کارت بانکی فراهم کرده است.

نئوبانک نوعی بانک دیجیتالی است که توسط استارتاپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های مالی راه اندازی می‌شود، هیچ شعبه فیزیکی ندارد، کاملاً آنلاین بوده و تنها راه ارتباطی با آن گوشی شما است.

منطقاً برای انجام این کار، ارسال مدرک هویتی یا عکس سلفی برای ثبت در سامانه‌های این نهاد بین‌المللی نئوبانکی الزامی است.

این امر به وضوح نشان می دهد برای اینکه بتوانید بیت کوین بخرید و آنها را در این کیف پول جابجا کنید، باید با فرآیند تأیید KYC روبرو شوید، جایی که باید اطلاعات شخصی خود را به یک نهاد ارائه دهید.

توجه:متاسفانه گزینه خرید ارز دیجیتال از طریق پول فیات به علت وجود تحریم ها برای ایرانی ها فعال نیست.

سایر پروژه های مشابه تلگرام

فرانسیسکو کالدرون، یک برنامه نویس ونزوئلایی است که رباتی را توسعه داده که امکان معامله بیت کوین از طریق شبکه لایتنینگ، بدون حضانت و مستقیماً در تلگرام فراهم می کند.

فرانسیس کالدیون

این پروژه که lnp2pbot نام دارد، مدت کوتاهی است که در این شبکه اجتماعی قرار گرفته است. فرانسیسکو کالدرون نیمی از هزینه های خود را به صورت بیت کوین کمک مالی دریافت کرد که برای توسعه، به روز رسانی و بهبود این برنامه استفاده خواهد شد.

فرانسیسکو کالدرون به رسمیت شناختن lnp2pbot  که ماهیت آن «ضد سانسور» است توسط بنیاد حقوق بشر را تحسین کرد. او اظهار داشت: ما در جستجوی یک هدف همسو هستیم.