۰ نفر

افزایش تحریم ها علیه روسیه؛

بایننس حساب های مرتبط با بستگان مقامات ارشد روسیه را مسدود می کند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 632232
بایننس حساب های مرتبط با بستگان مقامات ارشد روسیه را مسدود می کند

صرافی دارایی های دیجیتال بایننس حساب های مرتبط با بستگان مقامات دولتی در مسکو را مسدود کرده است. در بحبوحه تشدید مجازات‌های بین‌المللی علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین، پلتفرم تجاری بایننس گفت که به مسدود سازی کاربران مرتبط با افراد تحریم‌شده ادامه خواهد داد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛

بایننس حساب فرزندان چهره های برتر روسیه را مسدود می کند

بلومبرگ گزارش داد، بایننس، صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال در جهان، چندین حساب مرتبط با بستگان برخی از اعضای بلندپایه دولت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را مسدود کرده است. این اقدام در حالی صورت می گیرد که تحریم ها علیه روسیه در پاسخ به حمله نظامی این کشور به اوکراین همسایه ادامه دارد.

در میان کاربرانی که در دو ماه گذشته حساب آنها مسدود شده است، دخترخوانده سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، پولینا کووالوا و الیزاوتا پسکووا، دختر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هستند.

بایننس همچنین حساب کریل مالوفیف، پسر الیگارش روسی کنستانتین مالوفیف را مسدود کرد.مالوفیف که در لیست تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد به دلیل مشارکت در جنگ در منطقه دونباس تحت تعقیب قرار دارد، از حامیان پوتین است.

خبر بسته شدن حساب‌ها پس از آن منتشر شد که اوایل ماه آوریل، بایننس خدمات خود را به کاربران روسی محدود کرد تا از آخرین دور تحریم‌های مصوب اتحادیه اروپا پیروی کنند. این محدودیت‌ها برای اتباع، مقیم و اشخاص حقوقی روسیه اعمال می‌شود که دارایی‌های رمزارز بیش از ۱۰۰۰۰ یورو (۱۰۸۰۰ دلار) در این پلتفرم دارند.

در اوایل ماه مارس، شنگ پین ژائو، مدیرعامل بایننس گفت که این صرافی حساب‌های افراد تحریم شده روسیه را مسدود می‌کند، اما تاکید کرد که مسدود کردن همه روس‌ها "غیراخلاقی" است. در همان زمان، مدیر اجرایی بایننس نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال می‌توانند به مسکو برای دور زدن تحریم‌های غرب کمک کنند را رد کرد.

بایننس فاش کرد که حساب (پسکووا) دختر سخنگوی کرملین را در ۳ مارس مسدود کرده است، زمانی که او تلاش کرد از طریق یک کارگزاری شخص ثالث از صرافی استفاده کند. بر اساس جزئیات گزارش، او هفته بعد توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم شد.

این شرکت افزود: حساب کووالوا دخترخوانده سرگئی لاوروف در ۲۴ مارس، روزی که مالوفیف توسط بریتانیا تحریم شد، حساب های بایننس وی مسدود شد.

رییس جهانی تحریم های این پلتفرم اطمینان داد که صرافی ارز دیجیتال به تلاش های خود برای شناسایی سایر افراد مرتبط با افراد تحریم شده ادامه خواهد داد. چاگری پویراز گفته است: «آنچه که متفاوت است این است که عملیات «پیشگیرانه» است و هدف آن شناسایی و جلوگیری از خطر جرایم مالی قبل از هرگونه اقدام این افراد یا نهادها است.