۰ نفر

بلومبرگ گزارش داد؛

بانک گلدمن ساکس اولین وام خود، با پشتوانه بیت کوین ارائه می دهد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبر: 632162
بانک گلدمن ساکس اولین وام خود، با پشتوانه بیت کوین ارائه می دهد

بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس اولین وام خود را با پشتوانه ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. این وام نقدی توسط بیت‌کوین‌های متعلق به وام گیرنده وثیقه شده است. در این راستا، سخنگوی گلدمن ساکس توضیح داد که این معامله به دلیل ساختار و مدیریت ریسک 24 ساعته برای این بانک سرمایه گذاری جالب است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ طبق گزارشی از بلومبرگ در روز پنجشنبه هفته گذشته، بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس اولین وام نقدی خود را با پشتوانه بیت کوین (BTC) ارائه کرده است. سخنگوی بانک به این نشریه توضیح داد که تسهیلات وام ‌دهی مذکور به وثیقه بیت‌کوین که متعلق به وام‌گیرنده است، تضمین شده است. او همچنین خاطرنشان کرد که این معامله به دلیل ساختار و مدیریت ریسک 24 ساعته برای گلدمن ساکس جالب بود.

 

به طور کلی گلدمن ساکس به طور فزاینده‌ای نسبت به ارزهای رمزنگاری شده پذیرا و خوش بین بوده است. به طوری که در ماه مارس، این بانک سرمایه گذار در ارزهای دیجیتال، متاورس و دیجیتالی شدن را در صفحه اصلی خود به نمایش گذاشت. این شرکت صنعت متاورس را یک فرصت 8 تریلیون دلاری می‎داند .

همچنین در مارس سال گذشته، میز معاملات بیت‌کوین خود را باز گرداند. در ماه مه، به طور رسمی یک تیم معاملاتی ارزهای دیجیتال ایجاد کرد و تجارت مشتقات بیت‌کوین را راه اندازی کرد . در ماه ژوئن، گلدمن ساکس میز معاملات ارزهای دیجیتال خود را گسترش داد تا شامل معاملات آتی اتر (ETH) و اختیار معاملات شود. همچنین در ماه مارس سال جاری، این بانک اولین تراکنش رمزنگاری OTC خود را انجام داد.

گلدمن ساکس در ژانویه اعلام کرد که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به 100 هزار دلار برسد. در این باره تحلیلگر بانک مذکور توضیح داد: «بیت‌کوین ممکن است کاربردهایی فراتر از یک «ذخیره ارزش» داشته باشد و افزود که "بازارهای دارایی دیجیتال بسیار بزرگتر از بیت‌کوین هستند".

بانک گلدمن ساکس اولین وام خود، با پشتوانه بیت‎کوین ارائه می‎دهد

این روزها وام‌های با پشتوانه بیت‌کوین محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. به طوری که شرکت نرم افزاری Microstrategy که در فهرست بورس نزدک نیز قرار دارد، اخیراً وام 205 میلیون دلاری از بانک Silvergate دریافت کرده است که توسط ذخایر بیت‌کوین این شرکت ضمانت می‌شود. Microstrategy از این وام برای خرید بیت‌کوین اضافی برای خزانه شرکت خود استفاده کرد.

سلب مسئلیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.