۰ نفر

ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبر: 631921
ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

بیت‌کوین در ابتدا با هدف تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت همتا به همتا ایجاد شد. با توجه به وایت پیپر بیت کوین، این فناوری برای امکان پرداخت آنلاین غیرمتمرکز بدون استفاده از واسطه ایجاد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین،علی‌رغم اینکه بیت‌کوین شبیه به سیستم مالی سنتی کار نمی‌کند، اما از آن به عنوان ذخیره ارزش و محافظت در برابر تورم استفاده می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین را مانند طلا یا سهام، سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌دانند. اگر بیت‌کوین بخواهد در آینده صنعت مالی را تغییر دهد، باید به صورت روزانه استفاده شود. 

در این مقاله قرار است برخی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از فروش ارز دیجیتال بیت کوین انجام دهید را آموزش می‌دهیم. همچنین در مورد مسائل مربوط به پرداخت به وسیله بیت‌کوین و روش‌هایی برای گسترش پذیرش آن می‌پردازیم.

بیت‌کوین چیست؟

قبل از پرداختن به موارد استفاده از بیت‌کوین، بیاید در مورد چیستی و چگونگی ظهور آن صحبت کنیم. بیت کوین اولین بلاک چین و ارز دیجیتال زاییده توسعه دهنده (‌های مستعار) «ساتوشی ناکاموتو» است. این ارز دیجیتال ابتدا به عنوان یک سیستم همتا به همتا و غیرمتمرکز شناخته می‌شد.

هر نود در شبکه یک کپی از دفتر کل بیت کوین دارد. اینجا جایی است که تمام داده‌های تراکنش‌های بلاک چین ذخیره می‌شود. هر تراکنش به معامله قبل از خود متصل است. در نتیجه، هر چه فعالیت بیشتر در شبکه بیت کوین اتفاق بیفتد، قدرت پردازش بیشتری برای حمله به آن مورد نیاز است. علاوه بر این‌ها، بیت کوین به عنوان یک دارایی مالی به یک ذخیره ارزش تبدیل شده است. این ارز به دلیل ویژگی‌های مشترکی که با طلا دارد، به آن لقب طلای دیجیتال داده‌اند. بیت کوین نیز محدود، قابل تعویض و بدون مجوز است. این ویژگی‌ها امکان پرداخت‌ۀای بین‌المللی مقاوم در برابر سانسور را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

در نظر داشته باشید که قیمت ارز دیجیتال BTC با وجود نوسانات زیاد، هر سال در حال افزایش است. از سوی دیگر، تراکنش‌های بیت‌کوین نسبت به اکثر روش‌های پرداخت استاندارد به سطح بالاتری از تخصص فنی نیاز دارند. آدرس‌های کیف پول به راحتی کپی می‌شوند اما ممکن است به اشتباه جای‌گذاری شوند. از آنجایی هم که بیت‌کوین کاملاً غیرمتمرکز است، این اشتباه ممکن است کل سرمایه را از بین ببرد.

بیت کوین در چه مواردی قابل استفاده است؟

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، در ابتدا به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌شد. با وجود اینکه در وایت پیپر آن آمده است که به عنوان سیستم پرداخت همتا به همتا قابل استفاده است، اما بسیاری از کاربران آن مکانیزم پرداخت آن را قبول ندارند. چندین ارز دیجیتال دیگر نیز به منظور از بین بردن اصطکاک پرداخت آنلاین هستند. در نتیجه، بیت کوین ممکن است حتی بهترین ارز دیجیتال برای خرید آنلاین نباشد.

فقط تعداد کمی از کسب و کار‌ها یا فروشگاه‌ها ارز دیجیتال را می‌پذیرند. با وجود این، تعداد فزاینده‌ای از فروشگاه‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات و تجار شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان نوعی پرداخت کرده‌اند. افزایش محبوبیت بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال باعث تغییر نگرش صنعت در مورد پذیرش ارز‌های دیجیتال شده است. در ادامه برخی از انواع کالا‌ها و خدماتی که ممکن است برای استفاده از بیت‌کوین پرداخت کنید، را معرفی خواهیم کرد. این مورد هم برای کسب و کار‌های فیزیکی و هم برای فروشندگان آنلاین صدق می‌کند.

خرده فروشان آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین معروف و زیادی وجود دارد که بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت می‌پذیرند. با این حال، اکثریت مردم همچنان از پذیرش بیت کوین به عنوان نوعی پرداخت خودداری می‌کنند. از طرف دیگر برخی از خرده فروشان آنلاینکارت‌های هدیه خریداری شده با بیت کوین را نیز می‌پذیرند.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

پلتفرم شاپیفای و هوم دیپات، دو فروشگاه معروفی هستند که بیت‌کوین را می‌پذیرند. علاوه بر این، غول فناوری مایکروسافت به کاربران این امکان را می‌دهد تا حساب‌های خود را با استفاده از بیت کوین بروز کنند.

ارائه‌دهندگان خدمات

ارائه‌دهندگان خدمات زیادی در حال حاضر وجود دارند که برای افزایش پایگاه مشتریان خود، بیت‌کوین را به روش‌های پرداخت خود اضافه کرده‌اند. چندین شرکت معروف‌ایمیل و شبکه خصوصی مجازی (VPN) مانند NordVPN، ProtonMail و ExpressVPN از جمله آن‌ها هستند. وردپرس، یک وب سایت و پلت فرم مدیریت محتوا، و Vultr، یک ارائه دهنده میزبانی وب، هر دو امکان پرداخت با ارز‌های دیجیتال را می‌دهند.

بازی‌های ویدئویی

محبوبیت بازی‌های ویدئویی کریپتویی دائماً در حال افزایش است. علاوه بر این، استفاده رو به رشد از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT چیست؟) در پلتفرم‌های بازی بلاک چین به پذیرش ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند.

از سوی دیگر، پلتفرم‌های بازی سنتی با پذیرش پرداخت‌های ارز‌های دیجیتال، در حال پیوستن به دنیای ارز‌های دیجیتال هستند. اگر بازیکن هستید، می‌توانید برای بازی‌های Xbox و عضویت Xbox Live پرداخت کنید. همچنین می‌توانید بازی‌هایی را از سایر خرده‌فروش‌ها، مانند Humble Bundle و Big Fish Games خریداری کنید.

رستوران‌ها

رستوران‌های فست فود مانند، Burger King و Subway و همچنین Whole Foods Market بیت‌کوین را می‌پذیرند. گفتنی است رستوران فست فود KFC از سرویس پرداخت BitPay برای اجرای کمپین «Bitcoin Bucket» استفاده کرد.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

شرکت‌های مسافرتی

در حال حاضر، تجارت مسافرتی بیشتر از زمان‌های دیگر رقابتی شده است. چندین شرکت مسافرتی اکنون بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال را برای پرداخت هزینه پرواز‌ها و اقامتگاه‌ها می‌پذیرند. اگر می‌خواهید تابستان امسال پرواز کنید، می‌توانید از airBaltic برای پرداخت هزینه پرواز‌ها و Expedia برای هزینه اقامت استفاده کنید. شرکت اکپدیا همچنین قصد دارد یک گزینه پرداخت ارز دیجیتال برای پرواز و فعالیت‌های دیگر اضافه کند.

کالا‌های گران قیمت

چند شرکت لاکچری و برند‌های معروف در حال حاضر بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت می‌پذیرند. شما می‌توانید برای خرید خودروی لاکچری خود ا ارز‌های دیجیتال استفاده کنید. سایت‌هایی مانند BitCars و Auto Coin Cars انواع ارز‌های دیجیتال را می‌پذیرند.

تیم‌های ورزشی

شاید بخواهید از بیت کوین خود برای حمایت از تیم محلی خود یا شرکت در رویداد‌های ورزشی استفاده کنید. هر فصل، تعداد فزاینده‌ای از تیم‌های ورزشی از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. اکنون ورزشکاران با بیت کوین حقوق دریافت می‌کنند. علاوه بر این، در انواع ورزش‌های برجسته، تیم‌های متعددی با کسب‌وکار‌های کریپتو قراردادهای حمایت مالی دریافت می‌کنند.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

شبکه لایتنینگ

شبکه لایتنینگ یکی از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بیت‌کوین است که از کانال‌های حالت مختلف جهت تأیید تراکنش‌های آنی با کمترین کارمزد‌ها استفاده می‌کند. از سوی دیگر، شبکه لایتنینگ هنوز در مراحل اولیه پذیرش و رشد است. با این حال، ارائه‌دهندگان پرداخت مانند Cash App اخیراً پشتیبانی از شبکه لایتنینگ را اعلام کرده است.

علاوه بر این، هدف این رویکرد مقیاس‌پذیری این است که بیت‌کوین را به گزینه‌ای مناسب برای تراکنش‌های مقیاس کوچک مانند مواد غذایی تبدیل کند. اگر این امر به واقعیت تبدیل شود، بیت کوین و شبکه لایتنینگ تأثیر قابل توجهی بر صنعت پرداخت‌های فعلی خواهند داشت.

نتیجه گیری

بنابراین، موارد استفاده از بیت‌کوین چیست؟ کالا‌ها و خدمات مختلف. شرکت‌های پرداخت بزرگ در حال حاضر از فناوری استفاده می‌کنند که پرداخت‌های بیت‌کوین را در دسترس‌تر می‌کند. در نتیجه، معامله‌گران علاقه بیشتری به پرداخت با ارز‌های دیجیتال نسبت به قبل پیدا کردند. از سوی دیگر، مکان‌های مختلف درجات مختلفی از پشتیبانی برای پرداخت‌های رمزنگاری دارند. لازم است بدانید که در برخی کشور‌ها، استفاده از بیت کوین برای پرداخت غیرقانونی است.

به گزارش وبسایت ارز تودی (https://arztoday.com) علاوه بر این‌ها، زیرساخت بیت‌کوین هنوز برای تبدیل شده به کی روش پرداخت خیلی کار دارد. با این حال، می‌توان انتظار داشت که در آینده شرکت‌ها و فروشگاه‌های بیشتری این ارز دیجیتال محبوب را بپذیرند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.