۰ نفر

با افزایش محبوبیت رمزارزها؛

شهردار نیویورک به دنبال آزادسازی رمزارزها از بند مجوزها

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبر: 631625
شهردار نیویورک به دنبال آزادسازی رمزارزها از بند مجوزها

اریک آدامز، شهردار نیویورک، رژیم صدور مجوز برای ارزهای دیجیتال در ایالت خود را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که این رژیم، نوآوری و رشد اقتصادی را خفه می کند.

اقتصاد آنلاین-حسین عسکری؛ شهردار  نیویورک در یک مصاحبه در کنفرانس کریپتو لندن که در آن پیشنهاد لغو الزامات مجوز برای ارز دیجیتال ایالت ها پیشنهاد شده بود، گفت: "ما باید به رقابت در این زمینه ادامه دهیم."

در یک مصاحبه پایانی در اجلاس کریپتو و دارایی های دیجیتال در لندن در 7 اردیبهشت ، آدامز به همتایان قانونگذار ایالتی خود پیشنهاد کرد "به کسانی که در این صنعت هستند توجه کنند."

آدامز یک حامی ارزهای دیجیتال است که برای شهردار شدن نامزد شد و قصد داشت شهر نیویورک را به "مرکز صنعت ارزهای دیجیتال" تبدیل کند و سه چک اول حقوق خود را به بیت کوین (BTC) گرفت. او در این مصاحبه گفت که ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین "فصل های بعدی در آینده" هستند و این فرصت را نباید هدر داد.

ایالت نیویورک تنها ایالتی است که برای شرکت های رمزارزی مجوز نیاز دارد. این یک مانع بزرگ است و فقط باعث می شود رقابت کمتری داشته باشیم. ما باید به رقابت ادامه دهیم."

از سال 2015، هر "کسب و کار ارز دیجیتال " که مایل به ارائه خدمات در نیویورک باشد، برای انجام این کار به BitLicense که یک جواز برای کسب و کار رمزارزی است نیاز دارد. به گفته دپارتمان خدمات مالی ایالت ها (DFS) مجوز تضمین می کند که ساکنان ایالت "روشی منظم برای دسترسی به بازار ارز دیجیتال" دارند و دولت همچنان در "مرکز نوآوری های تکنولوژیکی و مقررات آینده نگر" باقی می ماند.

بسیاری از شرکت‌های رمزارز هنگام معرفی این مجوز از نیویورک نقل مکان کردند و پیشنهادهای اخیر برای حذف موانع نظارتی و کاهش محدودیت‌ها اغلب بر روی مجوز متمرکز می‌شوند که هزینه آن 5000 دلار به همراه الزامات سرمایه نامشخص تعیین‌شده توسط DFS است.

در نیویورک، قانونگذاران رویکرد نظارتی کاملاً سخت گیرانه تری نسبت به آدامز برای صنعت ارزهای دیجیتال اتخاذ می کنند. روز سه‌شنبه، مجلس ایالتی نیویورک لایحه‌ای را در سنا تصویب کرد که بر اساس آن کلیه تأسیسات جدید استخراج ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) با استفاده از انرژی کربن ممنوعیتی دو ساله ایجاد می‌کند.

در 9 آوریل، فرماندار کتی هوچول فرماندار نیویورک قانونی را امضا کرد که بر اساس آن شرکت‌های دارای مجوز BitLicense باید هزینه‌های ارزیابی را برای پوشش هزینه‌های عملیات نظارتی متحمل شده توسط DFS بپردازند و احتمالاً ده‌ها هزار دلار اضافی در سال به هزینه شرکت‌ها اضافه می‌کنند.

آدامز گفت: «این ضروری است که ما با قانونگذاران ایالتی و تنظیم‌کننده‌ها کار کنیم،» آدامز گفت: «من واقعا خوشحالم که می‌بینم فرماندار هوچول به این صنعت گرایش پیدا می‌کند،ما باید مسائل پیچیده بوروکراتیکی را با کمک هم از بین ببریم.»