۰ نفر

تحلیل تکنیکال رمزارز برتر؛

روند نزولی برای بیت کوین در راه است؟

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 631225
روند نزولی برای بیت کوین در راه است؟

رویت death cross"" یا تقاطع مرگ در نمودار هفتگی بیت کوین، دو میانگین متحرک در چارت فعلی بیت کوین، شکل بازار خرسی به خود گرفته اند که بسیار خطرناک است.

اقتصاد آنلاین-حسین عسکری؛ داده های جدید نشان می دهد که نمودار بیت کوین (BTC) با پدیده نادری مواجه است که در طول تاریخ منجر به کاهش 50 درصدی قیمت شده است.

حساب Nunya Bizniz در توییتر در 5 اردیبهشت به یک علامت هشدار تازه از دو میانگین متحرک کلیدی در نمودار بیت کوین اشاره کرد.

برای چهارمین بار در تاریخ ، میانگین متحرک 20 هفته ای و 50 هفته ای بیت کوین هر دو در شیب نزولی قرار گرفته اند.

اگرچه ممکن است در یک نگاه چیزی به نظر نرسد، ولی دفعه های قبل در اواخر سال 2014 و اواخر سال 2018 این اتفاق باعث کاهش بیش از 50 درصدی قیمت بیت کوین شد.

روند نزولی برای بیت کوین در راه است؟

این دو میانگین متحرک در زمان هاوینگ های پیشین بیت کوین در نقاط مشابهی قرار گرفته بودند.

توور دمیستر، مفسر قدیمی و سرمایه گذار کلان، درباره این یافته ها اظهار داشت: "فکر می کنم این نمودار شباهت های معتبری دارد."

اگر بیت کوین این بار تسلیم نشود و بالای 35 هزار دلار خود را نگه دارد، این یک علامت فوق العاده صعودی خواهد بود. با این حال، سناریوی دیگر من، با توجه به اینکه بازارهای جهانی ضعیف به نظر می‌رسند، یک روند نزولی 3 تا 6 ماهه باعث بهبود و ریکاوری قیمت میشود.

روند نزولی برای بیت کوین در راه است؟

در اواسط ماه مارس، 20-WMA از 50-WMA عبور کرد، این اتفاق معمولاً به عنوان حرکت "صلیب مرگ" در بین تحلیلگران شناخته می‌شود. علیرغم نامش، این پدیده همیشه خسارات قابل توجهی در پی نداشته است.

روند نزولی برای بیت کوین در راه است؟

صلیب مرگ در نمودار بیت کوین

افزایش قدرت دلار با تورم آمریکا همخوانی ندارد

همبستگی شدید بیت کوین با بازارهای سهام در طول یک دوره طولانی از ضعف قیمت بیت کوین حکایت دارد.

مانورهای ضد تورمی و تقویت دلار ایالات متحده توسط فدرال رزرو در مواجهه با تورم نیز به عنوان یک علامت هشدار پیشگیرانه است.

تحلیلگران اقتصادی یک رویداد شوک آمیز را پس از دو سال چاپ نقدینگی در ایالات متحده پیش‌بینی می‌کنند.

دیلان لیکلر، تحلیلگر، در یک رشته تویت تازه در توییتر در مورد این موضوع در 4 اردیبهشت افزود: «شاخص دلار یا همان DXY به اوج های چند دهه خود نزدیک می شود».

دلار آمریکا در برابر ارزهای فیات خارجی به تقویت خود ادامه می دهد و شرایط مالی را سخت تر می کند. به نظر من فدرال رزرو بیش از حد تاریخی در حال استفاده از این اهرم است.

روند نزولی برای بیت کوین در راه است؟

شاخص دلار آمریکا (DXY)

از نظر دیلان لیکلر، این یک مورد ضرر کوتاه مدت و سود بلند  مدت برای دارندگان بیت کوین است. فدرال رزرو نمی تواند برای مدت طولانی سیاست های انقباض پولی که تورم را کاهش می دهد، حفظ کند.

او پیش‌بینی کرد: «فدرال‌رزرو در نهایت مجبور خواهد شد به سمت تسهیل بازگردد، زیرا یک رکود عمیق جهانی به دنبال هر دوره‌ای از انقباض پولی پایدار ایجاد خواهد شد.»