۰ نفر

وضعیت صنعت جهانی استخراج رمزارز؛

۶۰ درصد انرژی استخراج بیت کوین پاک است

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 631207
۶۰ درصد انرژی استخراج بیت کوین پاک است

آخرین گزارش شورای استخراج بیت کوین نشان میدهد که صنعت استخراج به سرعت در حال جایگزینی منابع انرژی پایدار برای ایمن سازی بزرگترین بلاک چین جهان است.

اقتصاد آنلاین-حسین عسکری؛ شرکت‌های استخراج بیت‌کوین (BTC) انرژی سبز را نسبت به انرژی تجدید ناپذیر بیشتر به کار می‌گیرند. طبق آمار رسمی، صنعت جهانی استخراج بیت‌کوین ترکیب انرژی پایدار خود را از سال گذشته تا کنون تقریباً به ۵۹ درصد افزایش داده است.

شورای استخراج بیت کوین (BMC) گروهی متشکل از ۴۴ شرکت استخراج بیت کوین است که ادعا می کند ۵۰ درصد از شبکه جهانی بیت کوین یا ۱۰۰.۹ اگزاهش (EH) را مدیریت می کند. BMC روز دوشنبه ۵ اردیبهشت گزارش جدیدی را همراه با این یافته ها منتشر کرد. این گروه همچنین توسط مایکل سیلور، حامی بیت کوین و مدیر عامل مایکرواستراتژی، رهبری می شود.

آخرین نظرسنجی از شرکت‌های عضو BMC این سوال را مطرح کرد که شرکت‌های آنها چقدر برق مصرف می‌کنند، چند درصد از آن برق توسط منابع آبی، بادی، خورشیدی، هسته‌ای یا زمین گرمایی تولید می‌شود و نرخ هش عملیات آنها چقدر است.

BMC تخمین می زند که ترکیب برق پایدار صنعت ماینینگ جهانی برای بیت کوین اکنون ۵۸.۴ درصد است که نسبت به سه ماهه گذشته ۰.۱ درصد کاهش داشته است. شاید مهمتر از آن، رشد قابل توجه ۳۶.۸ درصدی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نسبت به سال ۲۰۲۱ باشد.

داده‌های گزارش جدید، که توسط اعضای BMC گزارش شده است، نشان می‌دهد که ۶۴.۶ درصد برق مصرفی آنها از منابع پایدار تامین میشود.

2

راندمان استخراج بیت کوین در حال بهبود است

نتایج گزارش شده و نرخ هش شرکت های ماینینگ ظاهراً نشان می دهد که راندمان استخراج افزایش یافته است.

طی ۱۲ ماه گذشته مصرف برق این صنعت ۲۵% کاهش یافته است در حالی که نرخ هش ۲۳% از ۱۶۴.۹ به ۲۰۲.۱ افزایش یافته است که برابر با افزایش ۶۳% راندمان استخراج در سال گذشته از سه ماهه اول ۲۰۲۱ است. BMC ادعا می کند استخراج بیت کوین ۵۸۱۴ درصد کارآمدتر از هشت سال پیش بود.

3