۰ نفر

بانک مرکزی کانادا طی تحقیقاتی اعلام کرد؛

سرمایه گذاران رمزارز دانش کمی دارند

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 630947
سرمایه گذاران رمزارز دانش کمی دارند

تحقیقات رمزارزی که توسط بانک کانادا انجام شد، صحه ای بر آنچه تقریبا عموم مردم می‌دانستند گذاشت. مطابق با موضع کلی بانک‌های مرکزی جهان، بانک مرکزی آمریکا در گذشته نگرانی‌هایی را درباره ارزهای دیجیتال ابراز کرده است. به عنوان مثال، دو سال پیش، بانک کانادا مقاله‌ای منتشر کرد که در آن خطرات کاربران ارزهای دیجیتال تشریح شده بود.

اقتصاد آنلاین – فرناز حیدری؛ مقامات بانک کانادا (BoC)در ابعاد گسترده ای تمرکز خود را بر تحقیقات مربوط به ارزهای دیجیتال معطوف کرده اند. در بررسی و مطالعه هایی که این بانک در خصوص آگاهی و مالکیت دارندگاه ارزهای دیجیتال انجام داده نتایج جالبی حاصل شده است:

«سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی اغلب از نظر مالی دارای دانش کمی هستند»

محققان بانک مرکزی کانادا (BOC) دریافتند که آگاهی و مالکیت مردم در خصوص  بیت کوین از سال ۲۰۱۶ افزایش قابل توجهی یافته اما طبق تجزیه و تحلیل بیشتر نتایج این تحقیق ها،آگاهی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در یک میزان تثبیت شده بود. همین الگو و روند در مورد مالکیت بیت کوین نیز مشاهده شد.

آگاهی مردم و مالکیت آنها در زمینه کریپتوکارنسی ها افزایش یافته است 

محققان با ارجاع  یافته‌های خود به مشخصات دموگرافیک شرکت‌کنندگان، دریافتند که مالکیت بیت‌کوین «در میان مردان جوان و تحصیل‌کرده با درآمد بالا و سواد مالی پایین متمرکز شده است»

محققان همچنین بیان کردند که بیش از ۲۰ درصد از صاحبان بیت کوین دانش کمی از بیت کوین دارند چرا که سوالات موجود در نظرسنجی تحقیق ها را به درستی پاسخ نداده اند. همچنین استنباط کردند که بسیاری از مالکان سرمایه‌گذارانی بودند که به تازگی  در حال یادگیری بودند.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری و کسب سود رایج ترین دلیلی است که مالکان برای داشتن بیت کوین به آن اشاره می کنند، بسیاری از مالکان ممکن است بدون درک کامل این فناوری سعی در کسب سود از ارزهای دیجیتال داشته باشند.

البته در مقایسه مارکت کپ رمزارزها با سایر بازارهای مالی می‌توان گفت سهم بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هنوز خیلی بالا نیست اما همچنان نظارت بر روندها در این بخش برای تصمیم‌گیری آگاهانه در سیاست‌گذاری مهم است.