۰ نفر

در پی کاهش ترازنامه فدرال رزرو؛

افت ۳ هزار دلاری بیت کوین فقط در چند ساعت!

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 630162
افت ۳ هزار دلاری بیت کوین فقط در چند ساعت!

به دنبال کاهش ترازنامه فدرال رزرو و به دنبال آن اصلاح قیمت در بازار سهام آمریکا، بازار رمزارزها نیز افت قابل توجهی تجربه کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ آشفتگی ناشی از اقتصاد کلان برای بیت‌کوین گران تمام می‌شود و در این بین اتریوم نیز سطح حمایتی 3 هزار دلاری را از دست داد.

در تاریخ 22 آوریل، پس از یک اصلاح قیمت عمده در بازار سهام، روند صعودی بیت‌کوین نیز تحت تاثیر قرار گرفت و به سمت کانال 40 هزار دلاری حرکت کرد.

نمودار یک ساعته قیمت بیت‌کوین

نمودار یک ساعته قیمت بیت‌کوین

با ریزش سهام ایالات متحده، بیت‌کوین 3 هزار دلار ضرر کرد

داده‌های کوین تلگراف مارکت پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که بیت‌کوین روز جمعه پس از نوسانات در آخرین جلسه معاملاتی وال استریت، به طور ثابت زیر کانال 41 هزار دلاری باقی مانده است.

روز پنجشنبه بازارهای ایالات متحده واکنش شدیدی به افزایش بازدهی اوراق خزانه نشان داد. شاخص نزدک 100، 2 درصد افت کرد و رمزارزهایی که همبستگی بالایی با آن داشتند را نیز با خود پایین کشید.

به دنبال آن، بیت‌کوین در طول چند ساعت بیش از 3 هزار دلار از دست داد و قبل از بازیابی جزئی ضرر خود، به 39 هزار و 800 دلار هم رسید.

در این بین، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار، کاهش ترازنامه فدرال رزرو بود که سرانجام آغاز شد.

هولگر شاپیتز، مفسر بازار گفت: "به نظر می‌رسد که رشد ترازنامه فدرال رزرو اندکی قبل از رسیدن به مرز 9 تریلیون دلار متوقف شده است."

مجموع دارایی‌های فدرال رزرو با کاهش 9.6 میلیارد دلاری به 8955.9 میلیارد دلار رسیده است. این ترازنامه در حال حاضر برابر با 37.3 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در مقابل 83 درصد بانک مرکزی اروپا و 137 درصد بانک مرکزی ژاپن است.

نمودار ترازنامه فدرال رزرو

نمودار ترازنامه فدرال رزرو

به گزارش کوین تلگراف، بانک مرکزی اروپا (ECB) هنوز واکنشی مبنی بر کاهش ترازنامه خود که خود نزدیک به 10 تریلیون دلار است، نشان نداده است.

نظرات جروم پاول، رییس فدرال رزرو که به افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه می اشاره کرد، همچنین بر وحشت و نگرانی در بازار افزود.

بنابراین، معامله‌گران کریپتو محتاطانه عمل کردند و تعدادی از آنها اشاره کردند که قیمت این هفته تا نزدیک به 43 هزار دلار با حجم مناسب همراه نبوده است.

رومن معامله‌گر محبوب در توییتر هشدار داد: "پامپ‌های کم حجم قابل اعتماد نیستند. آنها برای توزیع یا کنترل فروشندگان استفاده می شوند. ما نمونه‌های زیادی از پامپ‌های کم حجم را در 6 ماه گذشته دیده‌ایم که همگی در مقاومت عمده شکست خوردند. پس مراقب باشید."

در این دوره شش ماهه، روند صعودی بیت کوین نتوانست محدوده معاملاتی را با وجود افزایش های متعدد در این محدوده تغییر دهد.

احتمال ریسک بازگشت اتریوم به کانال 2 هزار و 600 دلاری

در همین حال، آشفتگی روز پنج‌شنبه، با کاهش قیمت اتریوم (ETH) به کمتر از 3000 دلار، دردسر بیشتری را برای آلت‌کوین‌ها به همراه داشت.

نمودار یک ساعته قیمت اتریوم

نمودار یک ساعته قیمت اتریوم

در سبک کلاسیک، 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار، از ضعف بیت کوین با ضرر روزانه حدود 4 درصد پیروی کردند.

معامله‌گر و تحلیلگر رکت کپیتال معتقد است که با این وضعیت، ممکن است اتریوم مجددا به کانال 2 هزار و 600 دلاری افت کند.