۰ نفر

پیش بینی اقتصاددان آلیانز؛

واکنش فدرال رزرو به تورم باعث رشد رمزارزها می شود

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبر: 629206
واکنش فدرال رزرو به تورم باعث رشد رمزارزها می شود

محمد الاریان، مشاور ارشد اقتصادی آلیانز می گوید که واکنش فدرال رزرو به تورم باعث می شود قیمت رمزارزها مانند بیت کوین "بالاتر" برود. وی خاطرنشان کرد: این همان چیزی است که باید مدت زیادی منتظر بمانید تا بفهمید تورم چیست و اقدامی انجام دهید.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ محمد الاریان، اقتصاددان، اقتصاد ایالات متحده، بازارها و واکنش فدرال رزرو به تورم را در مصاحبه ای با CNBC روز دوشنبه مورد بحث قرار داد.

ال اریان رییس کالج کوئینز، دانشگاه کمبریج است. او همچنین مشاور ارشد اقتصادی در آلیانز، مادر شرکتی PIMCO، یکی از بزرگترین مدیران سرمایه گذاری است، جایی که او مدیرعامل و یکی از مدیران سرمایه گذاری بود.

وی توضیح داد: "فکر می کنم بازارها متوجه شده‌اند که ما سه مشکل داریم. یکی از آنها تداوم تورم بالا است. دوم اینکه فدرال رزرو خیلی عقب است و سوم، مسیر کاهش تورم منظم بسیار باریک است."

با توجه به این عوامل، این اقتصاددان گفت که شرکت ها اکنون در مورد رشد سوال دارند. وی خاطرنشان کرد بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس روز دوشنبه اعلام کرد که احتمال رکود اقتصادی در دو سال آینده 35 درصد است. الاریان تاکید کرد: «این یک عدد معنادار است، 35 درصد».

بنابراین، سوال بزرگ این است: آیا می‌توانیم از این چشم‌انداز رشد تورم که بسیار دشوارتر شده است عبور کنیم؟ وی خاطرنشان کرد: مدیران عامل بانک ها نگران فضای کلان هستند.

از مشاور ارشد اقتصادی آلیانز در مورد چشم انداز بلندمدت بازار کریپتو پس از فروش آخر هفته در برخی ارزهای دیجیتال مهم از جمله بیت کوین سوال شد.

او اظهار داشت: "من فکر می‌کنم نگرانی برای کریپتوها این است که این کاهش در زمانی اتفاق می‌افتد که طلا افزایش یافته و تقریباً به 2000 دلار رسیده است. "زیرا یک استدلال برای بازار رمزارزها این است که تنوع‌بخش است. این حوزه در زمان تورم، جذاب بوده و اخیراً کریپتو این نقش را بازی نکرده است."

این اقتصاددان توضیح داد: "دلیلی برای این موضوع وجود دارد و آن این است که ارزهای دیجیتال بر خلاف طلا، از تمام تزریق‌های نقدینگی سود فراوانی بردند. بنابراین آنچه در رمزارز به دست می آورید، کشمکشی است بین تشخیص اینکه نقدینگی مانند یک تنوع‌بخش کلی و جذاب، از این سیستم خارج می‌شود یا خیر. تاکنون، این عنصر نقدینگی بوده که برنده شده است."

وی در ادامه توضیح داد: "آنچه در سراسر جهان می بینید، بازیابی ارزش بوده و این چیز خوبی است. شما آن را در سهام می بینید، آن را در اوراق قرضه می بینید، آن را در ارزهای دیجیتال می بینید."

وی افزود: "ما فقط داریم خود را با پارادایم تطبیق می دهیم که در آن نقدینگی دیگر فراوان و قابل پیش بینی نیست."

الاریان اذعان داشت: "بنابراین من این را بخشی از بازیابی ارزشی می‌دانم که در تعداد بسیار کمی از دارایی‌ها، نه همه آنها، شاهد آن هستیم."

هدف تورم فدرال رزرو و بازار ارزهای دیجیتال

از الاریان همچنین در مورد اینکه چه چیزی فدرال رزرو را مجبور به تغییر هدف تورمی خود می کند و این هدف چه خواهد بود، سؤال شد.

وی در پاسخ گفت: "آنچه آنها را مجبور به تغییر هدف می‌کند این است که با تأخیر به هدف خود نمی‌رسند و اعتبارشان به خطر می‌افتد". فدرال رزرو همچنین نگران این است که با تعلل، اقتصاد را نه تنها به سمت رکود کوتاه مدت بلکه به رکود بلندمدت سوق دهد. وی ادامه داد: آنها بسیار وسوسه خواهند شد و افراد زیادی آنها را تحت فشار قرار می دهند تا هدف را از 2 درصد به 3 درصد برسانند. اکنون، این راه آسانی نیست و بسیار بحث برانگیز خواهد بود."

از این اقتصاددان پرسیده شد که اگر فدرال رزرو آنچه را که او توضیح داد انجام دهد، چه اتفاقی برای ارزهای دیجیتال و طلا خواهد افتاد. او جواب داد: "هر دو بالاتر می روند."