۰ نفر

در پی بهبود عملکرد شبکه رمزارز برتر؛

کارمزد شبکه بیت کوین هر روز کمتر از دیروز!

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 629071
کارمزد شبکه بیت کوین هر روز کمتر از دیروز!

میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین به پایین ترین سطح دو سال اخیر یعنی ۱.۰۳۹ دلار رسیده است.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین پیش از اینکه کاهش یابد، از بالاترین حد خود یعنی 62.788 دلار در آوریل 2021، روند کاهشی ثابتی را تجربه کرده است.

میانگین کارمزد تراکنش به ازای هر تراکنش بیت کوین طی نزدیک به دو سال به 1.039دلار، رقمی که آخرین بار در ژوئن 2020 ثبت شد، رسیده است.

کارمزد تراکنش بیت کوین هزینه انتقال هر مقدار بیت کوین است که با زمان اعتبارسنجی و تکمیل تراکنش نیز رابطه مستقیم دارد.

همانطور که توسط داده های ارائه شده توسط Blockchain.com نشان می دهد، میانگین کارمزد تراکنش بیت‌کوین از بالاترین رقم تاریخ یعنی 62.788 دلار در آوریل 2021 قبل از اینکه به میانگین هشت ماهه 2 دلار در جولای 2021 کاهش یابد، شاهد کاهش مداوم بوده است.

WhatsApp Image 2022-04-18 at 5.روند تغییر میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین38.57 PM

روند تغییر میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین

قبل از آوریل 2021، میانگین کارمزد تراکنش های بیت کوین در دسامبر 2017 به اوج خود یعنی 54.638 دلار رسید. افزایش ناگهانی کارمزد تراکنش ها در آن زمان نشان دهنده کاهش قابل توجه نرخ هش شبکه بیت کوین بود.

با این حال، در زمان نوشتن این گزارش، نرخ هش شبکه بیت کوین بالاترین حد خود یعنی 248.11 اگزاهش بر ثانیه را حفظ کرده است.

در نتیجه، شبکه انعطاف پذیر بیت کوین می تواند تراکنش های ایمن بیت کوین را با هزینه کمتر پردازش کند. همچنین نوسانات قیمت بیت‌کوین ثبات بیشتری نشان داده؛ زیرا قیمت این رمزارز در طول سال جاری بین 35 هزار تا 45 هزار دلار در نوسان بوده است.

از آنجا که حوزه‌های قضایی برای تسهیل اکوسیستم بیت کوین همراه با به روز رسانی به موقع شبکه مشتاق هستند، در نتیجه افزایش مشارکت، شبکه‌ای قوی‌تر را تضمین می‌کند و در عین حال نقش کاهش دهنده قیمت بیت کوین را ایفا می کند.