۰ نفر

در مسیر تغییرات در شبکه آلت کوین برتر؛

«شدو فورک» اتریوم چیست؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 628313
«شدو فورک» اتریوم چیست؟

با نزدیک شدن به انتقال و تبدیل بلاکچین اتریوم به مکانیزم اثبات سهام، توسعه دهندگان اولین "شدو فورک" شبکه اصلی را راه اندازی کردند. هدف آن تست مفروضات مکانیزم اثبات سهام به روی شبکه اصلی است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ شدو فورک به فرآیندی گفته می‌شود که در آن داده‌هایی از شبکه اصلی (در اینجا بلاکچین اتریوم) در شبکه آزمایشی کپی می‌شود تا توسعه‌دهندگان بتوانند ویژگی‌های مد نظر خود را قبل از پیاده‌سازی تغییرات در شبکه اصلی، آزمایش کنند.

پریتوش جایانتی ، یکی از توسعه دهندگان بنیاد اتریوم، در 10 آوریل در توییتی نوشت: "شدو فورک"  راهی است برای آزمایش فرضیات توسعه دهندگان در مورد همگام سازی شبکه های آزمایشی و یا شبکه اصلی.

توسعه دهندگان اتریوم روی یک تغییر چند مرحله‌ای به یک الگوریتم اثبات سهام کار می‌کند که جایگزین مکانیسم اثبات کار فعلی (PoW) خواهد شد. در مدل PoS، تراکنش‌ها توسط گره‌های اعتبار سنج به جای «ماینرها» اجرا و اعتبارسنجی می‌شوند. انتظار می رود این اتفاق انرژی مورد نیاز برای اجرای شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پریتوش جایانتی هشدار داد که شدو فورک برخی از داده ها را با شبکه اصلی اتریوم به اشتراک می گذارد، بنابراین برخی از تراکنش ها ممکن است در هر دو زنجیره ظاهر شوند.

 طبق داده های صفحه یک بلاک کاوشگر که توسط توسعه دهنده ماریوس ون در ویدن به اشتراک گذاشته شده است، شدو فورک قبلاً 1,166,016 تراکنش را با میانگین زمان بلوک 14.8 ثانیه از زمان نگارش پردازش کرده است.

به گفته کریستین کیم، دستیار تحقیقاتی دیجیتال گلکسی، تیم بیکو، توسعه دهنده اتریوم، گفت که نتیجه شدو فورک برای تعیین زمان ادغام نهایی کلیدی است.

2

جزییاتی از شدو فورک اتریوم

" شدو فورک رویداد تاریخی"

اوایل روز دوشنبه، ماریوس ون در ویدن توسعه‌دهنده بنیاد اتریوم در توییتی نوشت که شدو فورک یک "رویداد تاریخی" است. این بنیاد قبلاً شدو فورک شبکه آزمایشی Görli "گرلی" را امتحان کرده است، گرلی یک بلاک چین اثبات اعتبار که برای آزمایش برنامه های غیرمتمرکز استفاده می شود.

در اواسط ماه مارس (اسفند)، نقطه عطف کلیدی دیگری برای شبکه اتریوم رقم خورد. در آن زمان، شبکه آزمایشی کیلن (Kiln) به منظور تست ادغام لایه اجرایی اثبات کار با اثبات سهام بیکن چین راه‌اندازی شد. این آخرین شبکه آزمایشی پیش از ادغام نهایی است.

به گفته جایانتی، شبکه آزمایشی ادغام Kiln "برای این طراحی شده است که به جامعه اجازه دهد تا گره های خود را اجرا کند، قراردادها، زیرساخت های آزمایشی و غیره را اجرا کند." او گفت که شدو فورک برای تست شبکه یک قدم روبه جلو است.

جیانتی روز دوشنبه در توییتی نوشت: زمانی که شدو فورک راه‌اندازی شد، تیم توسعه دهنده متوجه برخی از مشکلات در کلاینت‌های منبع باز مبتنی بر جاوا نترمایند (Nethermind) و هایپرلجر بسو (Hyperledger Besu) شد.

به گفته این توسعه‌دهنده، درصد اعتبارسنج‌هایی که کار خود را انجام می‌دهند، معیاری که به عنوان نرخ مشارکت در شبکه نیز شناخته می‌شود، کاهش یافته است اما همچنان بالاتر از نیاز نهایی شبکه قرار دارد.