۰ نفر

در پی افزایش شرکت های خدمات رمزارز؛

درخواست تاسیس بانک کریپتو در ایالات متحده

۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبر: 627952
درخواست تاسیس بانک کریپتو در ایالات متحده

امور مالی اینترنتی سرکل یا Circle Internet Financial استارتاپ پرداخت‌های کریپتو گفت که میخواهد یک درخواست برای فعالیت به عنوان یک بانک کریپتو در ایالات متحده بفرستد، این در شرایطی که قانون‌گذاران هنوز هیچ نوع مجوزی را برای این نوع خدمات رمزارزی صادر نکرده اند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ جرمی آلر، مدیر اجرایی شرکت سرکل، صادرکننده استیبل کوینUSDC ، در ماه آگوست قصد خود را برای تبدیل شدن به یک بانک رمزارزی فاش کرد و از آن زمان تاکنون با رگولاتورها گفتگوهای مداومی داشته است. او از بیان زمان ارسال درخواست توسط شرکت خودداری کرد و تنها گفت که "امیدوارم در آینده نزدیک" باشد.

این شرکت که USD Coin منتشر می کند، دارای بودجه زیادی است. در روز سه‌شنبه، سرکل گفت 400 میلیون دلار از BlackRock Inc.، Fidelity Management and Research LLC و دیگران جمع‌آوری کرده است. این استارتاپ قصد دارد با ادغام خود با یک شرکت دیگر به ارزش 9 میلیارد دلار، وارد بورس شود.

دفتر کنترل ارز ایالات متحده، که بر اساسنامه بانک ها نظارت می کند، موضوعات مختلفی را با مدیریت سرکل در رابطه با جاه طلبی های این شرکت بحث کرده است. به گفته آلر، این موارد شامل قابلیت همکاری بین بلاک چین و نحوه ارزیابی ریسک های عملیاتی یک بلاک چین خاص است. یکی از نمایندگان OCC از اظهار نظر در مورد مکالمات با سرکل خودداری کرد.

خطر اتصال به بلاک چین های مختلف اخیرا آشکار شد. مجموع هک‌های مربوط به رمزارز ها در مدت کمی بیش از یک سال، بیش از 1 میلیارد دلار بوده است، از جمله حمله 600 میلیون دلاری به بازی ویدیویی کریپتو Axie Infinity.

در صورت تایید، سرکل چهارمین بانک کریپتو چارتر فدرال در ایالات متحده خواهد بود که حداقل تایید اولیه را برای منشور بانکی گرفته است، گرفتن منشور بانکی می تواند کلیدی برای آینده سرکل باشد. فدرال رزرو و سایر ناظران ایالات متحده گفته اند که استیبل کوین ها به مقررات بیشتری نیاز دارند و باید توسط بانک ها منتشر شوند.

جرمی آلر در مصاحبه ای در میامی، جایی که میزبان رویدادهای مربوط به کنفرانس بیت کوین 2022 بود، گفت: سرکل در حال آماده شدن برای ارائه یک درخواست رسمی است.او گفت که هیچ تاخیر یا مانعی در کار با OCC وجود نداشته است، نهاد تنظیم کننده مقررات الزامات نظارتی را در نوامبر برای بانک هایی که به دنبال مشارکت در فعالیت های رمزارزی هستند افزایش داد. تقریباً یک سال است که ایالات متحده منشور بانکی جدیدی را به هیچ شرکتی که بر روی رمزارز متمرکز شده است اعطا نکرده است.

جرمی آلر گفت: «آنها کارهای زیادی را انجام داده اند تا زمینه را برای نحوه نظارت بر کریپتوها، نحوه نظارت خاص بر صادرکنندگان استیبل کوین فراهم کنند.