۰ نفر

همکاری اپیک گیمز با لگو؛

پای کودکان هم به متاورس باز شد

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبر: 627510
پای کودکان هم به متاورس باز شد

اپیک گیمز، استودیوی سازنده بازی و لگو (Lego)، شرکت سازنده اسباب‌بازی لگو اعلام کرده‌اند که برای توسعه یک متاورس طراحی شده برای کودکان، همکاری می‌کنند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ هدف این دنیای متاورس این است که به کودکان در هر سنی اجازه دهد تا کارهای سازه‌ای انجام دهند و تجربیات خود را طراحی کنند و در عین حال با قرار دادن امنیت آنلاین به عنوان یکی از اهداف اصلی خود از حقوق آنها برای بازی محافظت کند.

اپیک گیمز، توسعه‌دهنده بازی فورتنایت به همراه شرکت لگو، شرکت معروف سازنده اسباب‌بازی، برای ایجاد یک متاورس مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند. ابتکار متاورس از ابتدا به گونه‌ای طراحی خواهد شد که برای کودکان در تمام سنین مناسب باشد که طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب‌سایت اپیک گیمز، می‌توانند تجربیات خود را خلق کنند.

پای کودکان هم به متاورس باز شد

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: "تجربه دیجیتالی مناسب خانواده به کودکان امکان دسترسی به ابزارهایی را می‌دهد که آنها را قادر می‌سازد تا به سازندگانی مطمئن تبدیل شوند و فرصت‌های بازی شگفت‌انگیزی را در فضایی امن و مثبت ارائه دهند."

هیچ یک از شرکت‌ها موضوع یا شخصیت‌هایی را که متاورس شامل خواهد شد، مشخص نکرده‌اند. با این حال، این دو شرکت درحال‌حاضر تجربه ساختن جهان‌های الهام‌گرفته از متاورس را دارند که در این بین، فورتنایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین است.

همچنین لگو در سال ۲۰۱۵ یک بازی آنلاین به نام Lego Worlds راه‌اندازی کرد که در واقع رقیب Minecraft بود.

پای کودکان هم به متاورس باز شد

حمایت از کودکان در اولویت است

این متاورس مشترک به گونه‌ای طراحی می‌شود که به اقتضای سن باشد و هدف آن محافظت از کودکان در برابر محتوای کنترل نشده از منابع دیگر در اینترنت است. والدین نیز می‌توانند مشارکت داشته باشند و این تعاملات را کنترل کنند.

در مورد اهمیت این تمرکز، نیلز کریستینسن، مدیرعامل گروه لگو، اعلام کرد: "ما مسئولیت داریم که [این تجربیات] را برای همه ایمن، الهام بخش و سودمند کنیم. همانطور که برای نسل‌ها از حقوق کودکان برای بازی فیزیکی ایمن محافظت کرده‌ایم، متعهد هستیم که همین کار را برای بازی دیجیتال انجام دهیم."

اپیک گیمز ابزارهایی برای این کار دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۰ Superwesome را خریداری کرد، شرکتی که مدل کسب‌وکار آن در برقراری ارتباط با کودکان با تجربیات دیجیتالی امن و کسب درآمد از این تعاملات ارتباط دارد.

برای ساختن این دنیای متاورس، شرکت‌ها سه اصل مهم را تعریف کرده‌اند که عبارتند از: حفاظت از حق کودکان برای بازی با اولویت دادن به ایمنی و رفاه، حفاظت از حریم خصوصی کودکان با در اولویت قرار دادن منافع آنها و توانمندسازی کودکان و بزرگسالان با ابزارهایی که به آنها امکان کنترل تجربه دیجیتالی را می‌دهد.