۰ نفر

در پی افزایش مقبولیت ارز دیجیتال؛

افزایش سرمایه گذاری خطرپذیر در ارزهای دیجیتال

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 625575
افزایش سرمایه گذاری خطرپذیر در ارزهای دیجیتال

داده های اقتصادی حجم عظیمی از دارایی‌هایی رمزنگاری شده را که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز مدیریت می‌کنند، نشان می‌دهد، وجوه رمزنگاری شرکت سرمایه گذاری اندرسون هارویتز (a16z) نیز حدود 9 میلیارد دلار ارزش دارد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) که بر پروژه‌های Web3 و کسب‌وکارهای رمزنگاری متمرکز شده‌اند، با تزریق سرمایه بیشتر به این بخش، میلیاردها دلار دارایی تحت مدیریت جمع‌آوری می‌کنند.

دارایی های رمزنگاری تحت مدیریت شرکت سرمایه گذاری پارادایم اخیراً فاش شده است. بایگانی‌ها نشان می‌دهند که این شرکت 13.2 میلیارد دلار دارایی دارد که رشدی 343 درصدی را در مقایسه با 2.98 میلیارد دلاری گزارش شده در دسامبر 2020 نشان می‌دهد.

این داده ها ها توسط روزنامه نگار تجاری اریک نیوکامر بررسی شد. او در حال نوشتن برای خبرنامه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نگاهی به برخی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در بخش ارزهای دیجیتال انداخت.

این داده ها همچنین نشان دادند که وجوه ارز دیجیتال شرکت اندرسون هارویتز (a16z) در مجموع حدود 9 میلیارد دلار است. به طور کلی، کل دارایی های تحت مدیریت آن برای همه سرمایه گذاری ها به بیش از 54.6 میلیارد دلار رسید.

سکویا کپیتال و تایگر گلوبال نیز اعداد بزرگی را به ترتیب با 85.5 میلیارد دلار و 124.7 میلیارد دلار منتشر کردند که تایگر گلوبال شاهد افزایش 58 درصدی نسبت به 79.1 میلیارد دلار در داده های های خود نسبت به سال گذشته بود.

این یافته ها پس از گزارش اخیر مبنی بر سرازیر شدن پول سرمایه گذاری خطرپذیر به ارزهای دیجیتال به دست آمده است. در سال 2021، 25.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری به استارت آپ های بلاک چین اختصاص یافت که 713 درصد افزایش نسبت به 3.1 میلیارد دلار در سال 2020 نشان می دهد.

انتظارات می تواند برای سال 2022 بیشتر باشد. در ژانویه، شرکت اندرسون هارویتز فاش کرد که در حال آماده شدن برای جمع آوری 4.5 میلیارد دلار برای آخرین صندوق خود که بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز است، است.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در بلاکچین سولانا کرده اند.

طبق گزارش‌ها، شبکه سولانا هزینه‌های تراکنش قابل‌توجهی کمتری نسبت به اتریوم و با سرعت‌های بالاتر ارائه می‌کند، و طبق گزارش‌ها، تعداد کمی از شرکت‌های بازی و NFT مبتنی بر سولانا شاهد سرمایه گذاری VCها هستند.

فراکتال، یک بازار بازی سولانا ان اف تی است که در روز جمعه، 1 آوریل، 35 میلیون دلار در دوره جمع آوری سرمایه تحت رهبری شرکت پارادایم جمع آوری کرد. مجیک ایدن، یک بازار محبوب سولانا ان اف تی ، در اواسط ماه مارس در دوره جمع آوری سرمایه سری A، که توسط شرکت پارادایم رهبری می‌شد، 27 میلیون دلار جمع‌آوری کرد و سایر سرمایه‌ها از سکویا کپیتال تامین کرد.