۰ نفر

در پی قانون گذاری بر بازار ارزهای دیجیتال؛

اندونزی از فعالان کریپتو مالیات می گیرد

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 625286
اندونزی از فعالان کریپتو مالیات می گیرد

دولت اندونزی قصد دارد که از ماه می به میزان ۰.۱ درصد از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در رمزارزها مالیات بگیرد. علاوه بر این، مالیات بر ارزش افزوده (VAT) با همان نرخ برای خرید ارزهای دیجیتال وضع خواهد شد.

  اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اداره کل مالیات اندونزی، وزارت دارایی، مالیات بر درآمد (PPh) بر عایدی سرمایه حاصل از سرمایه‌گذاری‌های کریپتو و مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در خرید ارزهای دیجیتال را ۰.۱ درصد تعیین کرده است.

هستو یوگا ساکساما، مدیر مقررات مالیاتی وزارت دارایی، جمعه به CNN اندونزی گفت: " درست است، ۰.۱ درصد مالیات بر درآمد و ۰.۱ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای رمزارزها نهایی شده است.

وی افزود که هم مالیات بر درآمد و هم مالیات بر ارزش افزوده بر خرید ارزهای دیجیتال از اول ماه می اعمال خواهد شد.

به گفته این مدیر، دولت اندونزی مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را برای خرید ارزهای دیجیتال وضع کرده است زیرا بانک مرکزی، بانک اندونزی و وزارت بازرگانی، رمزارز را یک کالا می دانند نه وسیله ای برای پرداخت.

وی تصریح کرد: " دارایی های کریپتو مشمول مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود زیرا کالایی هستند که توسط وزارت تجارت تعریف شده است. رمزارز یک ارز نیست، بنابراین ما مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را اعمال خواهیم کرد."

رویترز گزارش داد که نرخ مالیات بر ارزش افزوده بر دارایی‌های کریپتو بسیار کمتر از ۱۱ درصدی است که بر اکثر کالاها و خدمات در اندونزی وضع می‌شود و افزود که مالیات بر درآمد ۰.۱ درصدی بر عایدی سرمایه با سهام‌های موجود در بورس اوراق بهادار اندونزی مطابقت دارد.

در همین حال، هند مالیات ۳۰ درصدی بر درآمد کریپتو را بدون در نظر گرفتن سود یا زیان کاربران آغاز کرده است. علاوه بر این، یک درصد مالیات کسر در منبع (TDS) از اول جولای اخذ خواهد شد.