۰ نفر

در مسیر توسعه پروژه HBAR ؛

افتتاح صندوق دیفای ۱۵۵ میلیون دلاری در هدرا هش‌گراف

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 624178
افتتاح صندوق دیفای ۱۵۵ میلیون دلاری در هدرا هش‌گراف

هدرا هش‌گراف (Hedera Hashgraph)، یک شرکت فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) متمرکز بر سازمان، یک برنامه تشویقی و سرمایه‌گذاری مالی غیرمتمرکز را از طریق بنیاد HBAR، توسعه دهندگان فناوری این شرکت، افتتاح کرده است. این سرمایه‌گذاری 155 میلیون دلاری که «صندوق اقتصاد رمزنگاری‌شده» نامیده می‌شود، بر روی پروژه‌هایی که از فناوری DLT Hedera و ادغام آن با موارد استفاده مالی غیرمتمرکز (DeFi)استفاده می‌کنند، متمرکز شده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در حالی که Hedera حداقل از سال 2017 در فضای بلاک‌چین وجود داشته، اما توجه اخیر آن به DeFi را می‌توان به عنوان یک شروع جدید در نظر گرفت. بلاک‌چین Hedera، با توکن تحت حاکمیت HBAR، در حال حاضر 50 میلیون دلار در TVL (کل ارزش قفل شده) ارزش دارد.

نکته حائز اهمیت این است که Hedera را نمی‌توان در بین سایر پروتکل‌های DeFi رتبه بندی کرد، زیرا فناوری اصلی آن در حال حاضر، بر روی فناوری‌های بلاک‌چین موجود با ساختار فناوری پروتکل‌های محبوب DeFi، ساخته نشده است.

الین سانگ (Elaine Song)، مدیر بنیاد HBAR، می‌گوید؛ «من نمی‌خواهم این صندوق را خیلی برجسته کنم، اما آن چیزی است که دامنه پروژه ما را گسترش می‌دهد و آنچه را که در دو سال گذشته آموخته‌ایم، به کار می‌گیرد و HBAR را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که برای کاربران، معنادار و قابل استفاده باشد». به گفته سانگ، 60 میلیون دلار از 155 میلیون دلار صندوق، به پاداش استخراج نقدینگی برای مبادلات غیرمتمرکز اختصاص می‌یابد و بقیه وجوه به کمک‌های زیرساختی این پروژه اختصاص می‌یابد.

سانگ در ادامه توضیح می‌دهد: «هدرا همیشه بر روی شرکت‌ها متمرکز بوده و حتی در داخل سازمانی بر روی یک مورد استفاده گسسته، که دفتر کل توزیع‌شده کارآمد و توان عملیاتی است، تمرکز کرده است. با این حال، بخش هیجان‌انگیز دیگری از صنعت وجود دارد که بر خرده‌فروشی و پذیرش تمرکز دارد».

با این حال، Hedera با راه‌اندازی اخیر این ادغام در ماه فوریه، کاملاً با سیستم بلاک‌چین اتریوم سازگار است و قابلیت‌های قرارداد هوشمند را در شبکه از طریق سالیدیتی Solidity فعال می‌کند. این به‌روزرسانی از Hedera، سرویس Hedera Token Service (HTS) را با سرویس قرارداد هوشمند Hedera یکپارچه کرده است. Hedera همچنین متعهد شده است که فناوری هشگراف خود را منبع باز کند و کل پایگاه کد را به عنوان یک منبع عمومی در دسترس قرار دهد.

صندوق اقتصاد رمز‌نگاری‌شده، نشانه روشنی است که Hedera به دنبال نفوذ به فضای DeFi است. در حالی که سابقه مشابهی با برخی از پروتکل‌های محبوب DeFi ندارد، فناوری هشگراف Hedera مقیاس پذیر و قابل اعتماد بودن را ثابت کرده است. با وجود یک صندوق تشویقی 155 میلیون دلاری، بخش DeFi می‌تواند شاهد اجرای پروژه‌های هیجان‌انگیز از Hedera در آینده نزدیک باشد.