۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

کیف پول‌های مناسب شیبا اینو کدامند؟

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۰
کد خبر: 623032
کیف پول‌های مناسب شیبا اینو کدامند؟

رمزارز شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB، به دلیل ارزان بودن از زمان راه‌اندازی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. اما با این حال آگاهی از کیف پول‌ها برای ذخیره‌سازی و نگهداری این توکن برای افرادی که به آن علاقه دارند، اهمیت دارد.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛ شیبا اینو، رمزارزی است که تنها با یک شوخی ایجاد شد و در مدت کوتاهی، با اینکه ارزش کمی داشت، توانست رشد قابل توجهی را تجربه کند.

شیبا اینو با نام اختصاری SHIB، یک آلت کوین ساخته شده بر بستر شبکه اتریوم است.

مانند دوج‌کوین، که یک میم‌کوین محبوب به شمار می‌رود، نماد شیبا اینو نیز از یک سگ ژاپنی با همین نام الهام گرفته شده است. از آنجا که شیبا اینو قیمت بسیار کمی دارد، برخی به آن لقب قاتل دوج‌کوین را نیز داده‌اند.

میم‌کوین شیبا در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۲۴۸۸ دلار معامله می‌شود و در جایگاه پانزدهم بازار قرار دارد. ارزش بازار این رمزارز نیز اکنون ۱۳.۷۲ میلیارد دلار است.

اما شیبا اینو را در کدام کیف پول‌ها می‌توان رخیره و نگهداری کرد؟

مانند سایر رمزارزها که قابلیت ذخیره‌سازی روی انواع کیف پول‌های سرد و گرم را دارند، این موضوع برای توکن شیبا اینو نیز صادق است.

کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری، کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت متصل نمی‌شوند و افرادی که قصد نگهداری بلندمدت یک رمزارز را دارند و امنیت برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده، می‌توانند از آنها استفاده کنند.  

از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری که می‌توان شیبا اینو را روی آنها نگهداری کرد، می‌توان به لجر (Ledger)، کیپ‌کی (KeepKey) و ترزور (Trezor) اشاره کرد.

کیف پول‌های گرم یا نرم‌افزاری نیز به انواع ولت‌های موبایلی، دسکتاپ و تحت وب تقسیم می‌شوند. تراست ولت، اتمیک ولت، گواردا ولت، متامسک، فری ولت، اکسودوس، مای اتر ولت و غیره نیز کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند که می‌توان برای ذخیره‌سازی و خرید و فروش شیبا اینو از آنها استفاده کرد.

با اینکه افراد بیشتر به کیف پول‌های نرم‌افزاری، به دلیل سهولت دسترسی و آسان‌تر بودن تراکنش‌ها با استفاده از آنها، علاقه دارند، اما باید موضوع امنیت را نیز در نظر گرفت. همزمان با رشد صنعت رمزارزها، امروزه شاهد افزایش کلاهبرداری و هک‌ها نیز هستیم که افراد زیادی سرمایه خود را به این صورت از دست داده‌اند.

از آنجا که کیف پول‌های نرم‌افزاری به اینترنت متصل می‌شوند و دسترسی هکر‌ها به آنها آسان‌تر است، سرمایه‌گذاران باید دقت بیشتری در انتخاب کیف پول خود داشته باشند.

با این حال همانطور که ذکر شد، اگر برای فردی، امنیت در سرمایه‌گذاری از اهمیت بیشتری برخوردار است، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه به شمار می‌رود.

با این وجود، به دلیل گسترده بودن حوزه رمزارزها و نظرات و‌ توصیه‌های متفاوتی که وجود دارد، افراد باید با آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها اقدام کنند و در صورت از دست دادن سرمایه، کسی مسئول نخواهد بود.