۰ نفر

تاثیر اظهارات جدید جروم پاول بر بازار رمزارزها؛

رکورد جدید بیت کوین و اتریوم در هفته های اخیر

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۰
کد خبر: 622613
رکورد جدید بیت کوین و اتریوم در هفته های اخیر

به دنبال اظهارات جروم پاول، رییس فدرال رزرو در خصوص سیاست‌های انقباضی ایالات متحده، بازار رمزارزها روز سه‌شنبه شاهد رشد بود.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در معاملات روز سه‌شنبه، بیت‌کوین و اتریوم موفق به ثبت رکوردهای جدید در چند هفته اخیر شدند. بیت‌کوین به بالای کانال ۴۳ هزار دلاری و اتریوم به بیش از ۳ هزار دلار صعود کردند. 

این رشد پس از اظهارات جروم پاول، رییس فدرال رزرو اتفاق اتفاق افتاد که اظهار کرد در صورت نیاز نرخ بهره را بیش از این افزایش خواهد داد.

در همین حال، الیور رنیک، مدیر شبکه TD Ameritrade، در یک پست توییتری نوشت، اگر بیت کوین از مرز ۴۵ هزار دلار عبور کند، ممکن است در کوتاه مدت روند نزولی در پیش بگیرد.

با وجود افزایش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده به بالاترین سطح از ماه می سال ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بر این باورند که سیاست انقباضی فدرال رزرو بر بازار رمزارزها تاثیر می‌گذارد. نرخ بازدهی دو ساله نیز به ۲.۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

بارون با استناد به یادداشت ادوارد مویا، تحلیلگر اواندا که خطاب به مشتریان نوشت: علیرغم نوسانات اخیر، بیت کوین "با توجه به افزایش بازدهی خزانه داری به خوبی حفظ می شود."

"بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال از میزان پول موجود در صرافی‌ها نگران هستند، که می‌تواند نشان دهد برخی از سرمایه گذاران در حال رفتن به حاشیه هستند."

در حال حاضر، ارزش بازار جهانی رمزارزها ۱.۹۳ تریلیون دلار است که ۲.۷۱ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. همچنین در این بین، سایر آلت‌کوین‌ها نیز شاهد رشد بودند.

از طرفی، لازم به  ذکر است که مالزی روز دوشنبه اعلام کرد به دنبال پذیرش بیت‌کوین و سایر رمزارزها به عنوان ارز قانونی است.