۰ نفر

تحلیل آنچین بیت کوین؛

فشار فروش بازار کریپتو در آسیا

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 622595
فشار فروش بازار کریپتو در آسیا

در بازار کریپتو سرمایه‌گذاران مستقر در آسیا عموماً فروشنده بوده‌اند، در حالی که سرمایه‌گذاران در ایالات متحده و اتحادیه اروپا در دو سال گذشته تنها با یک استثنا کوتاه همیشه خریدار بوده‌اند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ طبق داده های درون زنجیره ای شبکه بیت کوین، خریداران همچنان در ایالات متحده و اروپا در تلاش هستند تا از فروشندگان مستقر در آسیا جلوتر بمانند.

آخرین گزارش شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Glassnode در مورد فعالیت هفتگی شبکه بیت‌کوین (BTC) نشان می‌دهد که قیمت بزرگ‌ترین رمزارز بر اساس ارزش بازار به طور ثابت در محدوده ۵۰۰۰ دلاری بین ۳۷۶۸۰ تا ۴۲۳۱۲ دلار باقی مانده است. با این حال، در ۲۲ مارس، بیت کوین شاهد افزایش ناگهانی قیمت بود که قیمت ها را به بالاترین حد دو هفته ای رساند.

به طور کلی، طبق بررسی هفتگی Glassnode، شبکه در یک آرامش قرار گرفته است.

در این تحقیق میتوان نتیجه گرفت که تفاوت مشخصی در رفتار سرمایه گذاران خرد بیت کوین بر اساس جغرافیای آنها وجود دارد. قابل توجه است که سرمایه گذاران آمریکایی و اروپایی تمایل به خرید دارند، در حالی که سرمایه گذاران آسیایی تمایل به فروش دارند. این تمایل از مارس ۲۰۲۰ به استثنای نوامبر گذشته که هر دو طرف خریدهای زیادی داشتند، ثابت مانده است.

سرمایه گذاران ایالات متحده و اروپا در دو سال گذشته با خرید های سنگین بین اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱، حمایت خود را از بیت کوین نشان داده اند، در حالی که هر دو در طول ماه می تا جولای فروشنده بودند. در حال حاضر خریداران اروپایی بیشترین میزان پشتیبانی را دارند.

نمودار1

در مقابل، گلسنود گزارش داد که بازارهای آسیایی به طور کلی حمایت خرید کمتری را در سه ماهه اول تا سوم سال ۲۰۲۱ ارائه کرده‌اند و در حال حاضر فشار فروش سنگینی ایجاد می‌کنند.

نمودار2

چندین معیار داده های درون زنجیره، نشان می دهد که بازار نزولی به خوبی در جریان است.

 تعداد موجودی های جدید یا کیف پول های جدید از اواسط سال ۲۰۲۱ به تدریج در حال افزایش بوده است. این یک الگوی بازار نزولی است که از ژانویه ۲۰۱۸ تا نیمه اول سال ۲۰۲۰ به طور مشابه انجام شد. در حال حاضر روزانه حدود ۱۱۰۰۰۰ موجودی جدید در شبکه بیت کوین ایجاد می شود.

در بازار نزولی، رشد کیف پول های جدید به صورت آهسته و پیوسته افزایش می‌یابد. در دوره‌های صعودی، رشد تعداد کیف پول های جدید مانند ژانویه ۲۰۱۸ و ژانویه ۲۰۲۱ جهش‌های بزرگی را تجربه می‌کند.

نمدار3

حجم مبادلات نقل و انتقالات به ارزش بیش از ۱ میلیون دلار از زمان اوج خود در نوامبر گذشته، همچنان روند نزولی را دنبال می کند. گلسنود هشدار داد که «کاهش شدید ممکن است نشان‌دهنده کاهش استفاده از شبکه باشد» که بیشتر نشان می‌دهد که ما وارد بازار نزولی شده‌ایم.

همانطور که هفته گذشته گزارش شد، دارندگان بلندمدت (LTH) فشار فروش را افزایش داده اند، اما عرضه کلی LTH راکد مانده است زیرا نسبت مساوی از عرضه دارندگان کوتاه مدت (STH) تبدیل شده است و این روند همچنان به قوت خود باقی است. عرضه LTH شامل کوین هایی است که حداقل ۱۵۵ روز هیچ حرکتی نداشته اند.