۰ نفر

اظهارات شاهزاده صربستان درباره امور مالی؛

بیت کوین راه آزادی است!

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 622372
بیت کوین راه آزادی است!

شاهزاده فیلیپ صربستان و یوگسلاوی می‌ گوید که بیت‌ کوین راه آزادی است. شاهزاده با اشاره به اینکه "ما باید پول را از دولت دور کنیم"، تاکید کرد: "ما باید دوباره پول باپشتوانه داشته باشیم. ما باید پولی با کیفیت خوب داشته باشیم که در معرض تورم نباشد."

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ شاهزاده فیلیپ صربستان و یوگسلاوی اخیراً در یک برنامه تلویزیونی صربستان به میزبانی ایوان ایوانوویچ درباره بیت‌کوین صحبت کرد. شاهزاده فیلیپ، یکی از اعضای خاندان کاراجورجویچ، دومین پسر آخرین ولیعهد پادشاهی یوگسلاوی سابق است.

به گفته وب سایت خانواده سلطنتی صربستان، شاهزاده فیلیپ در حال حاضر با یک مدیر دارایی جهانی در لندن کار می‌کند.

او در برنامه تلویزیونی تایید کرد: "من در امور مالی کار می‌کنم." من در مدیریت دارایی برای یک شرکت مالی بین‌المللی کار می‌کنم. دفتر مرکزی آن در نیویورک است اما یک دفتر بزرگ در لندن دارد. من یک تحلیلگر و عاشق تجزیه و تحلیل جهان هستم.»

او اضافه کرد: "من تجزیه و تحلیل می‌کنم و عمدتاً به مشتریان می‌گویم که در بازار چه اتفاقی می‌افتد، در پرتفوی آنها چه می‌گذرد و با بسیاری از تحلیلگران دیگر و بسیاری از مدیران سبد دیگر در شرکت صحبت می‌کنم. ما به تصمیم گیری کمک می کنیم... تحلیلگر بودن تجربه خوبی است. من خیلی چیزها را یاد گرفتم."

سپس از او در مورد کریپتو سوال شد. او با تاکید بر اینکه توصیه‌هایش "قطعاً رایگان است"، با گفتن کلمه "کریپتو" شروع کرد، اما به سرعت صحبت خود را اصلاح کرد و گفت "بیت‌کوین". شاهزاده فیلیپ گفت: "نه رمزنگاری بلکه بیت‌کوین. این فقط در مورد بیت‌کوین است." او ادامه داد: "بیت‌کوین آزادی بوده و این چیزی است که من برای همه می‌خواهم."

او توضیح داد: "این چیزی است که همه باید یاد بگیرند. به تدریج یاد خواهند گرفت. برخی از افراد تمایلی به یادگیری آن ندارند زیرا به آن عادت ندارند. آنها می‌خواهند از سیستمی که در آن به خوبی عمل می‌کنند محافظت کنند."

شاهزاده خاطرنشان کرد: "اما آنها نمی‌دانند که این سیستم، شاید خوب باشد، اما برای همه افراد دیگر در جهان مفید نیست."

ایوانوویچ بعد از اینکه شاهزاده گفت: "خب ما باید پول را از دولت دور کنیم." مجری تلویزیون هشدار داد که بیانیه خانواده سلطنتی ممکن است سوء تعبیر شود." هر دو خندیدند.

شاهزاده فیلیپ ادامه داد: "فکر می‌کنم دوباره باید پول باپشتوانه داشته باشیم. ما باید پولی با کیفیت خوب داشته باشیم که در معرض تورم نباشد."

وی با اشاره به تورم گفت: "این مشکل در حال حاضر رخ می‌دهد و به خصوص از آخرین بحران مالی در سال 2008 که بسته‌های محرک قابل توجهی به اقتصادها وارد شده است. وی تصریح کرد: از آن زمان و با همه‌گیری کرونا، بسته‌های محرک‌های بی‌سابقه‌ای به اقتصاد تزریق شده و البته این پول کجا می‌رود؟ این باعث ایجاد تورم خواهد شد."

شاهزاده فیلیپ درباره بیت کوین صحبت کرد. "با بیت‌کوین، شما شاهد تورم نخواهید بود. فقط 21 میلیون بیت‌کوین وجود دارد که قرار است تولید شود." او توضیح داد: "بنابراین هرگز یک دارایی تورمی نخواهد بود و این به محافظت از مردم کمک می‌کند."

این شاهزاده به عنوان سخن پایانی گفت: "علاوه بر این، بیت‌کوین قابل تعویض بوده و به راحتی می‌توان آن را انتقال داد. بیت‌کوین همچنین به سلطه و آزادی مردم کمک می‌کند."