۰ نفر

پیگرد قانونی توسط مرجع تنظیم کننده مالی بریتانیا؛

تعطیلی خودپردازهای رمزارز در بریتانیا

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱
کد خبر: 619797
تعطیلی خودپردازهای رمزارز در بریتانیا

مرجع تنظیم کننده مالی بریتانیا (FCA)، به صرافی‌های ارزهای دیجیتال هشدار داد که در صورت تعطیل نشدن دستگاه‌های خودپردازشان، با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد. موضع بریتانیا در مورد دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری، به دلیل الزامات ضد پولشویی تحمیل شده در صرافی‌ها، جدی‌تر و سخت‌گیرانه شده است. این موضوع ممکن است بر قیمت بیت‌کوین تاثیر بگذارد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ قیمت بیت‌کوین دوباره ریزشی شد، زیرا تنظیم کننده مالی بریتانیا دستگاه‎های خودپرداز BTC را غیرقانونی می‌داند. این مرجع، صرافی‌های ارزهای دیجیتال را ملزم می‌کند که تعطیل شوند، درنتیجه این اقدام تأثیر منفی بر پذیرش بیت‌کوین خواهد داشت. 

اقدام FCA، تنظیم کننده بیش از ۵۱۰۰۰ شرکت و بازار در بریتانیا، در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد پولشویی در بریتانیا انجام می‌شود. طبق دستور این نهاد مالی، تمام صندوق‌های نقد بیت‌کوین باید بسته شوند، زیرا FCA از صرافی‌ها می خواهد تا فعالیت دستگاه‌های خودپرداز BTC را متوقف کنند. همچنین یادآور می‎شود، در صورتی که مبادلات صرافی‌ها، الزامات قانونی را برآورده نکنند، ممکن است با خطر اقدامات اجرایی مواجه شوند. 

دستگاه‌های خودپرداز

دستگاه‌های خودپرداز به سرمایه گذاران اجازه می‌دهند بیت کوین خود را به پول نقد تبدیل کنند. مقامات معتقدند که این دستگاه‌ها پولشویی را در اقتصاد تسهیل می‌کنند. اگرچه شفافیت بلاک‌چین بیت‌کوین در گذشته به ردیابی مجرمان کمک کرده است. اما اکنون نزدیک به ۸۰ دستگاه خودپرداز BTC در بریتانیا تعطیل خواهند شد. FCA همچنین از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هایی که دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین را در خود جای داده‌اند، می‌خواهد فعالیت‌های صندوق نقدی را تعطیل کنند، زیرا این تسهیلات مجوز ندارند. FCA معتقد است که صرافی‌های ارز دیجیتال نمی‌توانند به اندازه کافی پیشینه سوابق اپراتورها و کاربران خود را بررسی کنند و این موضوع بر اقتصاد تأثیر منفی می‌گذارد. 

ممنوعیت فعالیت‌های خودپرداز بیت کوین در بریتانیا می‌تواند منجر به کاهش پذیرش بیت‌کوین در این کشور شود. همچنین می‌تواند منجر به کاهش حجم تراکنش بیت‌کوین در صرافی‌ها شود. FCA معتقد است که دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین می‌توانند برای فعالیت‌های غیرقانونی و تامین مالی تامین مالی تروریسم استفاده شوند. بنابراین ممنوعیت فعالیت آن‌ها یک اقدام ضد پولشویی در بریتانیا است.