۰ نفر

در پی فرمان اجرایی بایدن؛

سهام مرتبط با رمزارزها جهش کرد

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷
کد خبر: 619288
سهام مرتبط با رمزارزها جهش کرد

پس از اینکه بازار دستور اجرایی جو بایدن را با آغوش باز دریافت کرد، شرکت‌های مرتبط با رمزارز و بلاک چین از افزایش قیمت سهام خود بهره بردند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ قیمت سهام شرکت‌های مرتبط با رمزارزها با واکنش مثبت بازار به فرمان اجرایی مورد انتظار جو بایدن، رییس‌جمهور جو بایدن که سازمان‌های فدرال ایالات متحده را ملزم به ایجاد یک چارچوب نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال و همچنین بررسی دلار دیجیتال در آینده می‌کرد، جهش کرد.

سهام Coinbase (COIN) 10 درصد رشد کرد و سهام MicroStrategy (MSTR) 6 درصد افزایش یافت.

صندوق‌های مبادله‌شده مرتبط با بلاک‌چین (ETF) نیز از اعتماد مجدد بازارها به رمزارز ها برخوردار شدند، به طوری که ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) 10 درصد و Valkyrie Bitcoin Strategy ETF (BTF) 10   درصد افزایش یافت.

شرکت‌های استخراج رمزارز مانند  Riot Blockchain Inc (RIOT)  با افزایش 11.2 درصدی سهام و Marathon Digital Holdings Inc (MARA) با افزایش 13.5 درصدی روبرو شدند.

در حالی که نوسانات 10 درصدی در کریپتو رایج است، این حرکت‌ها در بازارهای سنتی غیرعادی هستند. و علیرغم افزایش روز گذشته، Coinbase همچنان نزدیک به 48 درصد از قیمت خود در آوریل سال گذشته کاهش یافته است، در حالی که RIOT در وضعیت بدتری قرار دارد و در حال حاضر 76 درصد نسبت به بالاترین قیمت اخیر خود در فوریه 2021 کاهش یافته است.

بیت کوین پس از افشای جزئیات مربوط به فرمان اجرایی شب گذشته، 9 درصد جهش کرد.

اکثر سرمایه گذاران این دستور اجرایی را مثبت برای صنعت کریپتو می دانند. پرزیدنت بایدن ظهور دارایی های دیجیتال را "فرصتی برای تقویت رهبری آمریکا در سیستم مالی جهانی و در مرزهای فناوری" خواند.

این دستور به صراحت بیان نمی کند که چه نوع اقدامات نظارتی می تواند مورد انتظار باشد، اما احساسات کلی دولت فدرال ایالات متحده سازنده به نظر می رسید، به این معنی که فرمان اجرایی به طور بالقوه برای گسترش پذیرش ارزهای مجازی در سیستم مالی ایالات متحده کار خواهد کرد.

این بیشتر توسط جانت یلن وزیر خزانه داری حمایت شد که در بیانیه ای گفت که قانون به مصرف کنندگان و مشاغل کمک می کند.

یلن گفت: «فرمان اجرایی تاریخی پرزیدنت بایدن خواستار یک رویکرد هماهنگ و جامع در مورد سیاست دارایی دیجیتال است. "این رویکرد از نوآوری مسئولانه حمایت می کند که می تواند به منافع قابل توجهی برای ملت، مصرف کنندگان و مشاغل منجر شود."

سهام مرتبط با رمزارزها جهش کرد

تام ایمر، نماینده کنگره مینه سوتا، تفکیک دقیقی از حوزه هایی که فرمان اجرایی نادیده گرفته شده است، ارائه کرد و به 48000 دنبال کننده خود در توییتر هشدار داد که دلیلی ندارند انتظار داشته باشند که دولت ایالات متحده سیاست های فناوری باز، بدون مجوز یا خصوصی را در اولویت قرار دهد.

تام ایمر افزود، با این حال، یکی از امیدوارکننده‌ترین بخش‌های فرمان اجرایی این بود که "از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست کمک نمی‌شود. رییس SEC، گنسلر، سال گذشته را صرف ترساندن مبتکران و کارآفرینان رمزارز با مقررات غیرمولد خود از طریق بیانیه عمومی و اجرای آن کرده است.

گنسلر به هر حال تصمیم گرفت حمایت خود از تلاش‌های قانونی بایدن را در توییتر منتشر کند.

سهام مرتبط با رمزارزها جهش کرد

توییت گنسلر با توجه به ابراز تردید او نسبت به صنعت دارایی دیجیتال، با انتقاد از سوی برخی از جامعه رمزارز در توییتر دریافت شد.

رایان سلکیس، مدیر عامل مساریو کریپتو، گنسلر را مستقیماً در تیررس قرار داد و ادعا کرد که اهداف گنسلر هیچ ارتباطی با حمایت از سرمایه گذار ندارد.

سهام مرتبط با رمزارزها جهش کرد