۰ نفر

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد؛

کلاهبرداری ۱۲۴ میلیون دلاری یک برادر و خواهر

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 619034
کلاهبرداری ۱۲۴ میلیون دلاری یک برادر و خواهر

برادر و خواهری به دلیل نقش‌ خود در Ormeus Coin ICO با اتهامات کلاهبرداری روبرو شدند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ در 8 مارس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواهر و برادری به نام John Albert Loar Barksdale و JonAtina (Tina) Barksdale را به نقض قوانین اوراق بهادار فدرال و کلاهبرداری از حداقل 12000 "سرمایه گذار خرده فروش که  بیش از 124 میلیون دلار کلاهبرداری کرده اند" متهم کرد. وزارت دادگستری (DOJ) جان را در خارج از کشور دستگیر و او را به کلاهبرداری اوراق بهادار و توطئه متهم کرد.

کلاهبرداری ۱۲۴ میلیون دلاری یک برادر و خواهر

هر دو خواهر و برادر بارکسدیل شهروند ایالات متحده هستند. به گزارش رویترز، جان 41 ساله در تایلند زندگی می کرد و جان آتینا 45 ساله در هنگ کنگ بود.

دو عرضه اولیه توکن (ICO) Ormeus Coin (ORME) وجود داشت که از سال 2017 شروع شد. شکایت SEC به طور خاص بیان می کند که Barksdales در مورد "اندازه، ارزش و سودآوری استخراج رمزارز Ormeus Coin" دروغ گفته است.

ORME یک توکن ERC-20 و یک توکن BEP-20 است که در اتریوم (ETH) و زنجیره BNB (BNB) یافت می شود.

در حالی که هر دو خواهر و برادر پست‌ها و ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی این پروژه ایجاد کردند، تنها جان در نمایشگاه‌های جاده‌ای و کنفرانس‌های مسافرتی برای تبلیغ آن شرکت کرد. ملیسا هاجمن، معاون مدیر بخش اجرای SEC، جان را به یک "فروشنده روغن مار" تشبیه کرد. او همچنین گفت که هر دو خواهر و برادر از «رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های تبلیغاتی، و نمایش‌های جاده‌ای حضوری برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران خرد به نفع شخصی خود استفاده می‌کنند».

هاجمن همچنین موضع SEC را در مورد کلاهبرداران در صنعت کریپتو تایید کرد و اظهار داشت:

ما به پیگیری شدید افرادی که اوراق بهادار را در طرح‌هایی برای کلاهبرداری از عموم سرمایه‌گذاران می‌فروشند، ادامه می‌دهیم، صرف نظر از اینکه چه برچسبی روی محصولاتشان می‌زنند.»

هر دو SEC و DOJ اتهامات کلاهبرداری را بر اساس اظهارات نادرست ادعایی که بارکسدیلز به سرمایه گذاران در مورد وضعیت عملیات استخراج Ormeus گفته است، می دانند. وب سایت Oremus Coin بیان می کند که عملیات استخراج این توکن در نوامبر 2017 با دستگاه های استخراج فیزیکی بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و دش (DASH) آغاز شد. Barksdales ادعا کرد که این پروژه 250 میلیون دلار در عملیات معدنی با پشتیبانی ORME سرمایه گذاری کرده و درآمد ماهانه آن 5 میلیون دلار است.

ظاهراً این پروژه با نشان دادن ارزش کیف پول خزانه آن تا نوامبر گذشته بیش از 190 میلیون دلار سرمایه‌گذاران را گمراه کرد. با این حال، ظاهراً نمایشگر از طریق یک وب‌سایت جداگانه تنظیم شده بود که ارزش یک کیف پول غیرمرتبط را نشان می‌داد. SEC ادعا می کند که کیف پول های واقعی پروژه "کمتر از 500000 دلار ارزش داشتند."

وزارت دادگستری همچنین اعلام کرد که عملیات استخراج "هیچگاه به ارزشی نزدیک به 250 میلیون دلار نرسیده و هرگز درآمدی بیش از یک میلیون دلار در هیچ ماه نداشته است."

جان، که در 26 فوریه 2018 یک پست وبلاگی در مورد "چرا انجام ریسک های حساب شده در زندگی مهم است" نوشت، همچنان در وب سایت های Ormeus Coin و Ormeus Cash به عنوان مشاور فهرست شده است. در زمانی که بارکسدیلز در بازداشت به سر می برند، تاریخ دادگاه تعیین خواهد شد.

تصمیم اخیر دادگاه تجدیدنظر ناحیه یازدهم می تواند به SEC اهرم بیشتری در این پرونده بدهد زیرا به دادستان ها اجازه می دهد از طیف وسیع تری از شواهد استفاده کنند.

SEC در مورد روش‌های تبلیغاتی رایج در صنعت کریپتو مخالف بوده است. گزارش‌هایی در 3 مارس مبنی بر اینکه کمیسیون در حال حاضر به دنبال توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است که برای اهداف جمع‌آوری سرمایه «مانند اوراق بهادار سنتی» استفاده می‌شوند، منتشر شد.